Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 2 od AC Schnitzer: až 380 koní pro šestiválcovou M235i
29.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Německý tuner se podíval na zoubek nové dvojce. Kromě doplňků nabízejí i řadu zajímavých motorových vylepšení, z 220i umí udělat 228i, z 220d 225d.
Německá společnost AC Schnitzer, specialista na úpravy mnichovských modelů, nám v poslední době odhalila například tuningový program pro SUV X5, ale už dříve se blýskla třeba úpravou řady 5 až na 525 koní či překvapivě decentními změnami řady 4. Teď už je ovšem připravena posloužit i další skupině, kterou budou tvořit všichni majitelé nové dvojky v provedení kupé.
Pokud vás nezajímají nejrůznější cingrlátka, která ještě nikdy ze žádného modelu neudělala rychlejší auto, pak vězte, že pod kapotou nemusí u Schnitzeru zůstávat vše při starém. K dispozici je několik úprav motorů, přičemž z těch nejzajímavějších stojí za zmínku například nárůst výkonu verze 220i z původních 184 koní na 245 koní. Vzhledem k tom, že má v podstatě identický motor, jedná se o jednoduché aftermarketové pozdvižení na úroveň 228i. Pokud zůstaneme u benzinových jednotek, k dispozici je také úprava vrcholného M235i, a sice s nárůstem 54 koní na výsledných 380. Výsledkem je pak akcelerace na stokilometrovou rychlost z klidu za méně než pět sekund.
Fandy turbodieselů uspokojí AC kitem pro 218d s posunem na 171 koní a 220d, jehož standardních 184 koní střídá zástavbou jiné řídicí jednotky stádo 218 hřebců. Pro ropné extremisty je určeno bi-turbová 225d s výkonem až 258 koní. Pokud ale neprahnete jen a pouze po výkonu, na výběr je také z dalších oblastí dílů. Například sportovní podvozek s tužšími pružinami snižující světlou výšku v závislosti na motorizaci o tři až čtyři centimetry, dále kola s průměrem 18 až 20 palců nebo sportovní výfuk, který vám demonstrujeme přiloženým videem u M235i.
Nakonec ani estéti nepřijdou tak úplně zkrátka, protože lze sáhnout ještě po všemožných karbonových spoilerech a lízátcích, stejně tak po udělátcích určených do interiéru. Mezi nimi je například jiná hlavice řadicí páky s digitální signalizací zařazeného rychlostního stupně, hliníkové madlo ruční brzdy, dekorované vrtané pedály nebo třeba jen jiné koberečky.
BMW řady 2 je stylovým kupátkem na bázi jedničky. Zásahy od AC Schnitzer jí však dokážou v řadě ohledů dále zatraktivnit, třeba aby byla rychlejší
Zvuk výfuku AC Schnitzer pro M235i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva