AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál?

AC Schnitzer nepatří mezi úpravce, jejichž designové kreace by sklízely nejvyšší známky. Vcelku decentní vyladění nového BMW 1 ale vypadá k světu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál?

25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

AC Schnitzer nepatří mezi úpravce, jejichž designové kreace by sklízely nejvyšší známky. Vcelku decentní vyladění nového BMW 1 ale vypadá k světu.

Hodnocení designu je velmi subjektivní záležitost, přesto bychom se vsadili, že vedle slova „vkus” ve výkladovém slovníku logo společnosti AC Schnitzer nenajdete. Ne snad, že by německá firma platila za strůjce těch nejšílenějších kreací, na její autorství několika ne zrovna líbivých ale zapomenout nelze. Nyní se ale zdá, že se blýská na lepší časy.

Svědčí o tom poslední dvě novinky s písmeny ACS ve znaku, které se představí na nadcházející Motor Show v Essenu. U nové jedničkové řady, které se budeme věnovat v tomto článku, by sice bylo na místě se ptát, do jaké míry se o zlepšení výchozího dojmu postarali u Schnitzera a do jaké míry u BMW tím, že vůz učinili tak málo fotogenickým, že na něm skoro není co zkazit, ale druhá bílo-černá novinka svědčí o tom, že nejde o náhodu. Nové šestkové kupé BMW totiž platí za fešáka a AC Schnitzer ACS6 5.0i nevypadá ani po řadě vizuálních změn špatně. Ale dost už úvah nad tím, kam Schnitzer se svými úpravami směřuje, je čas podívat se na jeho variaci na téma BMW 1 F20.

Už v našem někdejším testu nového BMW 1 jsme sice řekli, že nová jednička ve skutečnosti nepůsobí tak rozpačitým dojmem jako na fotografiích, krasavice to ale přesto není. Její velká světla a rozsáhlé lakované plochy vrchní části přídě působí ve srovnání s relativně subtilní spodní polovinou nevyváženě a vzhled vozu v jakékoli tovární konfiguraci snad krom té s M paketem volá po jistém doladění. A u Schnitzera se této výzvy nezalekli.

Vůz tak obdařili upraveným předním nárazníkem, střešním spojlerem, 18" nebo 19" koly, podvozkem sníženým o 25 mm, výraznější koncovkou výfuku a pár nálepkami. To je vše, přesto tato jednička vypadá o poznání lépe než ta sériová, tedy alespoň podle nás. Zejména jakési protažení spodní části předního nárazníku blíže k zemi vozu prospělo.

Do interiéru nás lidé od ACS nahlédnout nenechali, nic velkého v něm ale očekávat nelze. V rámci tzv. Black Line má vnitřku přibýt jedna ze dvou dostupných hlavic řadící páky, hliníkový kryt rozhraní systému iDrive a ze stejného materiálu vyvedené madlo ruční brzdy, nášlapy pedálů a „lenoška” pro levou nohu.

Změny postihly i techniku, nebo spíše její software. Jak už patrně víte, nová řada 1 je dodávána výlučně s přeplňovanými motory, a tak se dá očekávat, že i méně zruční tuneři dříve nebo později nabídnout nějaké ty úpravy pro každý z dostupných motorů. ACS zatím vyladil dieselové jednotky 18d a 20d, které mohou vozu dodávat výkon až 126 kW (171 koní) resp. 155 kW (210 koní), což je oproti originálním 105 a 135 kW při dvouleté záruce renomovaného úpravce celkem zajímavý nárůst.

Jak jsme již zmínili, vůz si budete moci prohlédnout v sobotu na Motor Show v německém Essenu, veškeré úpravy pak budou k mání pro změnu v Aachenu, kde AC Schnitzer sídlí.


AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 1 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 01AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 2 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 02AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 3 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 03AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 4 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 04AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 5 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 05AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 6 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 06AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 7 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 07AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 8 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 08AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 9 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 09AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 10 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 10AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 11 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 11AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 12 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 12AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 13 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 13AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 14 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 14AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 15 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 15AC Schnitzer ACS1 alias upravené BMW 1 F20: hezčí než originál? - 16 - AC Schnitzer ASC1 BMW 1 F20 16
AC Schnitzer ACS1, už s pár drobnými změnami může nová jednička vypadat o poznání atraktivněji

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.