Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h
10.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Upravená M5 má o 180 koní více než v sérii, dvoustovku zvládne za 10,5 s a maximálka je prý přes 350 km/h. Navenek to ale mimo kol skoro nepoznáte.
Tuner G-Power je známý svými až absurdně rychlými stroji, která tvoří z vozů BMW. Vzpomeňme například na M5 E60 Hurricane RRS, které mělo 830 koní a zvládlo dvoustovku za 9,1 vteřiny a maximálku 370 km/h. Nedávno také ukázal několik svých motorů, které dohromady na kola posílaly 5 466 koní a 6 275 newtonmetrů a byly mezi nimi dvě slabší úpravy onoho desetiválce S85B50.
Nejnovějším strojem, který G-Power světu ukazuje, je také upravená M5, ale ta nejnovější, generace F10. Pro ni má úpravce připraven systém Bi-Tronik 5 V4, který se mimochodem také nedávno ukázal a který doluje ze 4,4litrové V8 celých 740 koní a 975 Nm. Je tu pochopitelně nová elektronika, zvyšující plnicí tlak turbodmychadel, a také nový titanový výfukový systém, který můžete mít i s karbonovými koncovkami, kromě pravděpodobně spousty dalších vylepšení.
Nárůst výkonu oproti sérii je 180 koní a 415 Nm, takže se dá očekávat, že úprav doznala i převodovka a zbytek pohonného ústrojí, aby takový nášup tyto součástky přežily. Zrychlení na stovku známé není, ale na 200 km/h budete prý za 10,5 vteřiny a maximálka - zatím teoretická - je údajně přes 350 km/h.
Nečekejte ale, že to navenek bude nějak moc poznat. Jediné vnější změny kromě log na kapotě a víku zavazadelníku jsou v koncovkách výfuku, které ale od těch sériových jdou odlišit dost těžko, a kovaná kola Hurricane RR s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu. Kapota je sice z karbonu, ale je možné ji nechat nalakovat, jak to je i u tohoto vozu. A abyste poznali, že na upraveném stroji jsou větší lízátka v rozích předního nárazníku, musíte ho postavit vedle sériového.
Změny v interiéru očekávejte podobné, třebaže o nich nic přímo nevíme; omezí se to nejspíš na loga a možná koberečky. Neměl by tak být problém nechat upravit M5 tak, aby jí zůstal kompletně sériový vzhled, snad až na ona lízátka, ale takových drobností si všimne skutečně málokdo. O to více pak bude řidič standardní M5 zírat, jak rychle mu ukážete zadní světla. Cenu úpravy neznáme, ale počítejte nejméně s jednotkami tisíc Eur.






Se standardními koly by jen málokdo poznal, že tahle M5 je o mnoho silnější, než jak vyjela z továrny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry