Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW 1 M Coupe: kil méně, koní více, všechno jinak
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
G-Power znovu nezklamal a beztak respektovanou 1 M Coupe posunul do jiné dimenze. Přišla o turbo, přesto M3 jen mává na rozloučenou.
U G-Poweru se s věcmi nikdy moc nemazali. Už tak silným autům od BMW M byli schopni nadělit ještě spoustu koní navíc a nezůstali přitom jen u nějakých softwarových úprav. Důkazem budiž třeba šílená M5 E60 Hurricane RRS s až 830 koňmi nebo podobně pojatá G-Power M3 E46 která dokáže smazat rozdíly mezi předchozí a současnou generací M3. Rovných 800 koní ale už u G-Poweru zvládli dostat z nové M5 F10 a svatá jim není ani jinak uctívaná 1 M Coupe.
Tohle auto je opravdu dobré, když si ale projdete náš test, zjistíte, že má přinejmenším jednu drobnou vadu - motor. Což o to, síly má jak stádo volů, ale je přeplňovaný a turbo je v tomto případě velkou překážkou k precizní ovladatelnosti a bezmezné radosti z jízdy. Zřejmě i proto začal G-Power se svými úpravami právě u něj.
Turba z něj prostě vymontoval a nahradil je svým oblíbeným kompresorem ASA (neplést s firmou na vyvážení popelnic, jakkoli i v jejím případě lze o nějaké kompresi hovořit...). A nezůstal jen u něj. Aby se motoru snáze dýchalo, dostal nové svody, titanové výfukové potrubí a koncový tlumič s elektronicky přepínatelnou průchodností a tedy dvojakým zvukovým projevem. Díky použití titanového potrubí bylo navíc ušetřeno citelných 20 kilogramů hmotnosti.
Motor pochopitelně dostal i nové softwarové řízení a se vším zmíněným se nyní může pochlubit výkonem až 435 koní v 6 000 ot./min pramenícím z točivého momentu vrcholícího hodnotou 590 Nm v 1 500 ot./min. Už z toho je zřejmé, že šíře použitelných otáček dále vzroste, stejně jako to, že výkon bude citelně vyšší v celém jejich spektru. Oproti sérii jde o 95 koní a 90 Nm k dobru a to jsou ve výsledku lepší čísla i než u stále prodávané M3 E92. A co více, firma pochopitelně slibuje briskní odezvy motoru, kterými se sériová 1 M nemůže chlubit ani ve snu.
Ale nebyl by to G-Power, kdyby zůstalo jen u motoru. Modifikací se dočkal také podvozek, který dostal tlumiče GM1-RS nastavitelné v devíti režimech a dále nová, 20" kola Silverstone vlastní výroby s pneumatikami Michelin Pilot SuperSport o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20.
Jak to všechno jede? I to víme - na stovku zrychluje tenhle diblík za 4,5 sekundy, maximální rychlost činí úctyhodných 300 km/h. O zpomalení se pak starají nové kotoučové brzdy s předními disky o průměru 396 mm a šestipístkovými třmeny, kdyby vám to bylo málo, k dispozici jsou i karbon-keramické kotouče.
Dobrá práce? Vypadá to tak, ceny ale odpovídají. Na modifikaci motoru si připravte 10 238 Eur (cca 256 000 Kč) bez poplatku za instalaci, 20" kola s Micheliny vás vyjdou na 4 479 Eur (cca 112 000 Kč), brzdy pak od 4 786 Eur (cca 120 000 Kč) až po 14 460 Eur (cca 362 000 Kč) podle toho, jestli dáte přednost oceli nebo keramice. Takže, jdete do toho?
G-Power BMW 1 M Coupe vypadá zvenku docela nevinně, ve svých útrobách ale ukrývá malou větrnou smršť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva