Home > Rubriky a sekce > Tuning, Tuning > Článek
Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám
28.10.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Oficiální dovozce vozů Alpina do České republiky představil jednu z novinek, která vychází z trojkového BMW a bude se prodávat i u nás. Jmenuje se B3 S Bi-Turbo a nabídne více výkonu i komfortu.
Pokud se podíváte do historie úprav tohoto úpravce, nebo chcete-li spíše výrobce modifikovaných vozů BMW, mají přeplňované motory u Alpiny během její pětačtyřicetileté historie jistou reputaci, jakkoli prim hrály vždy „atmosféry”. Za zmínku stojí například v roce 1989 představená BMW Alpina B10 Bi-Turbo s výkonem 360 koní, která byla ve své době nejrychlejším sedanem světa. V roce 2008 byl uveden na trh model Alpina B3 Bi-Turbo, které pokračovalo v tradici dvojitě přeplňovaného motoru v kompaktní karoserii, tentokrát vycházející ze základů BMW řady 3.
Na tento automobil přímo navazuje nový model Alpina B3 S Bi-Turbo, který má větší výkon a přitom menší udávanou spotřebu paliva. Nové modely B3 S se vyznačují kompaktními rozměry a citelně zvýšeným výkonem oproti výchozím vozum BMW 335i. Jejich přeplňovaný motor disponuje největším výkonem 294 kW (400 k) při 6 000 otáčkách a největším točivým momentem 540 N.m dosahovaným při 4 500 1/min. Řadový šestiválec má rád i otáčky, je totiž schopen točit až k číslu 7 000, přitom se ale vyznačuje vysokým výkonem v celém spektru otáček, když točivý moment v rozmezí 1 300 až 6 000 1/min neklesá pod 400 N.m.
Pohonná jednotka má základ v řadovém zážehovém šestiválci BMW s objemem 3,0 l vybaveném druhou generací přímého vysokotlakého vstřikování s centrálně umístěnými vstřikovači a přeplňováním s dvojicí turbodmychadel. Tento agregát motoráři Alpiny dále zdokonalili a zaměřili se na zvýšení jeho výkonu, ale také ostrosti projevu. Konstruktéři se úpravami a zaměřením na mimimalizaci ztrát soustředili na zdokonalení sací i výfukové části pohonné jednotky. Použity jsou vysokopevnostní písty od společnosti MAHLE, které umožnily i při plnicím tlaku 1,2 baru použít vysoký kompresní poměr 9,4:1. Výsledkem je litrový výkon 98 kW (133 k)/l. Součástí konstrukčních změn bylo také použití doplňkového vodního chladiče.
Příkladná účinnost pohonného ústrojí se kromě jiného projevuje také solidní spotřebou paliva. V kombinovaném režimu činí její hodnota jen 9,7 l/100 km. Spotřeba paliva se díky dalšímu vývoji snížila ve srovnání s předchozím provedením přibližně o pět procent.
A jak je na tom B3 S s dynamikou? Na stovku zrychlí během 4,7 až 4,9 s (dle provedení) a sedan i kupé jsou přitom schopné atakovat rychlost 300 km/h. Povinností je bohužel u Alpiny tradičně automatická převodovka, která zaručeně pokazí trochu radosti z jízdy a dynamice také nepřidá.
Nedílnou součástí každého automobilu BMW Alpina je i bohatá výbava. Model B3 S Bi-Turbo v tomto směru není výjimkou a nabízí mj. kožená sportovní sedadla, sportovní volant s tlačítky automatické převodovky, odlehčená kola s obutím o rozměrech 245/40 ZR18 vpředu a 265/40 ZR18 vzadu. Není bez zajímavosti, že vždy bez protivných pneumatik Run-Flat.
Pokud vás zmíněné zaujalo, sluší se dodat, že základní cena Alpiny B3 S Bi-Turbo na českém trhu činí 1 530 000 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus