Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025 | Petr Prokopec
Tohle je opravdu přísný pohled, který člověka nenechá v klidu. A auto, které se jím honosí, skutečně není žádné ořezávátko, jakkoli jde o menšího bratříčka „skutečného” Land Cruiseru, který už podobnou kúrou prošel. Neměnil se ostatně jen vzhled, nový je i podvozek.
Když jsem poprvé zachytil zmínky o novému bodykitu od japonské tuningové firmy Wald International, často je doprovázela přirovnání k legendárnímu Mercedesu třídy G. Zrovna tenhle off-road ale v nové kreaci zvané Black Bison tak úplně nevidím, a to ani za předpokladu, že by se pod legendární Gelandewagen podepsal jeden z jeho dvorních úpravců, tedy společnost Brabus.
Lze tedy Black Bison, původně zvaný Toyota Land Cruiser 250 alias Prado, přirovnat k něčemu jinému? Když si zakryjete dramatické čelní partie, možná vám na paměť přijdou velká americká SUV jako třeba Ford Bronco z let osmdesátých. Víc než co jiného nám ale auto připomíná tank. Možná až kýčovité množství nástavců a spoilerů mu dává hodně drsný vzhled, ostatně zásahům japonského úpravce nezůstala ušetřena ani střecha.
Land Cruiser tedy dostal do vínku odlišný přední nárazník s nadmíru komplikovanými tvary, který doplňují dodatečná diodová světla či hliníkový ochranný plát chránící spodek vozu. Dramatická je také kapota motoru, zatímco nad čelní okno se nastěhovala aerodynamická „koruna“. Boky jsou pak rozšířené s pomocí plastových nástavců, pod které se nastěhovala zlatě lakovaná litá kola. Na ta je nasazeno terénní obutí, které ovšem v kombinaci s vypouklými blatníky působí nízkoprofilově.
Tento dojem jen umocňuje podvozek, který lze nejen snížit, ale i přizvednout, aby Black Bison lépe exceloval v pouštních dunách, na které se má zaměřit především. Zdá se tedy, že tuningová firma by se svou novou kreací ráda oslovila hlavně arabské šejky. Možná i proto došlo vzadu na příchod výrazného střešního křídla, které podtrhuje divokost celé kreace.
Lze už jen dodat, že přestavbu zakončuje zadní difuzor. Po stránce technické ale krom podvozku zůstává „malý“ Land Cruiser sériový, stejně jako ten větší, jehož přestavbou se Wald International zabýval v minulém roce. V jeho případě bodykit vychází na zhruba 700 tisíc jenů, tedy na 110 tisíc korun. Jde však o částku spojenou pouze s plasty, kterých je navíc méně. Dá se tedy předpokládat, že na „Prado“ si majitelé budou muset našetřit o něco víc. Klíčouvou otázkou je: Budou chtít?














Nevíme jak vám, ale nám upravená Toyota Land Cruiser nepřipomíná ani tak Mercedes třídy G jako tank. Anebo když už, pak Ford Bronco z osmdesátých let. Poslední dva obrázky jsou rendery toho, co by se také s autem dalo provést, zbytek jsou reálné fotky upraveného vozu. Foto: Wald International, tiskové materiály
Zdroj: Wald International
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva