Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW X6 Bruiser: až za hranici nevkusu
19.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW X6 není zrovna fešák. Když se z něj ale pokusíte udělat cosi mezi závoďákem a hvězdou srazu u Wörthersee, vznikne něco ještě podivnějšího.
Nebudeme zastírat, že nepatříme mezi nadšené obdivovatele BMW X6. A důvod je vcelku prostý - při konstrukci tohoto auta musel jít rozum stranou. Ve výsledku je totiž něčím, co nabízí méně prostoru než pětková řada, horší jízdní projev na silnici a prakticky nulové schopnosti navíc mimo ni. Tou jedinou přidanou hodnotou je ohromná show, kterou se toto auto snaží dělat svým vzhledem. Kdyby tu alespoň šlo o krásu, dá se to snést, toto auto ale ohromuje spíše tím, jak moc je... divné. Obrovské, neforemné, nezařaditelné, nepochopitelné. Dobré věci sice nemusejí vždy vzejít z rozumné úvahy opírající se o výsledek práce tabulkového procesoru, ale X6 nám jako „dobrá věc” zkrátka nepřijde.
Pokud se takový vůz zrodí (a k tomu si najde dost zákazníků, což se X6 bůh ví proč podařilo), najde se vždy dost úpravců, kteří ho chtějí nějak „napravit”. Poslední dílo společnosti CLP Automotive ale ukazuje, že snaha udělat z X6 cokoli atraktivního je podobně marná jako pokus reformovat Evropskou unii: zařazuje se do kolonky „nemožné”. Jak si tedy na tomto úkolu vylámali zuby u CLP?
Než se k tomu dostaneme, sluší se vzpomenout, že stále vcelku neznámý německý úpravce se nedávno předvedl dílem s názvem M3 Interceptor. Ne snad, že by v tomto případě šlo o něco dokonale krásného a funkčního, vůz vyhlížející jako závodní BMW M3 GT s homologací pro běžný provoz ale přece jen naznačuje cosi o trochu jiném uvažováním CLP, než které může dát za vznik tomu, na co se podíváme dnes. Nejnovější dílo si říká X6 Bruiser neboli rváč. Vypadá to ale, že při poslední šarvátce dostal tento hoch pořádnou nakládačku.
Skoro by se i bez nadsázky dalo říci, že mu někdo šlápnul do úsměvu. Bruiser je totiž pouze paket vizuálních úprav, který X6 tak trochu přišlápl k zemi. Nejzásadnějším prvkem celé proměny je totiž rozšíření rozchodu kol o plných 50 mm, čemuž musela být přizpůsobena i karoserie. Vůz tak dostal širší blatníky vpředu i vzadu a jestliže už v tovární podobě vypadá jako X5 po pohlazení Goliášovou nohou, pak provedení od CLP působí dojmem, že obr došlápl. Když si k tomu do podběhů zasadíte masivní, 23" (vzadu mají rozměr 12,5 x 23...) kola Golden Calw, jsme na nejlepší cestě ke zkáze.
To ale pochopitelně není vše. Ke zmíněnému se přidávají ještě nové nárazníky, nástavce vnějších prahů, střešní spojler, mračítka předních světel a pár „začerňujících” úprav, třeba na ledvinkách tvořících část masky chladiče. Jedinými funkčními změnami je snížení a přitvrzení podvozku a použití jiného výfukového systému přímo z dílen CLP. Jinak si paket říká „aerodynamický”, o jeho prospěšnosti pro proudění vzduchu okolo karoserie by ale šlo s úspěchem pochybovat.
A to je vše, přátelé. Takto se beztak velká show posouvá ještě dále, až za hranici nevkusu. Pokud byste přesto ve slabší chvilce kouzle tohoto díla podlehli, připravte si 10 000 Eur (tedy přes čtvrt milionu Kč), za něž celou tuto parádu dostanete i s přáním krásně prožitých Vánoc. Za montáž si ale budete muset ještě připlatit...
Nadvakrát rozšláplá X5 si říká X6 Bruiser
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva