G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h

Upravená M5 má o 180 koní více než v sérii, dvoustovku zvládne za 10,5 s a maximálka je prý přes 350 km/h. Navenek to ale mimo kol skoro nepoznáte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h

10.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Upravená M5 má o 180 koní více než v sérii, dvoustovku zvládne za 10,5 s a maximálka je prý přes 350 km/h. Navenek to ale mimo kol skoro nepoznáte.

Tuner G-Power je známý svými až absurdně rychlými stroji, která tvoří z vozů BMW. Vzpomeňme například na M5 E60 Hurricane RRS, které mělo 830 koní a zvládlo dvoustovku za 9,1 vteřiny a maximálku 370 km/h. Nedávno také ukázal několik svých motorů, které dohromady na kola posílaly 5 466 koní a 6 275 newtonmetrů a byly mezi nimi dvě slabší úpravy onoho desetiválce S85B50.

Nejnovějším strojem, který G-Power světu ukazuje, je také upravená M5, ale ta nejnovější, generace F10. Pro ni má úpravce připraven systém Bi-Tronik 5 V4, který se mimochodem také nedávno ukázal a který doluje ze 4,4litrové V8 celých 740 koní a 975 Nm. Je tu pochopitelně nová elektronika, zvyšující plnicí tlak turbodmychadel, a také nový titanový výfukový systém, který můžete mít i s karbonovými koncovkami, kromě pravděpodobně spousty dalších vylepšení.

Nárůst výkonu oproti sérii je 180 koní a 415 Nm, takže se dá očekávat, že úprav doznala i převodovka a zbytek pohonného ústrojí, aby takový nášup tyto součástky přežily. Zrychlení na stovku známé není, ale na 200 km/h budete prý za 10,5 vteřiny a maximálka - zatím teoretická - je údajně přes 350 km/h.

Nečekejte ale, že to navenek bude nějak moc poznat. Jediné vnější změny kromě log na kapotě a víku zavazadelníku jsou v koncovkách výfuku, které ale od těch sériových jdou odlišit dost těžko, a kovaná kola Hurricane RR s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu. Kapota je sice z karbonu, ale je možné ji nechat nalakovat, jak to je i u tohoto vozu. A abyste poznali, že na upraveném stroji jsou větší lízátka v rozích předního nárazníku, musíte ho postavit vedle sériového.

Změny v interiéru očekávejte podobné, třebaže o nich nic přímo nevíme; omezí se to nejspíš na loga a možná koberečky. Neměl by tak být problém nechat upravit M5 tak, aby jí zůstal kompletně sériový vzhled, snad až na ona lízátka, ale takových drobností si všimne skutečně málokdo. O to více pak bude řidič standardní M5 zírat, jak rychle mu ukážete zadní světla. Cenu úpravy neznáme, ale počítejte nejméně s jednotkami tisíc Eur.


G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 1 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 01G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 2 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 02G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 3 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 03G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 4 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 04G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 5 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 05G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h - 6 - g-power bmw m5 f10 bi-tronik v4 06
Se standardními koly by jen málokdo poznal, že tahle M5 je o mnoho silnější, než jak vyjela z továrny

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.