BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou

BMW M3 GTS se 450 koňmi dnes už nekoupíte. Auto s jejím vzhledem i výkony ale ano, pokud vám tedy nevadí, že pochází od tuningové firmy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou

31.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW M3 GTS se 450 koňmi dnes už nekoupíte. Auto s jejím vzhledem i výkony ale ano, pokud vám tedy nevadí, že pochází od tuningové firmy.

Němečtí tuneři Alpha-N Performance nám před pár dny odhalili první fotky a prozradili průběžné parametry k novému sportovnímu modelu „One“ postaveného na základech Porsche Cayman. Jeho dokončení patrně nějakou chvíli ještě potrvá, takže bychom se pro tuto chvíli mohli podívat, co je nového pro poněkud častěji Alphou upravovanou značku.

Tím je samozřejmě BMW a především pak řada 3, kterou tato společnost mění nepřebernými způsoby. Pokud chcete, přestaví vám verzi 335i na BT92 Turbo Clubsport s výkonem 450 koní, ale mnohem raději se bývalí zaměstnanci firmy Brabham Racing „hrabou“ v M3. Můžete mít verzi s motorem zvětšeným ze 4,0 na 4,6 litru a výkonem zvýšeným ze 420 na 490 koní, a v případě, že máte opravdu dobře živené konto, lze si do M3 E92 poručit třeba přestavěný atmosférický desetiválec 5,8 l z M5 a výkonem 640 koní.

Černý kousek na fotografiích je jedna z těch skromnějších modifikací. Přirozeně „dýchající“ čtyřlitrový osmiválec zde dostal pouze elektronický doping ECU a výfukový systém věhlasné značky Akrapovič, která dodává své produkty také již přímo pro M GmbH. Výsledkem relativně drobných změn je o třicet koní vyšší výkon a to znamená 450 koní.

Tím se Alpha dotáhla na tovární M3 GTS, což si možná uvědomili také tvůrci a černému BMW přidali výrazné křídlo na kufru, devatenáctipalcové ráfky OZ Racing a poměrně decentní nástavce nárazníků a prahů přibližující podvozek k silnici. Naopak poněkud přehnaně vypadají závodní skořepiny Recaro Pro Racer, které navíc asi nebudou ani levné.

Kolik za jejich montáž Alpha-N žádá, to netušíme, stejně jako neznáme ani celkovou částku za vůz. Ceníkem se na svých stránkách nechlubí. Na každý pád jde takřka na rozloučenou (bude se ještě vyrábět spíše měsíce než roky) se současnou generací em-trojky o docela sympatickou záležitost.


BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou - 1 - BMW M3 Alpha E92 01BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou - 2 - BMW M3 Alpha E92 02BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou - 3 - BMW M3 Alpha E92 03BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou - 4 - BMW M3 Alpha E92 04BMW M3 E92 Alpha-N Performance: až 640 koní a drsný vzhled na rozloučenou - 5 - BMW M3 Alpha E92 05
Jisté to není, ale podle parametrů i vzhledu se Alpha chtěla přiblížit M3 GTS

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.