Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru
5.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po pouťovém Aventadoru se úpravce držel poněkud zkrátka. Exteriér přizdobil několika karbonovými doplňky, výkon pak navýšil na 764 koní.
Po Lamborghini Aventador se pozornost německé tuningové firmy DMC zaměřila na dalšího italského plnokrevníka. V případě Ferrari F12 Berlinetta však byla umírněnější, a to s vizáží i úpravami v motorovém prostoru.
Výkon 6,3litrové dvanáctiválcové pohonné jednotky byl totiž zvýšen ze standardních 740 na 764 koní, k čemuž jí stačila výměna výfuku za průchodnější výfukové potrubí. To je mimochodem titanové, a tak došlo ke snížení jeho hmotnosti. Díky těmto dvěma dílčím úpravám (a patrně i dále zmíněným modifikacím aerodynamiky nebo odlehčení kol, ale berte to s rezervou) prý maximální rychlost vzrostla z 340 na 350 km/h. O akceleraci DMC nemluví, předpokládáme však, že i v jejím případě by se koník z Maranella měl dočkat zlepšení parametrů standardního modelu, který z klidu na dvoustovku zrychluje za pouhých 8,5 sekundy.
Ani po stránce vizuální se tentokráte DMC neodvázalo. Pouťový vzhled Lamborghini Aventador LP900 tak zůstává zapomenut, místo něj je tu pouze několik karbonových doplňků, které dobře ladí s modrým metalickým lakem. Je však nutné zmínit, že snímky jsou jen počítačovými retušemi. Reálný vzhled čelního lízátka pod standardním nárazníkem, nové kapoty, střechy s nasávacím otvorem a křídla inspirovaného Ferrari 599XX se tak může odlišovat.
Najisto se ovšem dá počítat s unikátními odlehčenými koly, které obouvají pneumatiky Pirelli Sport o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 335/25 ZR22 vzadu. Příliš změn se pak také nedá čekat u karbonového krytu motoru nebo obkladů interiéru ze stejného materiálu. O cenách se DMC nezmiňuje, stejně jako neznáme datum, kdy by modifikace vedoucí ke stvoření Ferrari F12 nazvaného SPIA měly být k mání. Jakmile se ovšem firma pochlubí s videem, jako to udělala u Aventadoru, určitě se opět přihlásíme.






Německá tuningová firma DMC se podívala na Ferrari F12. Prozatím jen na počítačových retuších, výsledek však oproti předchozí kreaci v podobě Lamborghini Aventador nevypadá pouťově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva