Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo: Mercedes E 63 AMG s 850 koňmi dýchá na záda špičce
29.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
„Pětidveřové superauto” od Brabusu zvládne stovku za 3,1 s a s lepšími pneumatikami se dostane až na 350 km/h. K mání je též s pohonem 4x4.
Motor show v německém Essenu, která je podobně jako lasvegaská SEMA svátkem tunerů, se stala místem představení nejnovějšího stroje z dílen Brabusu. Ten pracoval na Mercedesu E 63 AMG ve verzi kombi a pod jeho kapotu vměstnal pozoruhodné stádo.
Německý úpravce zvětšil objem osmiválce AMG z pěti a půl na šest litrů, nainstaloval větší turbodmychadla a nové svody a patrně také upravil řídící jednotku. Standardních 585 koní a 800 Nm nejsou nijak nízká čísla, po úpravě však motor dává 850 koní a až 1 450 Nm. Takovou sílu by však další části pohonného ústrojí zřejmě nevydržely, proto na kola proudí o 300 Nm méně.
Takovéto hodnoty stačí Brabusu 850 ke zrychlení na 100 km/h za 3,1 vteřiny a omezovač maximální rychlosti se přestěhoval z 250 km/h na třístovku. Limitem zde však jsou pneumatiky, takže pokud si připlatíte za lepší, otevře se vám brána až ke 350kilometrové rychlosti.
Kromě solidní porce výkonu navíc Brabus na tento Mercedes E namontoval také karbonové lízátko pod přední nárazník a falešný difuzor pod ten zadní. Součástí balíčku je sportovní výfuk včetně již zmíněných svodů a jiná kola ve velikostech do 20 palců. Interiérový katalog Brabusu nabízí různé kůže, alcantaru nebo třeba hliníkové pedály.
Brabus pro 5,5litrovou V8 pod kapotami různých Mercedesů nabízí také střídmější výkonové úpravy, při kterých nenavyšuje její objem. Výkon po nich může poskočit na 620, 650 nebo dokonce 730 koní v rámci paketu B63S.
Nedozvěděli jsme se, jakou částku si bude Brabus za 265 koní a 350 Nm navíc účtovat, ale nijak málo to jistě nebude. Možná se to dozvíme během essenské tuning show, kde se toto überkombi představuje světu in natura.
Brabus 850 6.0 Biturbo je Mercedes E 63 AMG, ale pod kapotou má 850 koní a 1150 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus