Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá

Navýšení výkonu můžeme obdivovat, ztráta terénních schopností ale už kladem nebude. Otázkou pak je, zda rychlejšímu vozu postačí standardní brzdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá

10.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navýšení výkonu můžeme obdivovat, ztráta terénních schopností ale už kladem nebude. Otázkou pak je, zda rychlejšímu vozu postačí standardní brzdy.

Německá tuningová firma Brabus je se značkou Mercedes-Benz spjata snad více než ryba s vodou. Ne všechny její kreace však dokážou navýšit celkový potenciál originálu. Příkladem za všechny budiž model G 63 AMG. Ten se vyjma ladění motorového prostoru podrobil také lehčímu optickému tuningu, který mu přidal sadu extrémních 23palcových kol. Ty samozřejmě obouvají pneumatiky s co nejnižším profilem, díky čemuž je prostupnost terénem výrazně omezena. K tomu napomáhá i snížení světlé výšky.

Je to samozřejmě škoda, neboť Brabus tímto tuningem usměrnil působnost Géčka pouze na zpevněný asfalt. I když lze počítat s tím, že zákazníkům z Arábie, pro které je tato kreace tím pravým ořechovým, to asi příliš vadit nebude. A to především po pohledu na technické parametry, které nyní nabízejí 620 koní a 800 Nm. Tedy podstatně větší sílu než standardních 544 koní a 760 Nm.

Pozoruhodné přitom je, že veškerý nárůst má na svědomí pouze přeprogramování řídicí jednotky 5,5litrového motoru V8 a přidání většího mezichladiče. Jak se ovšem nové hodnoty projevily na zrychlení a nejvyšší rychlosti, to si již Brabus nechává pro sebe. Dá se ale počítat s tím, že na stovce byste mohli být za necelých pět sekund, přičemž rozjet by se upravené Géčko mohlo na mnohem více než standardně limitovaných 210 km/h.

Zajímavé přitom je, že Brabus nesáhnul na brzdný systém Mercedesu. Tedy pokud v to nepočítáme nalakování třmenů nažluto. Je pak otázkou, zda odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením budou na posílený 2,5tunový vůz stačit. Minimálně po stránce vizuální však za obrovskými 23" ráfky s dvojitými paprsky vypadají poněkud směšně.

Ceny jsou zatím neznámou, pro zákazníky G 63 AMG ale úprava Brabus těžko bude něčím nedostupným, i když ti opravdu nejnáročnější jistě sahají spíše po továrním G 65 AMG.


Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 1 - Brabus G 63 AMG 01Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 2 - Brabus G 63 AMG 02Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 3 - Brabus G 63 AMG 03Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 4 - Brabus G 63 AMG 04Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 5 - Brabus G 63 AMG 05Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 6 - Brabus G 63 AMG 06Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 7 - Brabus G 63 AMG 07Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 8 - Brabus G 63 AMG 08Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 9 - Brabus G 63 AMG 09Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá - 10 - Brabus G 63 AMG 10
Brabus se podíval na zoubek Mercedesu třídy G. Model G 63 AMG nyní produkuje 620 koní, na jízdu v terénu však díky 23palcovým kolům s pneumatikami s nízkým profilem zapomeňte

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.