Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s
21.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sériová M6 se se svými 560 koňmi řadí mezi nejrychlejší auta vůbec, ale výkonu zkrátka není nikdy dost. G-Power nabízí posun až za hranici 700 koní.
Když si přečtete náš test nového BMW M6 s manuální převodovkou, patrně nedojdete k závěru, že by tomuto autu chyběl výkon. Právě naopak, mnichovským modelům se stejným motorem můžete vyčítat leccos, jen ne absenci výkonu či dynamiky. Jenže to byl vždy právě výkon a rychlost v přímce, která podobná auta prodávala nejlépe a není tedy divu, že se i všemožné tuningové firmy soustředí v prvé řadě na tento aspekt. A tak se i mimořádně silná auta se snaží učinit ještě silnějšími.
K nové em-šestce si své řekl AC Schnitzer, který se s výsledkem 620 koní držel vcelku zkrátka, nebo Manhart Racing, jenž v případě nejvyššího výkonu dokázal pokořit hranici 700 koní. Kupodivu pozadu zůstával jindy nekompromisně šílený G-Power a své ladění zakončil uspokojením nad 640 koníky vydolovanými z více než čtyřlitrového biturba. Onen minulý čas je na místě, neboť G-Power nemá ve zvyku zůstávat v případě maximálního výkonu svých děl (v obou smyslech slova) na druhém místě. A tak se podíval ještě dále než lidé od Manhartu.
Jde přitom nadále o vcelku jednoduchou úpravu, která si stále říká G-Power Bi-Tronik III. Jejím základem je změna řídícího software motoru, kterou doprovází pouze použití nového výfukového potrubí. Jeho kouzlo ale není pouze ve vyšší propustnosti, jde o titanový kousek, který ubírá 12 kilogramů na hmotnosti továrního řešení. Jen s těmito změnami se, pochopitelně po jistě náročném ladění, podařilo G-Poweru vydolovat z bavorské jednotky plných 522 kW neboli 710 koní v rozmezí 6 000 a 7 000 ot./min. Maximum točivého momentu mimochodem vrcholí na 890 Nm v 4 800 ot./min.
To už jsou pořádné „šlehy” a výsledná dynamika nepřekvapí - vůz zdolá dvoustovku za 10,8 sekundy a u políčka „maximální rychlost” svítí pouze cudné vyjádření „přes 300 km/h”. My bychom dodali, že to asi bude hodně přes 300 km/h, neboť třístovku si dává k svačině i M6 s továrním nastavením, se 710 koňmi by klidně mohla jet 340 km/h nebo i více. Pokud vás tyhle hodnoty okouzlují, musíte navzdory zdánlivé jednoduchosti úpravy vytáhnout z prkenice slušný obnos - G-Power vám za svých 150 koní a 210 Nm k dobru pošle fakturu na 17 985 Eur, tedy asi 465 tisíc Kč.
Kdyby by vám to nestačilo, úpravce nabízí i další modifikace. Koupit si můžete za 14 460 Eur karbon-keramický brzdy s 420milimetrovými kotouči vpředu. To je ale nějakých 373 tisíc Kč, a tedy o hodně více než kolik vám za velmi podobné řešení vyúčtují přímo u BMW. K dispozici jsou dále 21", dost ošklivá kola Hurricane s pneumatikami Michelin za 8 325 Eur (cca 215 tisíc Kč), s nimiž nebude problém okusit ony maximálky „přes 300 km/h”. A koupit si nakonec můžete i tlumiče s nastavit světlou výšku vozu za 2 179 Eur (asi 56 tisíc Kč). Hrátky s designem u G-Poweru nejsou příliš obvyklé a ke slovu nepřišly ani tentokrát.
Jestli vás tyhle úpravy zaujaly, minimálně v případě výkonu budou jistě k dispozici i pro další verze M6 a také pro M5. Ať už je naroubujete na kterou z mnichovských mašin, jsme si celkem jisti, že konkurenci budete v případě dynamiky v přímce hledat jen obtížně - však i takové Ferrari 458 Speciale bude mít při dané dynamice M6 co dělat...










BMW M6 od G-Poweru je nyní už docela bestiálním dílem - 710 koní výkonu už nemá daleko k tomu, co donedávna nabízely jen vozy jako Bugatti Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před hodinouNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 3 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry