Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní

Tuning nemusí znamenat jen lepení křidélek nebo více či méně sofistikované zásahy do elektroniky. Důkazem budiž BMW 3 od Alpha-N Performance.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní

24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tuning nemusí znamenat jen lepení křidélek nebo více či méně sofistikované zásahy do elektroniky. Důkazem budiž BMW 3 od Alpha-N Performance.

Nemáme nic proti úpravám BMW od Hamanna, Kellenerse natož pak od G-Poweru, jsou to zkrátka více čí méně zásadní zásahy do původního vozu, které se jej snaží posunout dále, samu podstatu ale v zásadě nemění. Trochu jinou a podle nás vyšší ligu ale hrají modifikace jako tak, kterou vám chceme představit dnes. Ty se snaží z původního vozu pouze vyjít a postavit na jeho základu docela jiné, pochopitelně výrazně lepší auto. Jak se jim to daří, to bude záležet případ od případu, nejnovějším přírůstkem na tomto poli je práce německé firmy Alpha-N Performance, která si doslova pohrála s BMW 335i Coupe E92.

Právě toto auto, akorát v provedení kupé-kabriolet, jsme vám tento týden představili v našem testu, a tak lépe než kdy jindy můžete posoudit, jak mnoho mají tyto dva vozy společného. Slovo „málo” bude na tomto místě ryzí diplomacií, přesnější by byla slova dvě: „skoro nic”.

Vše začíná už u vzhledu, který pochopitelně staví na posledním (a stále prodávaném) trojkovém kupé E92, ale dosti výrazně jej mění. Stejně jako vše následující je i design BT92, jak Alpha-N výsledku říká, poplatný funkci, a tak vůz v prvé řadě výrazně rozšiřuje a upravuje jeho aerodynamiku. Znát je to na obou blatnících a v nich umístěných kolech, novém předním nárazníku s mohutným „lízátkem” a stejně tak novém zadním s ještě výraznějším difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Nová je také kapota motoru s novými otvory pro přístup chladícího vzduchu a víko kufru s mohutným nastavitelným spojlerem.

To všechno je možná zajímavé a pravděpodobně funkční, vtipné ale je, že zmíněné prvky jsou vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny a to spolu s dalšími úpravami, ke kterým se teprve dostaneme, znamená snížení pohotovostní hmotnosti o masivních 250 kilogramů. Vůz by tak ve výsledku měl mít okolo 1 400 kilogramů a to je vzhledem k jeho dalším parametrům docela nízké číslo.

Změny prospívající hmotnosti se pochopitelně projevily i v interiéru, odkud zmizela spousta zbytečností včetně zadních sedal a některých odhlučňovacích materiálů, naopak dodány vozu byly skořepinové sedačky Recaro Pole Position (i ty ale jistě hmotnosti prospěly), čtyřbodové bezpečností pásy, nový volant a kompletní vyrámování.

To vše je ale pochopitelně jen přípravou na ty pravé technické změny, které se odehrály v útrobách vozu. „Důležitej je motor”, takže sériový, přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tři litry dostal dvě nová, větší turbodmychadla, schopnější mezichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubí a samozřejmě přepracovanou řídící elektroniku. Aby motor zvládl pracovat s větší zátěží, vysloužil si také jiné písty a odolnější klikovou hřídel. Výsledek? Plných 450 koní výkonu, tedy o 144 kobyl více než kolik nabízí sériová verze.

To je jistě zajímavé, ale nejen kvůli oněm 450 hřebcům. Něco podobného by totiž mohla do vínku dostat také nová generace M3 F80, i ona má konec konců disponovat podobným výkonem.

Přepracovaný je také podvozek, který dostal nejen širší rozchod, ale i nové tlumiče a pružiny od KW, které pracují s černě lakovanými, třídílnými disky S3 o šíři 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu. Jejich průměr je 19 palců a obouvají výkonné pneumatiky Hankook o rozměru 255/35 ZR19 a 295/30 ZR19. O zpomalení se pak starají nové brzdy značky MACs šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu resp. čtyřpístkovými třmeny a 355milimetrovými kotouči vzadu.

Co to všechno s 335i udělá v praxi, to zatím lidé od Alpha-N Performance ani nenaznačili. Nic skromného ale nelze očekávat, však tento vůz má lepší papírové parametry než dnešní BMW M3 E92. Tajemný zůstává úpravce i v souvislosti s cenou svého nejnovějšího díla.


Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 1 - Alpha-N Performance BT92 01Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 2 - Alpha-N Performance BT92 02Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 3 - Alpha-N Performance BT92 03Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 4 - Alpha-N Performance BT92 04Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 5 - Alpha-N Performance BT92 05Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 6 - Alpha-N Performance BT92 06Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 7 - Alpha-N Performance BT92 07Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 8 - Alpha-N Performance BT92 08Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 9 - Alpha-N Performance BT92 09Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 10 - Alpha-N Performance BT92 10
Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 11 - Alpha-N Performance BT92 11Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 12 - Alpha-N Performance BT92 12Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní - 13 - Alpha-N Performance BT92 13
Alpha-N BT92 vypadá jako ďáblovo dílo. A jinak než ďábelsky by nemělo ani jezdit...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.