BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

Vemte jedno dieselové kupé, osaďte ho benzínovým agregátem o výkonu 555 koní, přidejte trochu karbonu, a rázem zvládáte 0-300 km/h za 36 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

1.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vemte jedno dieselové kupé, osaďte ho benzínovým agregátem o výkonu 555 koní, přidejte trochu karbonu, a rázem zvládáte 0-300 km/h za 36 sekund.

Některé konverze a tuningové kreace lze považovat přinejmenším za zvláštní. Kupříkladu myšlenka strčit benzinový desetiválcový atmosférický motor S85 z minulého BMW M5 pod kapotou dieselového BMW 118d asi nenapadne každého. Přesto právě takto upravené mnichovské kupé vyjelo z dílen společnosti TJ Fahrzeugdesign. Pojmenováno přitom bylo 1M CSL, čímž je naznačen jak potenciál pod kapotou, tak i relativně nízká hmotnost.

Slůvko „relativně“ přitom zmiňujeme záměrně, neboť na kupé řady 1 je přeci jen 1 575 kilo suché váhy trochu moc. Pokud si ovšem uvědomíme, že nad předními 19palcovými koly trůní mohutný pětilitrový desetiválec, pak jde o působivý výsledek. I když někdo by klidně mohl mít problém s rozložením těchto kil v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy.

Úpravce se přitom opravdu snažil, aby vliv těžké pohonné jednotky kompenzoval kde se jen dalo. Střecha je tak karbonová, stejně jako přední a zadní blatníky. Ze stávajícího BMW M5 F10 pak byly převzaty přední brzdy, které šetří 10 kg neodpružené hmotnosti (zadní pocházejí z M3 E92). A aby toho nebylo málo, pak odlehčen byl i na zakázku vyrobený výfuk.

Kromě toho se vůz pyšní karbonovým sáním, podvozek je postaven na stavitelných tlumičích KW Clubsport verze 3. Dovnitř se nastěhovala odlehčená sedadla z BMW M3 CSL, jimž společnost dělá sedmistupňový automat, který dorazil z M5 společně s motorem. Ten přitom na zadní kola posílá výkon 555 koní, což autu dává působivou jízdní dynamiku.

Stovku toto BMW 1M CSL zvládne za 3,9 až 4 sekundy, pro akceleraci na dvojnásobnou rychlost vyžaduje méně než 12 s. Zhruba šestatřicet sekund mu pak trvá zrychlení z klidu na magickou třístovku, nejvyšší rychlost ovšem úpravce nespecifikoval, stejně jako není známa spotřeba.

Víme ovšem o ceně, která vyšplhala na 85 000 EUR (cca 2 337 500 Kč). Tedy na poměrně vysokou sumu, která asi bude vyžadovat vaše plné propadnutí projektu.


BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 1 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 01BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 2 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 02BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 3 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 03BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 4 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 04BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 5 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 05BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 6 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 06BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 7 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 07BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 8 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 08BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 9 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 09BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 10 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 10BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 11 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 11BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 12 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 12BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 13 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 13BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 14 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 14BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 15 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 15BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 16 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 16BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 17 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 17BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 18 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 18BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 19 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 19BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 20 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 20BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 21 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 21BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 22 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 22BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 23 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 23BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 24 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 24
Upravené BMW 1M CSL je sice rychlé, ale zároveň také poněkud drahé

Zdroj: BimmerToday

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.