Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt
10.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jen se BMW 1 M objevilo na scéně, už se úpravci předháněli ve zvyšování jeho výkonu. AC Schnitzer si dal trochu na čas, i on je tu ale se svou verzí.
Zatímco vyždímat nějakého toho koně navíc z atmosférického motoru je docela dřina a velmi často to vyžaduje zásadní technické změny, turbomotory jsou jiný šálek kávy. Tuneři všech druhů i kategorií je mají rádi. Není totiž nic jednoduššího, než do řídící jednotky motoru naládovat mapu se zvýšeným tlakem turbodmychadla, adekvátním množstvím paliva k tomu a hned to jede rychleji.
Dvěma turby přeplňovaný šestiválec BMW 1 M není žádnou žhavou novinkou, objevil se např. v modelu 135i nebo větší 335i. Už v jejich případě vznikla celá řada nabídek na zvýšení výkonu, které se ale v drtivé většině případů omezily na úpravu softwaru, občas doprovozenou výměnou sání, výfuků, popř. doplněná o výkonnější chladič oleje, který u motorů 35i tradičně příliš nestíhá. Dosahovaná maxima se obvykle pohybovala okolo 400 koní, našly se i nabídky na 450 k (RevoZport a TechTec). Po technické stránce byl motor pro 1 M Coupe upraven jen velmi lehce, dostal jen lehčí setrvačník, jiné pístní kroužky a tovární čip. Není tedy překvapením, jsou na něj aplikovány stejné úpravy, jako u civilnějších sourozenců.
Se svou nabídkou teď přichází AC Schnitzer. První na seznamu vylepšení samozřejmě je silnější motor. Maximální výkon ze standardních 340 k při 5 900 1/min stoupl na 400 k při 6 100 1/min, točivý moment z 450 Nm mezi 1 500 a 4 500 1/min na 560 Nm při 4 700 1/min. Ani zde se nemluví o žádných mechanických úpravách, takže opět zůstalo jen u nového softwaru. Jistý přínos jistě ale bude mít i nové výfukové potrubí. ACS1 Sport, jak svému výtvoru u Schnitzeru říkají, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 s (-0,2 s oproti standardu) a umí jet rychlostí až 300 km/h.
Další vylepšenou částí, tentokráte zásadně, jsou brzdy. Asi i v ACS přišli na to, že ty sériové za mnoho nestojí a vzali to od podlahy. Na přední nápravu přišly šestipístkové a na zadní čtyřpístkové brzdiče. Společnost jim dělají odlehčená kovaná kola o průměru 19 či 20 palců.
Exteriér 1 M Coupe příliš vylepšit nelze. Je tak agresivní, že jsme jej v našem testu (má svůj druhý i třetí díl) nazvali „ministrem války”. Možná proto se AC Schnitzer na rozdíl od Kellenerse omezil jen na aplikaci předního spoileru a zadního difuzoru z uhlíkových vláken a několika málo dalších drobných doplňků v podobě výdechů na kapotě s chromovaných prvků na bocích.
Ani v interiéru není mnoho změn. Nesmí chybět tradiční součásti katalogu ACS, hliníková hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy a pedály ze stejného materiálu. Případný zákazník ale může navíc sáhnout po sportovním volantu, velurových koberečcích či si nechat sedadla očalounit zakázkovou kůží.
Cenu jednotlivých částí úprav se v celé šíři dozvíme zřejmě až ve Frankfurtu. Tam toho letos bude k vidění a zjišťování opravdu hodně...
BMW 1 M Coupe od AC Schnitzer alias ACS1 Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus