Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS8 2012: největší limuzína Audi s výkony supersportu
17.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zvnějšku jde v podstatě o obyčejné Audi. Ve strojovně ale ukrývá pohonnou jednotku, za jejíž výkony by se nemusel stydět leckterý supersport.
Kvazi-tovární tuningovou společnost Christiana Abta spolupracující s koncernem VW máme v posledních týdnech na programu hodně často, ale to je dáno jednak rychlostí, se kterou firma představila Audi AS7, QS3, ABT Beetle TDI, ale také tím, že její úpravy vypadají vedle současné přemíry plastů, nálepek a spoilerů jako oáza tuningového klidu. Aktuálně se proto podíváme na výsledek snahy Němců posunout někam dál rychlou limuzínu Audi S8.
Už o sériovém voze by řekl asi jen málokdo, že je líný. Pod přední kapotou ingolstadtské vlajkové lodi tepe čtyřlitrové osmiválcové srdce přeplňované dvojicí turbodmychadel a zásobované přímým vstřikováním. Audi z něj dostalo respekt budících 520 koní a 650 newtonmetrů, ani to ale nejsou čísla, ze kterých by se v podniku jménem ABT někdo posadil na zadek.
A tak se obvyklými metodami přistoupilo k ladění motoru a náležitému uzpůsobení podvozku. Výsledkem modifikací výfukového systému, nasávání a řídicí jednotky je 620 koňských sil a masivních 780 newtonmetrů. Ve spojení se standardním osmistupňovým automatem ZF a pohonem všech kol je tato dvoutunová limuzína schopna akcelerovat na stovku za rovné čtyři sekundy (originálu potřebuje o dvě desetiny více) a 200 km/h dosáhnout v čase třináct vteřin.
Impozantní je také pružnost motoru. ABT uvádí, že AS8 umí na čtvrtém převodovém stupni zrychlit z 60 na 100 km/h za 2,8 sekundy a na pětce se z 80 na 120 km/h dostane za 3,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 290 km/h. Ve spojení s ohromující masou hliníku, kůže a dřeva se sice člověk pořád zdráhá říci sportovní, ale pravdou je, že v přímce bude tohle auto slušným konkurentem i některým Porsche a Ferrari.
ABT montuje na AS8 překalibrované vzduchové odpružení Level Control a kola si může vybrat s průměrem devatenáct až jedenadvacet palců. Ceny jednotlivých změn pro Audi S8 má ABT zveřejnit v nejbližších dnech.
ABT zvýšil výkon sériového motoru z 520 na 620 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus