Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny

Nová generace japonského roadsteru byla přepracována jen velmi mírně. Vyšší výkon či větší rozměry kvůli regulím kategorie kei-cars nabídnout nemůže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny

1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace japonského roadsteru byla přepracována jen velmi mírně. Vyšší výkon či větší rozměry kvůli regulím kategorie kei-cars nabídnout nemůže.

Tuningová společnost D-Sport je pro automobilku Daihatsu stejným dvorním úpravcem jako třeba TRD pro Toyotu a Lexus. V minulosti se zadívala hlavně na malý roadster Copen, kterému dodala tužší podvozek a vyladila pohonné ústrojí. Jelikož šlo hlavně o závodní komponenty, bylo vcelku logické, že po jejich instalaci měl japonský prcek veřejné silnice zapovězené. Nová generace ovšem tak daleko nezachází, tedy alespoň prozatím.

Momentálně se totiž program doplňků soustředí především na zkrácené sportovní pružiny, rozpěry určené pro motorový prostor, novou spojku, samosvorný diferenciál či mohutnější brzdové kotouče. Díky nim pak na vůz musela být instalována větší kovaná kola, jež zároveň snižují neodpruženou hmotnost, posílení 0,66litrového agregátu se ovšem nedočkáme.

Na „vině“ je fakt, že vůz i nadále počítá s registračními značkami. Jelikož přitom spadá do kategorie kei-cars, nesmí jeho pohonná jednotka produkovat více než 64 koní. Právě tímto výkonem ovšem disponuje sériový agregát, dalšího ladění se tedy firma D-Sport musela vzdát. Což ostatně platí také o bodykitu, který nesmí přesáhnout 3,4 metru na délku a 1,48 metru na šířku.

V rámci exteriéru jsou tedy jedinou změnou zpětná zrcátka, která si můžete dopřát hned v dvojím designu. Pokaždé by přitom měl být ponížen aerodynamický odpor, o další snížení hmotnosti se pak starají sportovní skořepiny. Zmínit pak můžeme ještě nové LEDkové podsvícení či olejové a vzduchové filtry, tím však odklon od standardu protentokrát končí.


Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny - 1 - Daihatsu Copen D-Sport prvni foto 01Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny - 2 - Daihatsu Copen D-Sport prvni foto 02Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny - 3 - Daihatsu Copen D-Sport prvni foto 03Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny - 4 - Daihatsu Copen D-Sport prvni foto 04Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny - 5 - Daihatsu Copen D-Sport prvni foto 05
Daihatsu Copen se v dílnách D-Sport proměnilo hlavně po mechanické stránce, na vyšší výkon motoru ovšem kvůli regulím nedošlo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše