Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní
3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Brabus pokračuje v odkrývání komponentů pro novou třídu A. Motory hotové ještě nemá, podvozek a spoilery už ano.
Mezi úpravci není nijak zvláštní, když se chtějí pochlubit například novým exteriérovým paketem, případně alespoň pár spoilery pro horkou novinku co nejdříve a na závěr tiskové zprávy upozorní, že budou mít už brzy v nabídce také modifikovaný podvozek, nebo že se ještě pracuje na novém softwaru řídicí jednotky.
Známá tuningová firma z německého Bottropu zabývající se především komplexními přestavbami Mercedesů však byla poněkud netrpělivější. V září ukázala v podstatě sériový Mercedes třídy A postavený na vlastních devatenáctipalcových kolech, opatřila jej nápisy Brabus a slíbila, že svůj polotovar brzy dokončí. Po téměř dvou měsících se hlásí opět, i když některé komponenty jsou stále ve vývoji.
Kola Monoblock o rozměru 8,5Jx19 zůstala, Brabus ale celkově nabídne pět vzorů označených E, F, Q, R a S a v prodeji budou také o průměru osmnáct anebo sedmnáct palců. K nim bude na přání zákazníka dodávat pneumatiky značek Continental, Pirelli nebo Yokohama - ty největší v rozměru 255/30 R19.
Podle očekávání Němci vyvinuli své vlastní tvrdší pružiny snižující světlou výšku o 25 mm, tlumiče zřejmě zůstaly sériové, nebo se o nich Brabus přinejmenším nezmiňuje. Hotové mají také nástavce na nárazníky „vyvíjené v aerodynamickém tunelu“, přičemž v zadním plastu ponechali prostor pro dvě zdvojené, pochromované koncovky nového výfukového systému vyrobeného z nerezu. Lízátko vpředu podle měření snižuje vztlak přední nápravy a na horní hraně víka zavazadelníku časem přibude odtrhová hrana, která má kromě optimalizace tvaru navíc zvýšit přítlak.
Brabus se zabývá rovněž úpravou pohonných jednotek nové třídy A, ty ale dosud nemá hotové - „ladění benzínových a dieselových motorů je v poslední fázi vývoje“ - a tak jen připomíná, že na všechny bude dávat záruky tři roky nebo 100 tisíc kilometrů. Bez povšimnutí nezůstane ani interiér, do kterého Brabus ušije nové čalounění klidně z nejdražší kůže, namontuje hliníkové pedály, prahové lišty a pozornosti neujdou ani takové maličkosti jako jsou kolíčky dveřních zámků, jež firma také dělá z hliníku.
Na kolik celá sranda vyjde, to Brabus neupřesňuje, jeho ceníky však z levného kraje nepochází, a tak můžeme očekávat, že budou patřičně korespondovat s úrovní třícípé hvězdy.












Kola Brabusu pro áčko můžou mít sedmnáct až devatenáct palců, pružiny snižují podvozek o 25 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB