Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 1 M Coupe TechTec: až 450 koní a stovka za 4,1 sekundy
18.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW 1 M Coupe je samo o sobě velmi rychlé auto, jeho přeplňovaný šestiválec ale svádí k divokým úpravám. Do jedné takové se pustil německý TechTec.
Možná byste na tomto místě čekali představení úpravy věhlasnější firmy, než je TechTec, ale tradiční tuneři BMW jakoby usnuli na vavřínech. Ne snad, že by nedělali nic, mnohem více ale „lepí křídla” a to není tuning, který by nás bral u srdce. Pokud tedy toužíte primárně po technické úpravě, musíte zamířit jinam a už název firmy TechTec naznačuje, že o techniku tu jde především.
Poslední obětí řádění jejích inženýrů se stalo BMW 1 M Coupe, které se mnohým může zdát už v továrním nastavení silné až až. Jenže disponuje přeplňovaným motorem, který navíc tohoto způsobu plnění příliš intenzivně nevyužívá. Uvážíme-li, že atmosférický třílitr BMW (čest jeho památce, budeme moci brzy zvolat) dosahuje dnes výkonu okolo 270 koní, pak 306 koní přeplňovaného třílitru v modelech vybavených agregátem 35i nebo 339 koní v těch s označením 35is nebo též v 1 M Coupe není reprezentantem jakékoli turbománie. A ačkoli nejsme zrovna příznivci přeplňování, jednu pozitivní vlastnost těmto motorům upřít nelze - jednoduchost a tedy i nenákladnost výrazného zvýšení jejich výkonu, třebaže jistě na úkor životnosti.
S vědomím výše zmíněného se u TechTecu pustili do ladění 1 M Coupe a nabízejí relativně levné možnosti dramatického zvýšení výkonu motoru. K dispozici jsou celkem tři varianty úprav - ta základní pošle pouhou softwarovou modifikací výkon o 40 koní výše k metě 380 koní (280 kW), točivý moment vzroste až k 580 Nm. Toto relativně skromné řešení vás vyjde na 1 500 Eur (cca 36 000 Kč).
Druhou možností je posun maxima výkonu na rovných 400 koní (294 kW). Z čeho přesně toto řešení sestává zatím nevíme, pravděpodobně ale vyžaduje i nějaké „hardwarové” změny. Přijde vás totiž citelně dráže, na 2 500 Eur (cca 60 tisíc Kč).
Nejzajímavější je ovšem třetí cesta, u které TechTec přiznává nutnost výměny mezichladiče stlačeného vzduchu. To vás vyjde na dalších 800 Eur (cca 19 tisíc Kč), maximum výkonu ale poskočí až k 450 koním (331 kW) a točivý moment na hodnotu nejvýše 630 Nm. A to už je docela slušné stádo, které by mělo dokázat zašlapat do země i mnohem renomovanější konkurenty. Pokud uvážíme, že již standardní 1 M dokáže na některých okruzích pokořit M3, jak rychlá pak bude, když ji přidáme dalších více než 100 koní? Úpravce zatím změřil jen zrychlení na stovku takto upravené „em-jedničky”, která má podobu 4,1 sekundy. Standardní provedení nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a zlepšení je to tedy velmi výrazné, přesto by mnohem zajímavější by měly být údaje o zrychlení na vyšší rychlosti nebo okruhové časy. Ty bohužel autoři celého díla nezveřejnili.
Jak jste si mohli všimnout i z přiložených obrázků, TechTec nenabízí jen úpravy motoru, ale vůz může vybavit i sportovním podvozkem KW, výfukovým systémem Akrapović nebo prý vůz dokáže zbavit omezovače rychlosti. Na ceny těchto úprav se musíte přeptat přímo u TechTecu, nejprve si ale budete muset pořídit ono BMW, což není zrovna snadný úkol. Aktuálně je ale k mání u BMW Bychl kousek, jehož snímky jsme vám nedávno nabídli. S necelou tisícovkou kilometrů na tachometru vás vyjde na 1,6 milionu Kč.















BMW 1 M Coupe od TechTecu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11