Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo: Mercedes E 63 AMG s 850 koňmi dýchá na záda špičce
29.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
„Pětidveřové superauto” od Brabusu zvládne stovku za 3,1 s a s lepšími pneumatikami se dostane až na 350 km/h. K mání je též s pohonem 4x4.
Motor show v německém Essenu, která je podobně jako lasvegaská SEMA svátkem tunerů, se stala místem představení nejnovějšího stroje z dílen Brabusu. Ten pracoval na Mercedesu E 63 AMG ve verzi kombi a pod jeho kapotu vměstnal pozoruhodné stádo.
Německý úpravce zvětšil objem osmiválce AMG z pěti a půl na šest litrů, nainstaloval větší turbodmychadla a nové svody a patrně také upravil řídící jednotku. Standardních 585 koní a 800 Nm nejsou nijak nízká čísla, po úpravě však motor dává 850 koní a až 1 450 Nm. Takovou sílu by však další části pohonného ústrojí zřejmě nevydržely, proto na kola proudí o 300 Nm méně.
Takovéto hodnoty stačí Brabusu 850 ke zrychlení na 100 km/h za 3,1 vteřiny a omezovač maximální rychlosti se přestěhoval z 250 km/h na třístovku. Limitem zde však jsou pneumatiky, takže pokud si připlatíte za lepší, otevře se vám brána až ke 350kilometrové rychlosti.
Kromě solidní porce výkonu navíc Brabus na tento Mercedes E namontoval také karbonové lízátko pod přední nárazník a falešný difuzor pod ten zadní. Součástí balíčku je sportovní výfuk včetně již zmíněných svodů a jiná kola ve velikostech do 20 palců. Interiérový katalog Brabusu nabízí různé kůže, alcantaru nebo třeba hliníkové pedály.
Brabus pro 5,5litrovou V8 pod kapotami různých Mercedesů nabízí také střídmější výkonové úpravy, při kterých nenavyšuje její objem. Výkon po nich může poskočit na 620, 650 nebo dokonce 730 koní v rámci paketu B63S.
Nedozvěděli jsme se, jakou částku si bude Brabus za 265 koní a 350 Nm navíc účtovat, ale nijak málo to jistě nebude. Možná se to dozvíme během essenské tuning show, kde se toto überkombi představuje světu in natura.




















Brabus 850 6.0 Biturbo je Mercedes E 63 AMG, ale pod kapotou má 850 koní a 1150 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 8 minutamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 3 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 4 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva