Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s
19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.
Německá tuningová společnost G-Power se upravování produktů z Mnichova nikdy nebála. Před dvěma lety vymyslela šestiválcové M3 E46 úpravu, kterou rozplakala všechny majitele novějších osmiválců, aby následně představila i kúru pro M3 E92 vrcholící výkonem 720 koní. Do nejmenšího emka (1 M Coupe) se pak rovnou raději rozhodla zabudovat desetiválec se šesti stovkami koní, ale nikdy jí nebyli cizí ani modely z opačné strany nabídky.
Zhruba před rokem jsme vám ukázali BMW M6 s výkonem 710 koní a schopností akcelerovat na dvoustovku v čase kratším než jedenáct sekund. Avšak druhá „nejjezdivější” M6, za kterou po pro nás nedostupné M6 s manuálem považujeme čtyřdveřové Gran Coupé, zůstávalo stále lehce v pozadí. Paket Bi-Tronik 5 ale tento dluh poměrně dokonale srovnává, neboť výsledný ďábel v relativně nenápadném hávu s ním dosahuje mety 740 koní (mezi šesti a sedmi tisíci otáček) a 975 Nm (při 4 800 ot./min).
Přitom údajně stačilo pohrát si s řídicí jednotkou dvakrát přeplňovaného osmiválce, jenž v základu disponuje 560 koňmi a 680 Nm, plus přidat titanové výfukové potrubí spořící 12 kilogramů. Nárůst o 180 koní a 295 Nm bere dech, G-Power ovšem hovoří také o hlubokém hrdelním brumláku a schopnosti akcelerovat brutálně z každé rychlosti. Zrychlení z klidu na sto úpravce neuvádí, i když se dá tipovat, že se bude pohybovat pod hranicí čtyř sekund.
Daleko podstatnější je však pro majitele tohoto kladiva, jak vůz nabírá rychlost dál, protože až nad stovkou se budou moci zadní 295 milimetrů široké Micheliny (295/25 ZR21) pořádně zakousnout do asfaltu. Výsledkem je dvoustovka za 10,5 sekundy a maximální rychlost „přes tři sta“. Pokud si pamatujete desetiválcovou G-Power M5 Hurricane RRS, která s 830 koňmi uměla 370 km/h, asi si budete schopní představit, kolik by mohlo jet tohle monstrum.
Hurricane však nebyl zmíněn jen tak mimoděk, neboť z něho si pro M6 GC půjčil tuner kovaná jednadvacetipalcová kola. Pro ty, co myslejí sportovní jízdu s touhle bestií vážně se nabízí také sportovní podvozek s devíti možnostmi nastavení, který pochází přímo z vývoje G-Power, nebo výkonnější brzdová soustava v čele s předními šestipístky a kotouči o průměru 420 milimetrů. Za příplatek je pak k dispozici i karbonová alternativa redukující neodpruženou hmotu přesně o polovinu.
Další možnosti individualizace nabízejí Němci uvnitř, kam umějí na přání nainstalovat novější a ergonomičtěji tvarovaný sportovní volant, karbonové, alcantarové a kožené potahy takřka celé kabiny. Kromě toho přinášejí nový multimediální systém obsahující iPady integrované do zadní části opěrek předních sedadel i počítače Apple, jehož displej se sklápí ze střechy. Uvnitř to tedy není jen o sportování, ale také o výjimečném luxusu a jedinečnosti. Zadarmo to však ani v nejmenším nebude.
Nejprve si musíte koupit BMW M6 Gran Coupe za cenu starující nad hranicí 3,53 milionu korun a posléze připočítat 16 424 Euro (452 tisíc Kč) za úpravu motoru s výfuky, 7 649 Euro (210 tisíc Kč) za kola s pneumatikami, dalších 2 570 Euro (70 tisíc) za stavitelný podvozek a 14 460 Euro (400 tisíc) za karbonové brzdy. Na cenu interiérových doplňků už se raději ani neptejte...














BMW M6 Gran Coupe není samo o sobě vůbec pomalé auto, G-Power však vyhoví i požadavkům na daleko vyšší výkon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB