Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá
10.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu můžeme obdivovat, ztráta terénních schopností ale už kladem nebude. Otázkou pak je, zda rychlejšímu vozu postačí standardní brzdy.
Německá tuningová firma Brabus je se značkou Mercedes-Benz spjata snad více než ryba s vodou. Ne všechny její kreace však dokážou navýšit celkový potenciál originálu. Příkladem za všechny budiž model G 63 AMG. Ten se vyjma ladění motorového prostoru podrobil také lehčímu optickému tuningu, který mu přidal sadu extrémních 23palcových kol. Ty samozřejmě obouvají pneumatiky s co nejnižším profilem, díky čemuž je prostupnost terénem výrazně omezena. K tomu napomáhá i snížení světlé výšky.
Je to samozřejmě škoda, neboť Brabus tímto tuningem usměrnil působnost Géčka pouze na zpevněný asfalt. I když lze počítat s tím, že zákazníkům z Arábie, pro které je tato kreace tím pravým ořechovým, to asi příliš vadit nebude. A to především po pohledu na technické parametry, které nyní nabízejí 620 koní a 800 Nm. Tedy podstatně větší sílu než standardních 544 koní a 760 Nm.
Pozoruhodné přitom je, že veškerý nárůst má na svědomí pouze přeprogramování řídicí jednotky 5,5litrového motoru V8 a přidání většího mezichladiče. Jak se ovšem nové hodnoty projevily na zrychlení a nejvyšší rychlosti, to si již Brabus nechává pro sebe. Dá se ale počítat s tím, že na stovce byste mohli být za necelých pět sekund, přičemž rozjet by se upravené Géčko mohlo na mnohem více než standardně limitovaných 210 km/h.
Zajímavé přitom je, že Brabus nesáhnul na brzdný systém Mercedesu. Tedy pokud v to nepočítáme nalakování třmenů nažluto. Je pak otázkou, zda odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením budou na posílený 2,5tunový vůz stačit. Minimálně po stránce vizuální však za obrovskými 23" ráfky s dvojitými paprsky vypadají poněkud směšně.
Ceny jsou zatím neznámou, pro zákazníky G 63 AMG ale úprava Brabus těžko bude něčím nedostupným, i když ti opravdu nejnáročnější jistě sahají spíše po továrním G 65 AMG.
Brabus se podíval na zoubek Mercedesu třídy G. Model G 63 AMG nyní produkuje 620 koní, na jízdu v terénu však díky 23palcovým kolům s pneumatikami s nízkým profilem zapomeňte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 55 minutami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 52 minutami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 3 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva