Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě
16.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Německý tuner se podíval na zoubek novému pětkovému kombíku a udělal z něj tak trochu něco, co BMW ani nedělá - M5 Touring a vlastní M550d Touring.
Tedy M550d xDrive se i s karoserií kombi prodává, benzinová M5 ale nikoli a BMW dokonce popřelo, že by s ní do budoucna počítalo. Jistě se ale najde pár lidí, kteří by dceřin kočárek rádi protáhli po Autobahnu třístovkou a právě takovým je připraven posloužit Ralf Kelleners s partou svých vycvičených techniků, kteří se v minulosti pustili do kde čeho včetně kupé 1 M.
Jeho nejnovějším dílem je totiž právě upravený Touring řady 5, který si sice na M5 vyloženě nehraje, vizuálně i technicky se jí ale v lecčems blíží. Začneme-li u vzhledu, pak na přiložených snímcích vozu v rakvové černi můžete spatřit hlavně oba přepracované nárazníky. Ten přední dodává vozu tři velké otvory pro přísun chladícího vzduchu vyplněné mřížkou z nerezu a nepřehlédnutelným „lízátkem”, ten zadní pak difuzor a dvě dvojité, 90milimetrové koncovky výfuku. Jiné jsou též vnější prahy a pár dalších detailů.
Možná ještě větší vliv na vzhled (a pochopitelně nejen na něj) má upravený, snížený a přitvrzený podvozek, jenž pracuje buď s 19" (8,5x19 a 9,5x19) nebo 20" koly (9x20 a 10x20) vlastní výroby s echt německými designy Hamburg a Berlin a stříbrným, nebo matně černým provedením. Nevíme, jak tento „setup” bude fungovat, vůz s ním ale rozhodně vypadá pořádně nasupeně.
Jak jste mohli vytušit už z dříve zmíněného, při starém mnoho nezůstalo ani pod kapotou, kam Kelleners nabízí buď vyladěný diesel 35d nebo benzinový motor 50i. V prvním případě, zřejmě jen úpravou řízení motoru a novým výfukovým systémem, posune jeho výkon z továrních 230 kW (313 koní) a 630 Nm na takřka vražedných (pro M550d...) 277 kW (376 koní) a 756 Nm. U osmiválcového benzinového biturba, které jsme zkusili třeba v 650i xDrive můžete počítat s posunem výkonu z 299 kW (407 koní) na 360 kW (490 koní) a točivého momentu z 600 na 720 Nm. Nová M5 s 560 hřebci to sice není, ale těch 70 koní rozdílu už nebude lehké poznat...
Kolik si Kelleners za tyto úpravy naúčtuje, nebo co přesně provedou s dynamikou, to zatím nevíme. Těch 490 koní upravené 550i by ale na maximální rychlost přes 300 km/h mělo bezpečně stačit. Jisté je, že pokud by vás zmíněné modifikace neuspokojily, můžete si objednat i rozličné změny interiéru, které ale přejdeme pouze touto zmínkou.
Buď jak buď bude takt upravený 550i Touring F11 jedním z nejrychlejších bavorských kombíků dneška, 535d Touring pak jednou z nejrychlejších naftových zadokolek (M550d má povinně xDrive) a to pro úpravce jistě není špatná vizitka.










Nevíme, jestli se vám upravené kombi od Kellenerse bude zamlouvat, pokud ale toužíte po opravdu rychlé pětce s touto karoserií, mnoho alternativ nemáte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB