Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW 1 M Coupe: kil méně, koní více, všechno jinak
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
G-Power znovu nezklamal a beztak respektovanou 1 M Coupe posunul do jiné dimenze. Přišla o turbo, přesto M3 jen mává na rozloučenou.
U G-Poweru se s věcmi nikdy moc nemazali. Už tak silným autům od BMW M byli schopni nadělit ještě spoustu koní navíc a nezůstali přitom jen u nějakých softwarových úprav. Důkazem budiž třeba šílená M5 E60 Hurricane RRS s až 830 koňmi nebo podobně pojatá G-Power M3 E46 která dokáže smazat rozdíly mezi předchozí a současnou generací M3. Rovných 800 koní ale už u G-Poweru zvládli dostat z nové M5 F10 a svatá jim není ani jinak uctívaná 1 M Coupe.
Tohle auto je opravdu dobré, když si ale projdete náš test, zjistíte, že má přinejmenším jednu drobnou vadu - motor. Což o to, síly má jak stádo volů, ale je přeplňovaný a turbo je v tomto případě velkou překážkou k precizní ovladatelnosti a bezmezné radosti z jízdy. Zřejmě i proto začal G-Power se svými úpravami právě u něj.
Turba z něj prostě vymontoval a nahradil je svým oblíbeným kompresorem ASA (neplést s firmou na vyvážení popelnic, jakkoli i v jejím případě lze o nějaké kompresi hovořit...). A nezůstal jen u něj. Aby se motoru snáze dýchalo, dostal nové svody, titanové výfukové potrubí a koncový tlumič s elektronicky přepínatelnou průchodností a tedy dvojakým zvukovým projevem. Díky použití titanového potrubí bylo navíc ušetřeno citelných 20 kilogramů hmotnosti.
Motor pochopitelně dostal i nové softwarové řízení a se vším zmíněným se nyní může pochlubit výkonem až 435 koní v 6 000 ot./min pramenícím z točivého momentu vrcholícího hodnotou 590 Nm v 1 500 ot./min. Už z toho je zřejmé, že šíře použitelných otáček dále vzroste, stejně jako to, že výkon bude citelně vyšší v celém jejich spektru. Oproti sérii jde o 95 koní a 90 Nm k dobru a to jsou ve výsledku lepší čísla i než u stále prodávané M3 E92. A co více, firma pochopitelně slibuje briskní odezvy motoru, kterými se sériová 1 M nemůže chlubit ani ve snu.
Ale nebyl by to G-Power, kdyby zůstalo jen u motoru. Modifikací se dočkal také podvozek, který dostal tlumiče GM1-RS nastavitelné v devíti režimech a dále nová, 20" kola Silverstone vlastní výroby s pneumatikami Michelin Pilot SuperSport o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20.
Jak to všechno jede? I to víme - na stovku zrychluje tenhle diblík za 4,5 sekundy, maximální rychlost činí úctyhodných 300 km/h. O zpomalení se pak starají nové kotoučové brzdy s předními disky o průměru 396 mm a šestipístkovými třmeny, kdyby vám to bylo málo, k dispozici jsou i karbon-keramické kotouče.
Dobrá práce? Vypadá to tak, ceny ale odpovídají. Na modifikaci motoru si připravte 10 238 Eur (cca 256 000 Kč) bez poplatku za instalaci, 20" kola s Micheliny vás vyjdou na 4 479 Eur (cca 112 000 Kč), brzdy pak od 4 786 Eur (cca 120 000 Kč) až po 14 460 Eur (cca 362 000 Kč) podle toho, jestli dáte přednost oceli nebo keramice. Takže, jdete do toho?




G-Power BMW 1 M Coupe vypadá zvenku docela nevinně, ve svých útrobách ale ukrývá malou větrnou smršť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11