Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Gran Coupe 2015: facelift přinesl 600 koní, M6 je rázem pomalejší
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neoficiální M6 poráží oficiální verzi od BMW výkonem i dynamikou. Stovku dá za 3,6 s, jede až na 322 km/h.
Vztah značek Alpina a BMW rozhodně není tak přímočarý, jak by se leckomu mohlo na první pohled zdát. Není to ten případ, kdy by první společnost působila jako úpravce produktů té druhé, místo toho tu máme unikátní propojení, kdy jsou přímo na linkách mnichovské automobilky montovány i vozy pro zákazníky Alpiny, jako kdyby ta byla samostatným výrobcem. Ta pro změnu poskytla BMW zkušenosti s přeplňováním v době, kdy Mnichov přecházel z atmosférických motorů na ty, které doplňovalo turbodmychadlo. A ač obě společnosti působily nezávisle, platila tu jakási pomyslná hierarchie, v jejímž rámci BMW stálo vždy o trochu výše.
Tento stav ale nyní můžeme odpískat. Nikoliv ovšem kvůli tomu, že by se obě značky dostaly do nesvárů, nýbrž s ohledem na představení faceliftu Alpiny B6 Gran Coupe. Ta vychází z nenápadné modernizace řady 6, přičemž nejvíce se úřadovalo pod kapotou. Zde jste v loňském roce mohli počítat s 540 koňmi, což ve srovnání s oficiálním BMW M6 představovalo dvacetikoňové manko. Pro letošek však 4,4litrový osmiválec dostal nové sání a vzduchový filtr, přičemž přepracováním prošel také systém dodávající palivo do spalovací komory.
Výsledkem je 600 koní v 6 000 otáčkách a dokonce 800 Nm při 3 500 ot./min., čímž Alpina M6 výrazně překonává. A to nikoliv pouze výkonem či točivým momentem, ale také jízdní dynamikou. Zatímco BMW počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,1 sekundy či případně za 4 sekundy po osazení paketu Competition, Alpina již loni zvládala akceleraci na stovku km/h za 3,9 sekundy. Pro letošek pak stejnou metu pokoří již za 3,6 sekundy.
BMW tak rázem vyvstala konkurence ve vlastních řadách, což jen podtrhuje nejvyšší rychlost, která narostla z loňských 318 km/h na 322 km/h. Souběžně s vyšším výkonem se pak logicky zvětšil i brzdný systém, kdy vpředu nyní najdeme 374milimetrové kotouče a vzadu 370milimetrové (původně zde byly kousky o průměru 345 mm). Pohon všech kol xDrive ale již zůstal zachován bez jakýchkoliv změn, stejně jako v rámci mechanického balíčku můžete i nadále počítat s osmistupňovým automatem ZF.
Zmínit můžeme také sportovní nerezový výfuk se dvěma koncovkami na každé straně, který do vínku dostal dva režimy. V komfortním se klapka otevírá až po překročení 2 500 otáček, ve sportovním pak dáváte po celou dobu světu najevo potenciál pod kapotou. Poladěn byl rovněž podvozek, který profituje z tužších pružin a poněkud odlišného odklonu předních kol. Vpředu i vzadu přitom najdeme 20palcové ráfky, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 255/35, respektive 295/30.
V rámci exteriéru tu máme víceméně jen přidaný spoiler čelního nárazníku, zatímco vnitřek si zákazník může uzpůsobit dle své fantazie. Standardně přitom Alpina nabízí kožené čalounění Lavalina, modré podsvícení a dřevěné dekorace. O ceně prozatím nepadla nikde ani zmínka, loňské provedení však vycházelo na 104 tisíc Eur (cca 2 873 500 Kč). Letos tak s ohledem na vyšší výkon můžeme očekávat ještě vyšší částku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Alpina B6 Gran Coupe dostala nově do vínku 600 koní, sprint na 96 km/h tak nyní zvládne již za 3,6 sekundy. Maximálně se pak rozjede na 322 km/h
Pro úplnost video s předfaceliftovým provedením. Zajímavé je, že jej Alpina pustila do světa jen pár měsíců před uvedením inovované varianty...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien