Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní
17.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.
Ač to konzervativním příznivcům mnichovské sériové techniky může znít neuvěřitelně, německému specialistovi na BMW - společnosti G-Power - se podařilo najít devadesát devět majitelů pro svůj nejostřejší vůz v nabídce, postavený ještě na základech minulé generace M5 E60. Jako milník ve výrobě modelu Hurricane RR se firma rozhodla postavit ještě divočejší verzi vozu s pořadovým číslem 100, který jen stěží potřeboval další výkon a přeci jej dostal.
Základem konverze M5 Hurricane RRS se stala výměna původních mechanicky poháněných kompresorů ASA T1-313 za poněkud větší jednotky ASA T1-316. Výsledkem je zvýšení výkonu pětilitrového desetiválce z rovných 800 na 830 koní při 7 500 až 8 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrů při 6 500 ot./min.
Tento potenciál omezuje prakticky jen trakce dvacetipalcových gum Michelin Pilot Sport o šířce 285 milimetrů, které při jejich plném využití zajistí akceleraci na stovku za 4,3 sekundy. S dalším zrychlováním to mají zadní pneumatik o kousek snadnější a na 200 km/h se vůz dostane za velmi solidních 9,1 vteřiny. Tří set Hurricane RRS udolá za 25,2 sekundy a s dostatečně posunutým pudem sebezáchovy se upravená M5 umí při plném plynu dostat až na 370 km/h.
Protože světle modré bourací kladivo občas potřebuje postavit do cesty ještě silnějšího soupeře, vybavili jej v dílnách také pořádnými brzdami. Rotaci předních kotoučů s průměrem 396 mm zpomalují šestipístkové brzdiče, o zadní s průměrem 380 mm se zase starají třmeny vybavené čtyřmi pístky na každé straně.
Pokud to zákazník uzná za vhodné a dovoluje mu to jeho bankovní účet, může si poručit místo ocelových karbon-keramické kotouče. Jejich přesnou cenu G-Power neuvádí, ale rozhodně budou plně odpovídat částce potřebné jen na přestavbu motor - vyjde na 57 tisíc eur, v přepočtu téměř jeden a půl milionu korun.
Pokud někdy uvidíte ve zpětném zrcátku tuhle světlemodrou šmouhu a napadne vás dát si sprint, měli byste mít pod zadkem alespoň Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch