Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Bi-Turbo Coupe: ještě blíže k M6
30.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Alpina se drží pořadí, v jakém BMW představovalo karosářské verze šestkové řady a teprve po B6 Cabrio přichází také s Coupe. K budoucí M6 má blízko.
Zrovna včera jsme vám přinesli povedené ilustrace možné podoby nového BMW M6. Podle všeho vás velmi zaujaly, pokud se ale mezi vámi nacházejí tací, kteří by už M6 F13 chtěli mít doma, pár malůvek je těžko uspokojí. Ani v takovém případě ale není třeba házet flintu do žita, neboť jsou tu i jiní, kteří se snaží BMW předběhnout a nabídnout „něco jako M6” o trochu dříve. Minulý týden v Essenu představil AC Schnitzer model ACS6 5.0i, který přesně něčím takovým chce být, a dnes tu máme ještě silnější kalibr. Alpina totiž strhla plachtu z nové B6 Bi-Turbo Coupe.
Pravda, Alpina mířila vždy za trochu jinými zákazníky než bavorská divize Motorsport, však by bylo hloupé utkávat se v pozici relativně malého úpravce s mocnou automobilkou na stejném hřišti. Cesty obou souputníku se ale v posledních letech přesto sbližují. Alpina vždy sázela spíše na kombinaci luxusu, komfortu a rychlosti, kdežto M GmbH se snažilo být méně kompromisní a držet se svých kořenů. Tomu ale odzvonilo, M dnes více než Motorsport evokuje Marketing a jeho vozy, mnohem více poplatné obecnému vkusu, mají alespoň z hlediska technického naladění k produktům Alpiny blíže než kdy dříve. A tak snad nebudeme daleko od pravdy když řekneme, že nová B6 Coupe se M6 přiblíží jako nikdy předtím. I proto jsou její šance oslovit nedočkavé zájemce o skutečnou M6 nebývale vysoké.
Přesto rozhodně zdaleka nepůjde o totožné vozy. Pokud jste si v minulosti přečetli naše představení Alpiny B6 Bi-Turbo Cabrio, je vám to naprosto jasné, neboť B6 vychází z modelu 650i. Ten má sice podobný motor, ale jinou převodovku (osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem, ne dvouspojkovou skříň), diferenciál (otevřený, žádný samosvor) a i z pohledu na výsledný design je zřejmé, že se drží mnohem více zkrátka.
Místo agresivního bodykitu jsou tu jen tradiční doplňky jako je přepracovaný přední nárazník nepostrádající klasické označení úpravce (Alpina si říká výrobce, ale přece jen toho sama až tak moc nevyrábí...), zadní nárazník se skutečným difuzorem a dvěma dvojitými koncovkami výfuků, relativně decentní přítlačné křídlo na víku kufru a samozřejmě nezbytná kola z lehkých slitin s designem, který zná každý příznivce aut už od kolébky. V tomto případě mají neskromných 20 palců v průměru.
Alpina se obvykle vyřádí i v interiéru svých výtvorů a nová B6 Coupe není výjimkou. Jak si sami můžete všimnout, ve voze se skví přepracovaná sedadla, přečalouněné výplně dveří, upravená palubní deska, odlišná přístrojovka, jinak čalouněný volant... Pravda, někomu mohou připadat prvky zářící relativně světle modrou barvou poněkud kolotočářské, ale co by to bylo za Alpinu, kdyby nebyla oděna právě v tomto odstínu?
Bylo by ovšem naivní si myslet, že v Buchloe nalepili na 650i pár plastů, přidali trochu nových hadříků do interiéru a šli od toho s tím, že zájemcům případně i trochu přeprogramují řídící jednotku motoru. Také úpravy mechanických částí jsou velmi poctivé a zahrnují zejména motor a podvozek.
Zážehový osmiválec o objemu 4,4 přeplňovaný dvěma paralelně pracujícími turbodmychadly dostal nová turba mající zajišťovat rychlejší reakce motoru na pokyny vydávané plynovým pedálem, výkonnější mezichladič stlačeného zvuku a odolnější písty Mahle. O lepší vyplachování válců se stará i titanový výfukový systém Akrapovic a fungováních všech původních i nových částí je samozřejmě sladěno novým řídícím software.
Výsledkem je výkon až 397 kW (540 koní) dosahovaný v 5 500 ot./min, maximum točivého momentu činí 700 Nm, v jakých otáčkách je dostupný ale Alpina neuvádí. To jsou jistě úctyhodné parametry, a tak i když autoři nijak nepohnuli s hmotností vozu (1 870 kilogramů je pořádná masa...), zrychluje na stovku za parádních 4,4 sekundy a dosahuje rychlosti až 320 km/h. I když M6 má mít koní více a kil snad méně, o mnoho lepší dynamické parametry se u ní neočekávají. Kdyby vás to snad zajímalo, udávaná kombinovaná spotřeba vozu činí 10,5 litru benzinu na 100 km jízdy, ale v reálu budete šťastní i za dvojnásobnou hodnotu a o sedmdesátilitrovou palivovou nádrž tak bude nutné pravidelně pečovat.
Na zmíněné výborné hodnotě zrychlení se podílí i upravená převodovka, jejíž specifický software má zajišťovat rychlejší a přitom hladší řazení. Jak je tomu doopravdy ale budeme někdy muset zkusit. Poslední významnou úpravou je pak přepracovaný podvozek, a to jako z hlediska fyzických komponentů, tak řídícího software. B6 si tak vysloužila nové pružiny a přepracované řízení adaptivních tlumičů, stabilizačního systému, posilovače řízení a dalších prvků, které se podílejí na jízdních vlastnostech a pocitech z něj. Alpina slibuje i přes použití zmíněných 20" kol vynikající komfort i stabilitu, k dispozici jsou řidiči také od BMW známé režimy Comfort+, Comfort, Sport and Sport+, jen v B6 fungují jinak než ty „fabrické”.
Pokud vás výše zmíněné zaujalo (a že se nedivíme, pokud se tak stalo), můžete si svou B6 Bi-Turbo Coupe u Alpiny objednat, jistě vám ji doladí dle vašich představ. O ceně ale tato firma nemá ve zvyku hovořit, a tak se v případě vašeho zájmu budete muset přeptat přímo v Buchloe.
Alpina B6 Bi-Turbo Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva