Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní
17.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.
Ač to konzervativním příznivcům mnichovské sériové techniky může znít neuvěřitelně, německému specialistovi na BMW - společnosti G-Power - se podařilo najít devadesát devět majitelů pro svůj nejostřejší vůz v nabídce, postavený ještě na základech minulé generace M5 E60. Jako milník ve výrobě modelu Hurricane RR se firma rozhodla postavit ještě divočejší verzi vozu s pořadovým číslem 100, který jen stěží potřeboval další výkon a přeci jej dostal.
Základem konverze M5 Hurricane RRS se stala výměna původních mechanicky poháněných kompresorů ASA T1-313 za poněkud větší jednotky ASA T1-316. Výsledkem je zvýšení výkonu pětilitrového desetiválce z rovných 800 na 830 koní při 7 500 až 8 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrů při 6 500 ot./min.
Tento potenciál omezuje prakticky jen trakce dvacetipalcových gum Michelin Pilot Sport o šířce 285 milimetrů, které při jejich plném využití zajistí akceleraci na stovku za 4,3 sekundy. S dalším zrychlováním to mají zadní pneumatik o kousek snadnější a na 200 km/h se vůz dostane za velmi solidních 9,1 vteřiny. Tří set Hurricane RRS udolá za 25,2 sekundy a s dostatečně posunutým pudem sebezáchovy se upravená M5 umí při plném plynu dostat až na 370 km/h.
Protože světle modré bourací kladivo občas potřebuje postavit do cesty ještě silnějšího soupeře, vybavili jej v dílnách také pořádnými brzdami. Rotaci předních kotoučů s průměrem 396 mm zpomalují šestipístkové brzdiče, o zadní s průměrem 380 mm se zase starají třmeny vybavené čtyřmi pístky na každé straně.
Pokud to zákazník uzná za vhodné a dovoluje mu to jeho bankovní účet, může si poručit místo ocelových karbon-keramické kotouče. Jejich přesnou cenu G-Power neuvádí, ale rozhodně budou plně odpovídat částce potřebné jen na přestavbu motor - vyjde na 57 tisíc eur, v přepočtu téměř jeden a půl milionu korun.
Pokud někdy uvidíte ve zpětném zrcátku tuhle světlemodrou šmouhu a napadne vás dát si sprint, měli byste mít pod zadkem alespoň Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus