Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari 458 Italia Emozione od Evolution 2 Motorsport: modrá je dobrá?
11.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
U nás méně známá firma se pustila to přestavby Ferrari 458 metodami, které obvykle aplikuje na závodní auta. Jinak než tuningem to ale nazvat nejde.
V Británii registrovaná společnost Evolution 2 Motorsport staví závodní modely Ferrari Italia pro tamní šampionát 458 Challenge. Své zkušenosti nyní vložila do silničního modelu stejné značky, který dostal jméno Italia Emozione.
Je docela zvláštní a jistým způsobem možná i osvěžující vidět Ferrari v modré barvě, firma se ovšem rozhodla nalakovat některé dodatečně montované komponenty a střechu kontrastní stříbrnou. A to na oplátku moc elegantně zrovna nevypadá, i když přání zákazníka může zrovna tohle pochopitelně snadno změnit.
K vnější výbavě britské Italie patří různé spoilery, nástavce prahů nebo hlubší difuzor pod zadním nárazníkem. V balíčku úprav dostanete rovněž zakázková 21" litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport, stříbrným karbonem vykládaný motorový prostor a ze stejného materiálu je vyroben rovněž kryt agregátu.
Pohonná jednotka přesně jako u Novitecu dostala titanové výfukové potrubí, přeprogramovanou řídicí jednotku a navíc ještě karbonové nasávání. Výsledkem je prakticky stejných 610 koní. O brzdách se stránky Evolution 2 Motorsport nezmiňují, patrně je proto firma považuje za adekvátní již od výroby. Upraven byl ovšem podvozek, pochopitelně směrem k méně kompromisnímu nastavení, které se na papíře projevuje snížením světlé výšky o vcelku výrazných 25 mm.
Jak tento modrý ďábel jezdí z papírových specifikací nepoznáme, i když něco může naznačit zkrácení času akcelerace na stovku na 3,2 sekundy. Maximální rychlost přesně neuvádí ani Ferrari (přes 325 km/h) a tento údaj neupřesňuje ani Evolution 2 Motorsport.
Jestli je modrá dobrá i pro Ferrari, to posuďte sami, jeden klíčový údaj, cenu úpravy, vám ale do mozaiky informací pro podobné úvahy nepřidáme. Podle firmy ji získáte jen na vyžádání.
Výkon motoru byl zvýšen z 570 na 610 koní, akcelerace na 100 km/h se pak odehraje jen za 3,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva