Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW Alpina B4 Bi-Turbo: 410 koní znamená stovku za 4,2 s a až 305 km/h
20.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejnovější Alpina vzešla z nové řady 4. Šest válců pod kapotou stroje plní dvě turba, na stovce je za 4,2 s.
Když přijde na trh nové BMW, dvornímu úpravci Alpina nikdy netrvá příliš dlouho světu představit svou vylepšenou verzi. Tokio tak bylo svědkem odhalení nového modelu B4 Bi-Turbo, který je založen na BMW řady 4 a pod kapotou má stejný motor, jako zjara představené B3 Bi-Turbo.
Dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec pod kapotou tohoto stroje má 410 koní od 5 500 do 6 250 otáček a 600 Nm v 3 000 otáčkách; 550 Nm je k dispozici mezi 2 200 a 5 200 otáčkami. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem ZF to stačí B4 ke zrychlení na stovku za 4,2 s, na dvoustovku za 14 s a ručička tachometru se zastaví až na 305 km/h. Kromě úprav řídící jednotky dostala Alpina B4 také sportovní výfuk Akrapovič s klapkami, které zůstávají zavřené do 2500 otáček a tak snižují hlasitost.
Automatická převodovka má tři módy: automatický, sportovní a manuální, který aktivujete prostou změnou převodu zatažením za jedno z pádel pod volantem. Volič jízdních režimů Drive Performance Control umožňuje si vybrat mezi Sport+, Sport, Comfort a Eco Pro a má na řazení největší vliv právě zde.
Podobně jako u B3, i B4 může mít pohon všech kol, se kterým zvládne stokilometrovou rychlost o dvě desetinky dříve. Normovaná kombinovaná spotřeba verze se zadním pohonem je 7,6 l/100 km, čtyřkolka má mít apetit o tři deci větší. To jsou na 1 615 kg těžký vůz a 404 koní docela odvážná čísla, ale víme, jak to s papírovou spotřebou bývá.
Úprav se dostalo samozřejmě i podvozku, adaptivní tlumiče mají trochu jiné nastavení a sériové 20" runflaty letěly do koše a byly nahrazeny Micheliny Pilot Super Sport, vepředu o šíři 245 mm, vzadu o 20 mm širší. Tato změna má pomoci jízdnímu komfortu skrze poddajnější bočnice běžných pneumatik. Vylepšen byl i brzdový systém, přední kotouče mají průměr 370 mm a zakusují se do nich čtyřpístkové třmeny, vzadu jsou 345mm disky a dvoupístkové třmeny.
Po designové stránce na B4 najdeme klasický decentní bodykit, který má zlepšovat stabilitu vozu ve vyšších rychlostech, a mnohapaprsková kola designu Classic. Uvnitř najdeme kromě samozřejmých věcí, jako je dvouzónová klimatizace nebo sportovní elektrické a vyhřívané sedačky, také systém BMW Emergency Call, jilmové dřevo a lepší kůži Navalina, která má dle úpravce „diskrétně odkazovat na exkluzivní původ vozu”.
Odhalení B4 Bi-Turbo právě v Japonsku není samoúčelné - rok 2013 byl pro Alpinu, nevelkou firmu z jižního Bavorska, velmi úspěšný. Celosvětově zatím prodala 1 400 vozů a na Japonsko z toho připadly tři stovky. Zatím nemáme přesné informace o cenách, ve Velké Británii by se však měly pohybovat okolo 60 tisíc liber (1,9 milionu korun). Prodej by měl začít někdy v půli roku 2014.
Decentní úpravy zvenčí a 410 koní na zadních nebo všech kolech - to je Alpina B4 Bi-Turbo, představená v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva