Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
AC Schnitzer ACS6 5.0i: předvoj BMW M6 zvládne i 325 km/h
24.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) O víkendu otevírá brány Mekka evropského tuningu v Essenu. Schnitzer na ní ukáže vyladěnou novou šestku s výkonem až 540 koní.
Nová generace BMW řady 6 se coby kabriolet odhalila již koncem loňského roku a letos v březnu ji následovalo i provedení kupé. Již nyní s jistotou víme, že obě varianty přijdou na trh také ve verzích M6 s technikou více či méně vypůjčenou od nové em-pětky, než se tak ale stane, může se na piedestal této řady postavit i některý z tradičních tunerů BMW.
Nejsilnější verzí řady 6 je totiž v této chvíli model 650i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 408 koní. Výše se nedávno vydala nová Alpina B6 Biturbo Cabrio, podobným směrem nyní vyráźí zbrusu nový stroj ACS6 vycházející opět z „pětilitrového” modelu. Vybavený je identickou V8 disponující oficiálně 540 koňmi při 5 800 ot./min., jeho točivý moment se z původní 600 Nm posunul na 750 Nm. Budoucí hegemonii M6 novinka od AC Schnitzer zjevně nenaruší, neboť vrcholné šestce pod kapotou přistane motor s výkonem naladěným nejméně na 560 koní, nicméně dílo ASC si můžete objednat už teď.
Německý úpravce krom výkonu prozradil také čas akcelerace na stovku, který by se měl oproti sériovému provedení zkrátit o šest desetin vteřiny na výsledných 4,3 sekundy. Maximální rychlost bez omezovače činí 325 km/h. Firma připravila k ACS6 také díly pro podvozek - k mání je sada tvrdších pružin snižujících světlou výšku o 25 milimetrů a kovaná kola o průměru 21 palců o hmotnosti 11,5 (vpředu) a 11,9 kg (vzadu), která jsou oproti standardním dvacítkám dodávaných automobilkou o třicet procent lehčí. Na přední nápravě se za nimi ukrývá modifikovaný brzdový systém pracující s osmipístkovými třmeny.
Pokud sdílíte vkus s inženýry Schnitzeru, můžete si na novou šestku objednat rovněž exteriérový aerodynamický paket. Obsahuje nástavce na původní přední i zadní nárazník a prodloužený spoiler na víku zavazadlového prostoru. Záď je pak doplněna novými koncovkami upraveného výfukového systému. Interiér zůstává víceméně v původní podobě, jiný je pouze volant, koberečky s nápisy AC Schnitzer, hliníkové pedály a „krytka“ ovladače iDrive s motivem designu kol.
Další detaily, zejména pak cenu této bílé střely zatím neznáme, ale předpokládáme, že se o ně německý tuner podělí nejpozději na Motor Show v Essenu. Ta začíná již o tomto víkendu.
Šestka od Schnitzeru se umí bez omezovače rozjet na 325 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus