Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním
2.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
G-Power má v plánu překonat svůj rekordní model Hurricane RR s výkonem 800 koní. Model M5 F10 Bi-Tronik III je pouze přestupní stanicí.
Aktuální BMW M5 vyladěné německou společností G-Power jsme zde již podrobně představovali. Všechny nejdůležitější čísla a seznam modifikací najdete v předchozím článku, ale tuningový specialista momentálně zveřejnil několik nových fotografií a doplnil je dalšími informacemi. Tady jsou.
Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, sériovém výkonu 560 koní a točivém momentu 680 newtonmetrů byl vylepšen pomocí elektronické úpravy nazvané G-Power Bi-Tronik III a nového nerezového výfukového systému s laděným zvukem „Deeptone“. Výsledkem je 640 koní a 777 Nm (což stačí na stovku za 3,9 s a nejvyšší rychlost 315 km/h) a hluboké tóny produkované kvartetem koncovek výfuku.
Minule jsme upozorňovali na problém s konstrukčními limity sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT, která je výrobcem - společností Getrag - dimenzovaná na maximální točivý moment 700 Nm. Předchozí tisková zpráva se překročení této hranice nevěnovala vůbec, novější jen okrajově. G-Power tvrdí, že při přestavbě věnovali převodovce zvláštní důraz. Při řazení omezuje elektronika nejvyšší přenášenou sílu tak, aby se snížilo zatížení a zabránilo nadměrnému opotřebení lamel. Snad by to tedy mělo být v pořádku.
Vůz jezdící na 21“ kolech má ve vyšší specifikaci karbon-keramické brzdy, šestipístkové třmeny vpředu, zvětšené destičky a pancéřované brzdové hadice. G-Power BMW M5 F10 jede podle jeho autorů ve stopě Hurricane RR s přeplňovaným V10 o výkonu 800 koní a schopného uhánět rychlostí až 372 km/h. Tento vůz svými 640 koňmi na něj zatím nemá, ale firma již pracuje na modelu Hurricane II, který se rozhodně nebude chtít nechat zostudit.





640 koní upraveného BMW M5 není málo, podle G-Power ale není ani 800 koní dost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 2 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva