Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní
1.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Známá tuningová firma z německého Bottropu se při ladění předchozích Mercedesů ML zaměřovala hlavně na výkony, teď chce mít výrazný i design.
Kdo měl rád stylistickou umírněnost minulých modelů Brabusu postavených na základě třídy ML, možná bude při pohledu na nejnovější verzi poněkud konsternován. Přestože třetí generace středně velkého SUV (W166) dostala místo ostrých zlomů jemnější křivky, lidé kolem Boda Buschmanna měli za to, že hranatější nárazníky budou vypadat lépe. Zda to k sobě pasuje, či nikoli, posoudíte jistě sami, my se podíváme pod kapotu.
Se zvyšováním výkonu ještě nedávno atmosférického osmiválce o objemu 6,2 litru to tuningové společnosti neměli zrovna snadné, návrat k přeplňování však pro ně udělal dodatečné koně dostupnějšími. Současné bi-turbo 5,5 V8, které jsme nedávno testovali, disponuje 525 koňmi a 700 newtonmetry, po návštěvě dílen Brabusu však posílilo na 620 koní a maximální točivý moment poskočil na 820 newtonmetrů.
Tohle všechno v kombinaci se sedmistupńovým automatem AMG Speedshift stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a posun elektronického omezovače rychlosti z 250 na rovných 300 km/h. Brabus vedle toho nabízí identickou úpravu také pro ML 63 AMG s továrním paketem Performance, zvyšujícím původní hodnoty na 558 koní a 759 Nm.
V snaze zajistit vozu stabilitu i při rychlostech kolem 300 km/h bylo ML rozšířeno vpředu i vzadu o šest centimetrů, aby se po blatníky s přepracovanými lemy dostala širší 22“, respektive 23“ kola. Spoilery byly povětšinou vyrobené z karbonu a standardně dodávané vzduchové odpružení Airmatic bylo přepracováno pomocí elektronického modulu, který podvozek a těžiště auta udržuje blíž k asfaltu.
Pokud máte chuť podívat se na novinku zblízka, zrovna dnes byly otevřeny brány 45. ročníku tuningové výstavy Essen Motor Show 2012, kde Brabus své ML 63 AMG vystavuje.











Cenu novinky Brabus nezveřejnil, na výstavě a po Essenu však bude jistě k mání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva