Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského roadsteru byla přepracována jen velmi mírně. Vyšší výkon či větší rozměry kvůli regulím kategorie kei-cars nabídnout nemůže.
Tuningová společnost D-Sport je pro automobilku Daihatsu stejným dvorním úpravcem jako třeba TRD pro Toyotu a Lexus. V minulosti se zadívala hlavně na malý roadster Copen, kterému dodala tužší podvozek a vyladila pohonné ústrojí. Jelikož šlo hlavně o závodní komponenty, bylo vcelku logické, že po jejich instalaci měl japonský prcek veřejné silnice zapovězené. Nová generace ovšem tak daleko nezachází, tedy alespoň prozatím.
Momentálně se totiž program doplňků soustředí především na zkrácené sportovní pružiny, rozpěry určené pro motorový prostor, novou spojku, samosvorný diferenciál či mohutnější brzdové kotouče. Díky nim pak na vůz musela být instalována větší kovaná kola, jež zároveň snižují neodpruženou hmotnost, posílení 0,66litrového agregátu se ovšem nedočkáme.
Na „vině“ je fakt, že vůz i nadále počítá s registračními značkami. Jelikož přitom spadá do kategorie kei-cars, nesmí jeho pohonná jednotka produkovat více než 64 koní. Právě tímto výkonem ovšem disponuje sériový agregát, dalšího ladění se tedy firma D-Sport musela vzdát. Což ostatně platí také o bodykitu, který nesmí přesáhnout 3,4 metru na délku a 1,48 metru na šířku.
V rámci exteriéru jsou tedy jedinou změnou zpětná zrcátka, která si můžete dopřát hned v dvojím designu. Pokaždé by přitom měl být ponížen aerodynamický odpor, o další snížení hmotnosti se pak starají sportovní skořepiny. Zmínit pak můžeme ještě nové LEDkové podsvícení či olejové a vzduchové filtry, tím však odklon od standardu protentokrát končí.
Daihatsu Copen se v dílnách D-Sport proměnilo hlavně po mechanické stránce, na vyšší výkon motoru ovšem kvůli regulím nedošlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus