Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari F12 od Novitecu: první tuning vyšrouboval výkon na 763 koní
22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma Novitec Rosso s prvními úpravami netroškaří, přestože karoserie je standardní. F12 však jezdí rychleji, sedí níže k zemi a nabízí zakázkový interiér.
Nedostatek výkonu rozhodně není tím prvním, co by každého napadlo při spatření technických údajů nového Ferrari F12. Dvanáctiválcový motor o 6,3litrovém objemu totiž produkuje 740 koní, tedy více, než kolik nabízí Lamborghini Aventador z motoru V12 6,5 l. U tuningové společnosti Novitec Rosso mají ovšem dojem, že je zde stále prostor na deklasování zbytku světa. Koníkovi z Maranella tak firma nadělila výkon 763 koní a točivý moment 703 Nm.
Nejedná se samozřejmě o velký nárůst, Novitec Rosso ovšem v motorovém prostoru odvedl jen pár zásahů. Přeprogramováno bylo vstřikování paliva, optimalizace se pak dočkalo zapalování. Toť vše, co postačilo k nárůstu síly. Souběžně s tím se navýšily i maximální otáčky motoru na 8 900, díky čemuž se upravené Ferrari F12 rozjede až na 345 km/h. Tedy o pět kilometrů více než v sérii.
Zákazníci si také mohou dopřát regulaci standardního výfukového ústrojí, kdy po stisku tlačítka dojde k utlumení či naopak navýšení typicky maranellského jekotu. Dále jsou na výběr dvě sady litých kol, které vpředu počítají s 21palcovým a vzadu s 22palcovým rozměrem. Sada sportovních pružin pak přiblíží vůz o 40 mm k zemi.
Pro interiér je k dispozici kombinace koženého čalounění a Alcantary v jakémkoliv odstínu, po stránce praktické Ferrari profituje z hydraulického zdvihu přední nápravy kvůli překonávání retardérů. Ceny závisí na zvolených úpravách, nízké však rozhodně nebudou.
První tuningová sada pro Ferrari F12 rozhodně není skromná. Vybrat si můžete ze dvou designů litých kol, motor může posílit o 23 koní a 13 Nm, podvozek pak lze přiblížit o 40 mm k zemi
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch