Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06
22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý tuner se podíval všechny stávající M6. Kromě jiných litých kol a tužšího podvozku přidal na výkonu motoru, volit je možné hned ze čtyř verzí.
Úpravám BMW se věnuje celá řada firem. Za poslední měsíce jsme vás tak mohli seznámit s několika novými příspěvky, přičemž některé z nich se týkaly i výkonného modelu M6. Snad žádný z úpravců se ovšem ještě nepodíval najednou na kompletní řadu čítající kupé F13, kabriolet F12 a Gran Coupe F06. O to unikátnější soudobá konverze společnosti Manhart Racing je. Modifikace tří vozů najednou ovšem není jediným výjimečným počinem. Kromě toho totiž úpravce nabízí pro každou karosářskou variantu hned čtyři stupně navýšení výkonu.
Stupněm číslo jedna je přeprogramování řídicí jednotky, čímž sériový výkon 560 koní a točivý moment 680 Nm narostou na 620 koní a 720 Nm. Tato úprava je k mání i pro fázi 2, s novým softwarem ale přichází také účinnější výfukové potrubí. Přeplňovaný 4,4litrový osmiválec tak produkuje 640 koní a 760 Nm. Ani tyto modifikace ale neznamenají konečnou, dále si totiž můžete koupit nový přídavný tlumič či karbonové sání od firmy Gruppe M. Výkon tak poskočí až na 670 koní a točivý moment naroste na 790 Nm.
Vrcholem všech úprav je pak fáze 4, o detailech se ovšem firma Manhart Racing v tomto případě moc nerozepisuje. Víme tak jen, že pohonná jednotka produkuje 700 koní a 860 Nm a že výfuk si ulevuje skrze čtveřici ocelových koncovek výfuku s průměrem 90 nebo 100 milimetrů. Jak se ovšem úpravce k daným číslům dostal je aktuálně tajemstvím. Z přiloženého videa se ale můžeme dozvědět, že zvuk rozhodně je o poznání brutálnější.
Odlišný je rovněž postoj bavorských kupé a kabrioletu, za který BMW M6 vděčí sníženému a přitvrzenému podvozku. Volit přitom můžete mezi striktně mechanickými komponenty nebo úpravou stávajícího elektronického tlumení. Podběhy pak ideálně vyplňují třídílná kola MHR08 Track Spec o rozměrech 9,5 x 21 vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Na jejich ceny ale zřejmě bude nutné počkat stejně jako na dané údaje o jízdní dynamice. Jinou možností je vznést dotaz přímo na samotného úpravce.
Manhart Racing se vrhnul především na mechanické úpravy, osmiválcový motor tak může produkovat až 800 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva