Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní

Německý úpravce Brabus pokračuje v odkrývání komponentů pro novou třídu A. Motory hotové ještě nemá, podvozek a spoilery už ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní

3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce Brabus pokračuje v odkrývání komponentů pro novou třídu A. Motory hotové ještě nemá, podvozek a spoilery už ano.

Mezi úpravci není nijak zvláštní, když se chtějí pochlubit například novým exteriérovým paketem, případně alespoň pár spoilery pro horkou novinku co nejdříve a na závěr tiskové zprávy upozorní, že budou mít už brzy v nabídce také modifikovaný podvozek, nebo že se ještě pracuje na novém softwaru řídicí jednotky.

Známá tuningová firma z německého Bottropu zabývající se především komplexními přestavbami Mercedesů však byla poněkud netrpělivější. V září ukázala v podstatě sériový Mercedes třídy A postavený na vlastních devatenáctipalcových kolech, opatřila jej nápisy Brabus a slíbila, že svůj polotovar brzy dokončí. Po téměř dvou měsících se hlásí opět, i když některé komponenty jsou stále ve vývoji.

Kola Monoblock o rozměru 8,5Jx19 zůstala, Brabus ale celkově nabídne pět vzorů označených E, F, Q, R a S a v prodeji budou také o průměru osmnáct anebo sedmnáct palců. K nim bude na přání zákazníka dodávat pneumatiky značek Continental, Pirelli nebo Yokohama - ty největší v rozměru 255/30 R19.

Podle očekávání Němci vyvinuli své vlastní tvrdší pružiny snižující světlou výšku o 25 mm, tlumiče zřejmě zůstaly sériové, nebo se o nich Brabus přinejmenším nezmiňuje. Hotové mají také nástavce na nárazníky „vyvíjené v aerodynamickém tunelu“, přičemž v zadním plastu ponechali prostor pro dvě zdvojené, pochromované koncovky nového výfukového systému vyrobeného z nerezu. Lízátko vpředu podle měření snižuje vztlak přední nápravy a na horní hraně víka zavazadelníku časem přibude odtrhová hrana, která má kromě optimalizace tvaru navíc zvýšit přítlak.

Brabus se zabývá rovněž úpravou pohonných jednotek nové třídy A, ty ale dosud nemá hotové - „ladění benzínových a dieselových motorů je v poslední fázi vývoje“ - a tak jen připomíná, že na všechny bude dávat záruky tři roky nebo 100 tisíc kilometrů. Bez povšimnutí nezůstane ani interiér, do kterého Brabus ušije nové čalounění klidně z nejdražší kůže, namontuje hliníkové pedály, prahové lišty a pozornosti neujdou ani takové maličkosti jako jsou kolíčky dveřních zámků, jež firma také dělá z hliníku.

Na kolik celá sranda vyjde, to Brabus neupřesňuje, jeho ceníky však z levného kraje nepochází, a tak můžeme očekávat, že budou patřičně korespondovat s úrovní třícípé hvězdy.


Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 1 - Brabus Mercedes A 2012 01Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 2 - Brabus Mercedes A 2012 02Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 3 - Brabus Mercedes A 2012 03Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 4 - Brabus Mercedes A 2012 04Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 5 - Brabus Mercedes A 2012 05Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 6 - Brabus Mercedes A 2012 06Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 7 - Brabus Mercedes A 2012 07Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 8 - Brabus Mercedes A 2012 08Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 9 - Brabus Mercedes A 2012 09Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 10 - Brabus Mercedes A 2012 10Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 11 - Brabus Mercedes A 2012 11Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní - 12 - Brabus Mercedes A 2012 12
Kola Brabusu pro áčko můžou mít sedmnáct až devatenáct palců, pružiny snižují podvozek o 25 mm

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.