Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus Rocket 800 jede až 370 km/h
14.9.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(živé foto) Německý tuner přivezl do Frankfurtu nejrychlejší sedan všech dob. Tedy alespoň sám to o modelu Rocket 800 prohlašuje.
Základem tohoto vozu se stala druhá generace Mercedesu CLS, která oproti té předchozí disponuje ostřeji řezanými rysy. Ty Brabus Rocket 800 dále podtrhuje mnoha aerodynamickými doplňky, které jsou samozřejmě navýsost funkční. Nejrychlejší sedan na světě tak disponuje zcela novým předním spoilerem a dodatečnými otvory v přední masce, ženoucím vzduch k přeplňovanému vidlicovému dvanáctiválci. Novinka má také podstatně rozšířené boky (o 40 mm) a její blatníky ukrývají efektní devatenáctipalcová litá kola, na zádi pak nechybí ani pořádný přítlačný spoiler a difuzor.
Při jízdě se všechny tyto prvky budou vysokovýkonnému sedanu z německého Bottropu hodit. Pod přední kapotou je totiž uložen dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec 6,3 litru, který s dalšími patřičnými úpravami dokáže poskytnout čtyřmístnému automobilu s hvězdou na kapotě výkon rovných osmi stovek koní pramenící z až 1420 Nm točivého momentu dostupného již v 2 100 otáčkách. Zadní poháněná kola se speciálními pneumatikami o šířce 285 milimetrů tak budou mít hodně práce i na suchu. Vůbec poprvé technici od Brabusu spojili takhle výkonný motor se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, samozřejmostí je také zadní diferenciál s omezenou svorností.
Jízdní výkony téhle německé speciality určené pro výjimečné zákazníky s tučným bankovním kontem jsou z oblasti těch nejlepších supervozů planety. Bezmála dvoutunový Brabus Rocket 800 dokáže na dálnici pokořit rychlost 370 km/h a z klidu na stokilometrovou rychlost zrychlí za 3,7 s. Dvoustovku pak je prý možno při troše dobré snahy mít na tachometru už za 9,8 s a pokud to provoz dovolí nekonečné zrychlení vás utvrdí, že dosáhnout třistakilometrové rychlosti za pouhých 24 sekund nemusí být nemožné. A koho by zajímala spotřeba, pak jej uspokojím hodnotou v kombinovaném režimu 15,7 l/100 km. Pouze 66 litrová nádrž tak bude znamenat častější návštěvy čerpacích stanic, reálná spotřeba tomuto sedanu diktuje dojezd nějakých 200-250 kilometrů.
Samozřejmě takhle agilní automobil musí mít i patřičně upravený podvozek a brzdy. Na nastavitelném podvozku spolupracoval známý tuner s firmou Bilstein, takže na přední i zadní nápravě najdeme speciální tlumiče a stabilizátory. Výtečnou brzdovou soustavu zastupuje čtveřice odvětrávaných ocelových disků, vpředu o rozměru 380 x 37 mm a vzadu 360 x 28 mm. Do nich se zakusují brzdiče s dvanácti, resp. šesti pístky.
Uvnitř extrémního sedanu najdeme jen ty nejlepší materiály, které se u každého konkrétního vozu přizpůsobují specifickým přáním jeho budoucího majitele. To, co zůstává stejné, je speciálně tvarovaný sportovní volant od Brabusu s pádly sekvenčního řazení, hliníkové pedály a rychloměr končící číslicí 400 km/h. Loga Rocket 800 si v interiéru vozu také užijete dosyta, koneckonců vše je vidět na přiložených fotografiích.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Brabus Rocket 800
Rocket 800 v záři frankfurtských reflektorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus