Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Biturbo Cabrio: důstojná vlajková loď
15.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) S hlavní rolí na stánku Alpiny se úspěšně potýká model B6 Biturbo Cabrio. V decentní modré metalíze se koupe v záři reflektorů.
V nabídce Alpiny nepozorovaně dochází k malé, ale důležité změně. Až dosud se na pozici vlajkové lodi držel model B7 založený na BMW řady 7. Na její místo se ale pomalu a nezadržitelně dere B6 Biturbo Cabrio. Přestože oba vozy sdílí pohonnou jednotku a mají tedy i stejný výkon, postavte je vedle sebe a hned bude jasné, kdo je tu za hlavní hvězdu.
Přestože je nová „šestka”, hlavně v otevřené verzi, nejlépe vypadajícím vozem současné nabídky BMW, není dokonalá. Stejně jako u žen, zvýrazněné řasy tu a naleštěné drápky tam, stále je co zlepšovat. Stejně k tomu přistoupili i u Alpiny. Lehce upravený přední nárazník, na kterém samozřejmě nechybí velký písmeny vyvedené jméno úpravce, s karbonovými doplňky přiostřil příď, malý spoiler na víku kufru a nepřehlédnutelný difuzor zase řádně nabrousili záď. Ale pozor, nejsou to jen kosmetické změny, Alpina dosáhla výrazné redukce objemu vzduchu, který se při jízdě dostává pod vůz. Vztlak na přední nápravě se tak snížil o 14 %, vzadu je od rychlosti 150 km/h v podstatě nulový. Výsledkem je vysoce stabilní chování při trojciferných rychlostech s dvojkou či trojkou na začátku.
Ale i když je Alpina B6 Biturbo rychlá, umí jet rychlostí až 311 km/h, nezanedbává estetický dojem posádky. Ten současně do značné míry ovlivňuje vkus majitele. Při objednávce si totiž lze vybrat z téměř nekonečného počtu kombinací různých druhů a barev kůže, dřeva a dalších doplňků Každý vyrobený kus je tak vlastně unikátem.
Jak už jsme zmínili, B6 Biturbo je rychlé auto, na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě má dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 l s maximálním výkonem 507 k při 5 500 1/min a točivým momentem 700Nm v intervalu 3 000 - 4 750 1/min. Při jeho vývoji byla, stejně jako u modelu D5 Biturbo, věnována velká pozornost volnému dýchání motoru a jeho chlazení. Plnicí tlak dosahuje hodnoty 1 baru, ve spojení s konstrukční kompresí 9,3:1 motor pracuje při celkovém kompresním poměru 20:1. Aby to přežil déle než jen chvíli, dostal kované písty od firmy Mahle.
Aby si motoru dobře oddychovalo, byl k vývoji výfukového potrubí přizván Akrapovic. Výsledkem spolupráce je titanový výfuk s minimálním odporem, který je cca o polovinu lehčí, než kdyby byl vyroben z oceli. Jeho součástí jsou i klapky omezující hluk. V komfortním nastavení se otevírají až po překročení 3 000 otáček, ve sportovním ale velkoobjemovému osmiválci nic nebrání, aby si na okolní svět při sešlápnutí plynu pořádně zařval.
Podvozek dostal stejné úpravy, jako už zmíněná dieselová M5. Bude jistě velký zážitek stáhnout střechu, na voliči systému Drive Performance Control ovládajícím tlumiče, osmistupňový automat, reakce motoru i zmíněné klapky ve výfucích nastavit mód Sport+, stáhnout střechu a protáhnout tuto Alpinu po alpských cestách. Zatím se my i potenciální zájemci musíme spokojit s živými fotografiemi z Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.













Alpina B6 Biturbo Cabrio na oficiálních snímcích
Alpina B6 Biturbo Cabrio živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins