Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M4 Lightweight: německý tuner udělal, co má v názvu. A přidal 520 koní
23.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M4 od firmy Lightweight má lehčí výfuk i kola. O přítlak se stará trocha karbonu a o patřičně rychlou jízdu 520 koní. Vylepšeny byly i brzdy a podvozek.
Několik úprav BMW M4 jsme tu již měli, zmiňme třeba tu od Manhartu. Německá tuningová společnost Lightweight stojí za nejnovějším kouskem a z názvu firmy lze jednoduše odvodit, o co při úpravách šlo nejvíce. Ani výkon či karoserie však nezůstaly opomenuty.
Začalo to titanovým výfukovým systémem s obtokovými ventily. Ten měl zejména snížit váhu, ale také zajišťuje lepší odvod spalin řadového šestiválce. Ten po úpravě produkuje 520 koní a 650 Nm - o 89 koní a 100 Nm více než v sériovém stavu. Posílení nejspíš obstarala elektronika; tisková zpráva nehovoří o žádných mechanických změnách motoru - až na výfuk. A dá se očekávat přítomnost vysoce propustného vzduchového filtru.
Změny na karoserii nejsou velké, jejich hlavní část tvoří nastavitelné karbonové křídlo na víku zavazadelníku. Tomu ve zvyšování přítlaku sekunduje karbonové lízátko na předním nárazníku, tím však změny v podstatě končí, pomineme-li reklamní polepy. Sériová kola ustoupila lehkým devatenáctipalcovým kouskům BBS, obutým do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Pod nimi najdeme silnější brzdy a ještě dále plně nastavitelné odpružení Bilstein Club Sport. Je vidět, že vůz sedí blíže asfaltu; o kolik, ale nemáme zprávy. Podobně nevíme, jak velký vliv mělo zvýšení výkonu na hodnotu zrychlení na stovku - sériová M4 to zvládne za 4,1 vteřiny - a zda zůstal omezovač maximálky na 250, resp. 280 km/h.
O co se s námi však společnost Lightweight podělila, je cena - takto upravený stroj přijde na 89 tisíc eur, tedy 2,4 milionu korun. Po odečtení ceny vozu jsme na 16 800 eurech (453 tisících korunách) jen za tuningový balíček. Lightweight dodává, že v budoucnu přijde ještě s dalšími úpravami, které budou zahrnovat třeba instalaci šestibodových bezpečnostních pásů nebo zakrytovaného podvozku.
Úpravce Lightweight si nepotrpí na bodykity, jeho M4 však bude víc slyšet a standardní variantě ujede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB