Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní

Z BMW unikají informace o připravované sedmičce od M Performance, nebo dokonce možná od M GmbH. Pokud ale nemáte chuť čekat...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní

16.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z BMW unikají informace o připravované sedmičce od M Performance, nebo dokonce možná od M GmbH. Pokud ale nemáte chuť čekat...

Dvorní úpravce BMW, značka Alpina, má k mnichovským vozům přednostní právo, takže stíhá inovovat téměř souběžně s nově představovanými sériovými vozy. Také proto firma z německého Buchloe pouze se symbolickým časovým odstupem představuje svou verzi modernizované řady 7, která si ponechala jméno Alpina B7 a přidala k němu pouze označení modelu 2012.

Novinka samozřejmě těží nejen z vizuálních změn, ale také aktualizace techniky a tomu odpovídají také zásahy Alpiny. Jde především o osmiválcový motor o objemu 4,4 litrů a přeplňovaný dvojicí turbodmychadel - ten původní měl 507 koní při 5 500 ot./min a 700 newtonmetrů při 3 000 až 4 750 ot./min, nyní se však posunul na 548 koňských sil a 730 newtonmetrů.

Nová Alpina B7 kromě toho vyměnila starší šestistupňovou automatickou převodovku ZF za osmistupňový automat identického výrobce, takže bylo nutné opět vytáhnout přesné stopky a mikroakcelerometry s GPS. Co se podařilo naměřit?

Předešlá verze s pohonem zadních kola a standardním rozvorem se dokázala rozjet na stovku za 4,7 sekundy a jezdit rychlostí 302 km/h. S pohonem všech kol to dělalo 4,8 vteřiny a rovných tři sta. V podání inovovaného stroje se čas akcelerace na 100 km/h zkrátil na 4,3 s pro zadokolku, respektive 4,4 s pro xDrive (to není překlep, čtyřkolka podle údajů Alpiny zrychluje hůře i na stovku). Maximálka se u revidovaných aut posunula na 312 a 311 km/h.

Tuningová firma se statutem automobilového výrobce vybavila B7 dvacetipalcovými koly, bez příplatku dostanete rovněž adaptivní bi-xenony, LED mlhovky, ale také ne zrovna nutný systém start-stop. Za příplatek pak můžete mít přední světla kompletně vystavěná z LED nebo audio Bang & Olufsen Surround Sound.

Ve výrobním postupu vyladěné sedmičky zůstává vše při starém. Auta se do jisté fáze dostaví v mateřské továrně v Dingolfingu a následně ručně kompletizuje v manufaktuře Alpiny v Buchloe. Premiérá modelu B7 je naplánovaná na srpnovou Pebble Beach Concours d’Elegance a máme k dispozici už i ceny. Háček je v tom, že pouze pro Spojené státy. Startují na částce 127 600 dolarů a končí u prodloužené varianty xDrive na hodnotě 134 500 dolarů. To podle přibližného přepočtu dělá 2 578 000 až 2 717 000 Kč, u nás asi B7 2012 vyjde o něco dráže...


Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 1 - BMW Alpina B7 2012 01Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 2 - BMW Alpina B7 2012 02Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 3 - BMW Alpina B7 2012 03Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 4 - BMW Alpina B7 2012 04Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 5 - BMW Alpina B7 2012 05Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 6 - BMW Alpina B7 2012 06Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 7 - BMW Alpina B7 2012 07Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 8 - BMW Alpina B7 2012 08Alpina B7 2012: facelift dodal M7 z Buchloe až 548 koní - 9 - BMW Alpina B7 2012 09
Alpina zvýšila výkon osmiválce 4,4 l téměř na úroveň agregátu v X5/X6 M a nové M5

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.