Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen

Nostalgie dnes prodává, ne každý ale chce skutečně staré auto se všemi jeho neduhy. Společnost AMJ se proto rozhodla, že vůz, který vizuálně připomíná legendární Transporter T3, udělá z Toyoty HiAce. K dispozici je sada napodobující i jeho evropskou verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen

27.1.2025 | Petr Prokopec

Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen

/

Foto: AMJ, tiskové materiály

Nostalgie dnes prodává, ne každý ale chce skutečně staré auto se všemi jeho neduhy. Společnost AMJ se proto rozhodla, že vůz, který vizuálně připomíná legendární Transporter T3, udělá z Toyoty HiAce. K dispozici je sada napodobující i jeho evropskou verzi.

Pokud zatoužíte po užitkové Toyotě, můžete sáhnout po modelu Proace v celé řadě verzí. Nejpraktičtější z nich je provedení Max, tou nejstylovější pak varianta City Verso určená k převozu lidí. Japonská automobilka nicméně ve svém portfoliu nemá pouze klon Citroënů Jumpy a Space Tourer resp. Peugeotů Expert a Traveller, ale také u nás rovněž známý větší model HiAce. Ten se u nás ve své poslední iteraci neprodává, jinak jej ale Toyota prodává se dvěma benzinovými motory, ale také s 2,8litrovým turbodieselem.

Právě na tuto dodávku se nyní zaměřila tuningová společnost AMJ (Auto Motive Japan), její kreace má ale daleko k obvyklé. „Její” HiAce totiž po proměně hlavně čelních partií působí jako Volkswagen Transporter T3. Tedy jedna z legend německé automobilky, která jako poslední disponovala motorem uloženým vzadu. S jejím nástupcem již byl spojen přesun agregátu dopředu, což mělo za následek i výraznou změnu tvarů. A jakkoli je „té-čtyřka“ též v nemalé míře velebena, až takovým kultem jako T3 není.

AMJ se rozhodlo, že inspiraci nebude hledat jen u evropského provedení Transporteru, ale také u jihoafrického a severoamerického. Proto zákazníci mohou volit ze tří variant, kdy Type 1 sází na kruhové čelní světlomety připomínající klasické halogeny. Propojeny jsou černou čelní maskou, pod kterou se nastěhoval zvýrazněný nárazník. Nad ním lze zaregistrovat ještě oranžová směrová světla, jejichž velikost se u moderních aut dávno nevidí. A došlo také na zvýraznění lemů blatníků.

Type 2 se pro změnu zhlédnul v jihoafrické variantě, přičemž dvojici kulatých čelních světel páruje s černými bočními lemy karoserie. Povšimnout si lze také pneumatik, které mají zohlednit horší stav vozovek na „černém kontinentu“. Stejným typem pak byl ostatně osazen Type 3, který odkazuje na provedení kdysi nabízené ve Státech, Mexiku či Kanadě. To se pak liší hranatými čelními světly, dvoubarevný lak je ovšem jako příplatková výbava nabízen u všech variant.

Klientela si může vybírat také v interiéru, kam se může nastěhovat především dřevo. Z něj může být vyroben nejen věnec volantu či dekory na palubní desce, ale rovněž také podlaha a lavice v zavazadlovém prostoru, které slouží k zakrytí podběhů. Kromě toho ale dřevo může být využito také na boční panely, stejně jako jím lze obložit strop. Vše tedy vskutku působí jako memento 70. a 80. let minulého století, přičemž nostalgie dnes na řadu lidí funguje jako nic jiného.

AMJ uvádí, že ceny úpravy se pohybují mezi 3,75 a 4,65 miliony yenů, tedy v neskromných sférách od asi 582 po 722 tisíc korun, a to v závislosti na zvoleném dárcovském voze a rozsahu úprav. Modifikovaná Toyota totiž snadno může posloužit i jako dům na kolech, přičemž v takovém případě je dodávána rovněž s příplatkovým stanem australské společnosti Darchi, kterému je uzpůsobena střecha. Dost by nás tak zajímalo, zda vám Japonci na přání dodají rovněž malou kuchyňku, koupelnu, obyvák a ložnici.


Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 1 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 01Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 2 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 02Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 3 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 03Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 4 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 04Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 5 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 05Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 6 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 06Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 7 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 07Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 8 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 08Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 9 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 09Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 10 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 10Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 11 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 11Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 12 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 12Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 13 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 13Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 14 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 14Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 15 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 15Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 16 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 16Firma začala nabízet řešení, které vám z moderní dodávky udělá kultovní Volkswagen - 17 - Toyota HiAce 2025 AMJ Vanace 17
Tohle není Volkswagen Transporter T3, nýbrž jím inspirovaná překopaná Toyota HiAce. Klientela přitom může volit mezi evropskou, africkou a americkou verzí. Foto: AMJ, tiskové materiály

Zdroj: AMJ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.