Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 135i s motorem V8 z M3 je dokonalý tuning svého druhu
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Velký motor v malém autě má vždy své kouzlo. Je-li přestavba dotažená do takové dokonalosti, jako tato, je vše ještě zajímavější.
BMW 1 M je jistě zajímavý stroj, jenže je také dost těžko k sehnání, protože jich vzniklo jen pár kousků. Pod kapotou byl třílitrový přeplňovaný šestiválec, který byl sice dobrý, ale atmosférické plnění ve sporťáku nahradí skutečně máloco. Vynořily se nápady namontovat pod kapotu 1 M osmiválec - a proč nepoužít ten z M3 E92, který je mistrovským dílem. Tuner G-Power představil kompresorovou verzi takové stavby a nazval ji G1 V8 Hurricane RS.
Pokud vám ale na čtyřlitru S65 přijde kompresor tak trochu navíc, mohl by být zajímavější americký stroj, který svůj život začal původně nikoliv jako 1 M, ale jako 135i. V jeho útrobách je v podstatě celá M3 E92 včetně osmiválce, manuálního šestikvaltu, podvozku, předního i zadního pomocného rámu nebo brzdového systému. Tlumiče jsou značky Öhlins Raceline a brzdy Stoptech; vpředu jsou šestipístkové třmeny. A zvenčí vypadá jako 1 M proto, že majitel, Marco Svizzero ze San Francisca, nainstaloval bodykit z této verze.
Na stavbě tohoto stroje se podílela hromada firem včetně známého tunera Revozport, nejvíce práce ale odvedla kalifornská společnost Performance Technic. Ta si vybudovala jméno konverzemi BMW s automaty či poloautomaty na manuální řazení; v nabídce byl třeba i kit pro přestavbu M3 E46 s převodovkou SMG na manuál, což již řada majitelů M3 CSL ocenila. Tato osmiválcová „jednička” je ale jejich dosavadní vrchol.
K přestavbě byla potřeba skoro celá M3 E92. Náhodou se v Británii objevil na prodej kousek z roku 2009, který havaroval s asi 43 500 km na tachometru. U Performance Technic tedy sepsali, co všechno budou potřebovat, a v Británii to z bouraného auta vymontovali a poslali to do Kalifornie. Tam se motoru dostalo nových ojničních ložisek a upravené olejové vany a spolu se svody, katalyzátory a elektronikou putoval do připravené 135i.
„Nejnáročnější byla kabeláž,” říká Joey Gaffey, majitel Performance Technic. Bylo nutné všechny kabely z M3 naroubovat na elektroinstalaci 135i tak, aby všechna elektronika fungovala - od ABS přes řízení spalování po klimatizaci. Motor pak běžel, ale řídící jednotka hlásila spoustu chyb, takže bylo auto převezeno do firmy BPM Sport, kde se elektronice dostalo kompletního předělání a nahrání ostřejšího softwaru řízení motoru.
Omezovač otáček nyní zasahuje v 8 600 ot./min, ale auto díky katalyzátorům a tlumičům na výfukovém systému stále projde přísnými kalifornskými testy emisí a může tak jezdit po silnicích. Na zadních kolech je údajně okolo čtyř stovek koní, což by mohlo znamenat klidně i 460 koní produkovaných motorem, tedy o 40 víc, než měla M3 E92 v sérii. Spolu s faktem, že je tohle auto o nějakých 180 kilo lehčí než M3 E92 a váží tedy zhruba 1,4 tuny, zrychlení na stovku by se mohlo pohybovat někde u čtyř sekund, přesně změřeno zatím není.
Pochopitelně, ani karoserie není úplně sériová. Krome onoho bodykitu z 1 M tu je také karbonová kapota, víko kufru, střecha, přední lízátko a spoiler na zádi. Některé tyto díly jsou lakované do originálního odstínu bílá Alpine, střecha je ponechaná bez barvy. A také uvnitř vidíme ochranný rám, který byl prý vyroben tak, aby vizuálně připomínal ten v M3 GTS, a závodní sedačky a bezpečnostní pásy, nainstalované také po vzoru M3 GTS.
Na asfaltu tenhle stroj drží kromě podvozku z M3 doplněného zmíněnými Öhlinsy také pomocí pneumatik Toyo R888 o rozměru 265/35 R18 vpředu a 275/35 R18 vzadu, obutých na kolech značky HRE. A podle videa, které si můžete pustit níže, je tenhle stroj na silnici skutečně úchvatný.




























Přestabva nebyla snadná, ale tato osmiválcová řada 1 je do detailu perfektní
Zdroj: Super Street Online
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva