Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Biturbo Cabrio: důstojná vlajková loď
15.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) S hlavní rolí na stánku Alpiny se úspěšně potýká model B6 Biturbo Cabrio. V decentní modré metalíze se koupe v záři reflektorů.
V nabídce Alpiny nepozorovaně dochází k malé, ale důležité změně. Až dosud se na pozici vlajkové lodi držel model B7 založený na BMW řady 7. Na její místo se ale pomalu a nezadržitelně dere B6 Biturbo Cabrio. Přestože oba vozy sdílí pohonnou jednotku a mají tedy i stejný výkon, postavte je vedle sebe a hned bude jasné, kdo je tu za hlavní hvězdu.
Přestože je nová „šestka”, hlavně v otevřené verzi, nejlépe vypadajícím vozem současné nabídky BMW, není dokonalá. Stejně jako u žen, zvýrazněné řasy tu a naleštěné drápky tam, stále je co zlepšovat. Stejně k tomu přistoupili i u Alpiny. Lehce upravený přední nárazník, na kterém samozřejmě nechybí velký písmeny vyvedené jméno úpravce, s karbonovými doplňky přiostřil příď, malý spoiler na víku kufru a nepřehlédnutelný difuzor zase řádně nabrousili záď. Ale pozor, nejsou to jen kosmetické změny, Alpina dosáhla výrazné redukce objemu vzduchu, který se při jízdě dostává pod vůz. Vztlak na přední nápravě se tak snížil o 14 %, vzadu je od rychlosti 150 km/h v podstatě nulový. Výsledkem je vysoce stabilní chování při trojciferných rychlostech s dvojkou či trojkou na začátku.
Ale i když je Alpina B6 Biturbo rychlá, umí jet rychlostí až 311 km/h, nezanedbává estetický dojem posádky. Ten současně do značné míry ovlivňuje vkus majitele. Při objednávce si totiž lze vybrat z téměř nekonečného počtu kombinací různých druhů a barev kůže, dřeva a dalších doplňků Každý vyrobený kus je tak vlastně unikátem.
Jak už jsme zmínili, B6 Biturbo je rychlé auto, na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě má dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 l s maximálním výkonem 507 k při 5 500 1/min a točivým momentem 700Nm v intervalu 3 000 - 4 750 1/min. Při jeho vývoji byla, stejně jako u modelu D5 Biturbo, věnována velká pozornost volnému dýchání motoru a jeho chlazení. Plnicí tlak dosahuje hodnoty 1 baru, ve spojení s konstrukční kompresí 9,3:1 motor pracuje při celkovém kompresním poměru 20:1. Aby to přežil déle než jen chvíli, dostal kované písty od firmy Mahle.
Aby si motoru dobře oddychovalo, byl k vývoji výfukového potrubí přizván Akrapovic. Výsledkem spolupráce je titanový výfuk s minimálním odporem, který je cca o polovinu lehčí, než kdyby byl vyroben z oceli. Jeho součástí jsou i klapky omezující hluk. V komfortním nastavení se otevírají až po překročení 3 000 otáček, ve sportovním ale velkoobjemovému osmiválci nic nebrání, aby si na okolní svět při sešlápnutí plynu pořádně zařval.
Podvozek dostal stejné úpravy, jako už zmíněná dieselová M5. Bude jistě velký zážitek stáhnout střechu, na voliči systému Drive Performance Control ovládajícím tlumiče, osmistupňový automat, reakce motoru i zmíněné klapky ve výfucích nastavit mód Sport+, stáhnout střechu a protáhnout tuto Alpinu po alpských cestách. Zatím se my i potenciální zájemci musíme spokojit s živými fotografiemi z Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Alpina B6 Biturbo Cabrio na oficiálních snímcích
Alpina B6 Biturbo Cabrio živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus