Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka

Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka

6.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.

Exhibičním videím Kena Blocka zvaným Gymkhana se příliš často nevěnujeme, staly se z nich už příliš samoúčelné show. Pro sedmou kapitolu této jeho snahy si však vybral - či snad spíše lépe řečeno postavil - docela zajímavý stroj, který ignorovat nechceme. Vystavil ho na SEMA Show 2014 a podle fotografií lze snadno odhalit, že základem pro Ford Hoonicorn RTR, jak se kreace jmenuje, byl Ford Mustang notchback, konkrétně z roku 1965.

Už druhý pohled ale napoví, že toho z něj moc nezbylo - na částech karoserie je místo plechu karbon a vůz stojí na trubkovém šasí. Tento Mustang byl upraven téměř k nepoznání v kooperaci Blockovy firmy Hoonigan Racing Division, tunera RTR driftera Vaughna Gittina juniora a společnosti ASD Motorsports, v jejíž dílně tento stroj také vznikl.

Sériový 4,7litrový osmiválec pod kapotou ustoupil přeplňovanému motoru Roush Yates V8, který je závodním motorem Nascar a z objemu 6,7 litru dává ohromných 845 koní. Tento výkon proudí na všechna kola - ano, čtete správně, tento Mustang není zadokolka - přes zakázkově vyrobenou čtyřkolku od firmy Sadev. Neznáme přesné specifikace, ale závodní samosvory berte jako samozřejmost. Stejná společnost dodala šestistupňovou sekvenční převodovku.

Vnější design je podle dostupných informací mixem vozů WRC, DTM a angličáků, se kterými si Ken Block hrál jako malý. Nepochybujeme ale, že bude i aerodynamicky funkční, podle účelu, za jakým byl stvořen. V podstatě všechny doplňky jsou pochopitelně karbonové a kola jsou značky fifteen52, třídílného designu R40. Mají 18 palců v průměru a obouvají pneumatiky Pirelli Trofeo R o šíři 295 mm. „Tohle je projekt, na kterém jsem pracoval dva roky, takže vidět ho konečně v cíli a moci ho řídit pro sedmou kapitolu Gymkhany bylo skutečně skvělé,” řekl Ken Block.

„Spolupráce s RTR byla správnou volbou, protože Mustangy tvoří celý jejich svět, ale na tomto stroji se skutečně překonali. Smysl pro detail s výrobou a karoserií mě ohromil. Je to nepochybně nejlepší auto pro Gymkhanu, které jsem kdy měl,” dodal Block. Připomeňme, že dříve jezdil se závodními Imprezami a Fiestami WRC.


Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 1 - ken block hoonicorn mustang 01Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 2 - ken block hoonicorn mustang 02Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 3 - ken block hoonicorn mustang 03Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 4 - ken block hoonicorn mustang 04Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 5 - ken block hoonicorn mustang 05Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 6 - ken block hoonicorn mustang 06Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 7 - ken block hoonicorn mustang 06aFord Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 8 - ken block hoonicorn mustang 06b
Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 9 - ken block hoonicorn mustang 07Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 10 - ken block hoonicorn mustang 08
Ford Hoonicorn RTR má z prvního Mustangu jen části karoserie

Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 11 - ken block hoonicorn mustang sema 01Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 12 - ken block hoonicorn mustang sema 02Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 13 - ken block hoonicorn mustang sema 03Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 14 - ken block hoonicorn mustang sema 04Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 15 - ken block hoonicorn mustang sema 05Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 16 - ken block hoonicorn mustang sema 06Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 17 - ken block hoonicorn mustang sema 07Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 18 - ken block hoonicorn mustang sema 08Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka - 19 - ken block hoonicorn mustang sema 09
Takto se nový výtvor Kena Blocka a spol. ukazuje na SEMA Show 2014

Zdroje: Hoonigan Racing Division, Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.