Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt
10.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jen se BMW 1 M objevilo na scéně, už se úpravci předháněli ve zvyšování jeho výkonu. AC Schnitzer si dal trochu na čas, i on je tu ale se svou verzí.
Zatímco vyždímat nějakého toho koně navíc z atmosférického motoru je docela dřina a velmi často to vyžaduje zásadní technické změny, turbomotory jsou jiný šálek kávy. Tuneři všech druhů i kategorií je mají rádi. Není totiž nic jednoduššího, než do řídící jednotky motoru naládovat mapu se zvýšeným tlakem turbodmychadla, adekvátním množstvím paliva k tomu a hned to jede rychleji.
Dvěma turby přeplňovaný šestiválec BMW 1 M není žádnou žhavou novinkou, objevil se např. v modelu 135i nebo větší 335i. Už v jejich případě vznikla celá řada nabídek na zvýšení výkonu, které se ale v drtivé většině případů omezily na úpravu softwaru, občas doprovozenou výměnou sání, výfuků, popř. doplněná o výkonnější chladič oleje, který u motorů 35i tradičně příliš nestíhá. Dosahovaná maxima se obvykle pohybovala okolo 400 koní, našly se i nabídky na 450 k (RevoZport a TechTec). Po technické stránce byl motor pro 1 M Coupe upraven jen velmi lehce, dostal jen lehčí setrvačník, jiné pístní kroužky a tovární čip. Není tedy překvapením, jsou na něj aplikovány stejné úpravy, jako u civilnějších sourozenců.
Se svou nabídkou teď přichází AC Schnitzer. První na seznamu vylepšení samozřejmě je silnější motor. Maximální výkon ze standardních 340 k při 5 900 1/min stoupl na 400 k při 6 100 1/min, točivý moment z 450 Nm mezi 1 500 a 4 500 1/min na 560 Nm při 4 700 1/min. Ani zde se nemluví o žádných mechanických úpravách, takže opět zůstalo jen u nového softwaru. Jistý přínos jistě ale bude mít i nové výfukové potrubí. ACS1 Sport, jak svému výtvoru u Schnitzeru říkají, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 s (-0,2 s oproti standardu) a umí jet rychlostí až 300 km/h.
Další vylepšenou částí, tentokráte zásadně, jsou brzdy. Asi i v ACS přišli na to, že ty sériové za mnoho nestojí a vzali to od podlahy. Na přední nápravu přišly šestipístkové a na zadní čtyřpístkové brzdiče. Společnost jim dělají odlehčená kovaná kola o průměru 19 či 20 palců.
Exteriér 1 M Coupe příliš vylepšit nelze. Je tak agresivní, že jsme jej v našem testu (má svůj druhý i třetí díl) nazvali „ministrem války”. Možná proto se AC Schnitzer na rozdíl od Kellenerse omezil jen na aplikaci předního spoileru a zadního difuzoru z uhlíkových vláken a několika málo dalších drobných doplňků v podobě výdechů na kapotě s chromovaných prvků na bocích.
Ani v interiéru není mnoho změn. Nesmí chybět tradiční součásti katalogu ACS, hliníková hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy a pedály ze stejného materiálu. Případný zákazník ale může navíc sáhnout po sportovním volantu, velurových koberečcích či si nechat sedadla očalounit zakázkovou kůží.
Cenu jednotlivých částí úprav se v celé šíři dozvíme zřejmě až ve Frankfurtu. Tam toho letos bude k vidění a zjišťování opravdu hodně...
BMW 1 M Coupe od AC Schnitzer alias ACS1 Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva