Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Abflug Spiral 86: Toyota GT 86 dostala kompresor a výkon 258 koní
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský úpravce dodal kupé mechanické i vizuální doplňky, s dovozem do Evropy se ale oficiálně nepočítá. Není to škoda?
Jméno tuningové společnosti Abflug možná na první poslech zní německy, její sídlo však najdeme v Japonsku. Díky tomu bychom se neměli divit jejímu zaměření na sportovní modely ze Země vycházejícího slunce, přičemž prim v tomto ohledu hraje Toyota. Úpravce se nejnověji podíval na zoubek jejímu nejnovějšímu kupé a pod názvem Spiral 86 hodlá dvoudveřový model představit na lednovém autosalonu v Tokiu. Změn se přitom nedočkáme pouze na karoserii, ale také pod ní.
Právě v motorovém prostoru se nachází zásadní modifikace, kterou je přidání kompresoru HKS GT. Výkon tak vyletěl z původních 200 koní na aktuálních 258, které pramení z nárůstu točivého maxima momentu z 205 na 296 Nm. Díky výkonu navíc by vůz měl zrychlení z klidu na stovku zvládnout pod sedm sekund, přesnou hodnotu se ale dozvíme zřejmě až po formálním debutu.
Kromě této úpravy dodala firma Abflug také sportovní výfukový systém, účinnější brzdy Dixcel nebo nové pružiny a tlumiče sdružené do paketu HiperMAX IV GT. Litá kola v 19palcovém rozměru pak obouvají sportovní pneumatiky Yokohama ADVAN o rozměru 235/35 vpředu a 255/30 vzadu, zatímco příď i záď dostala agresivnější nárazníky.
Výčet ještě doplňují mohutnější boční prahy a spoiler na zádi, o proměnách interiéru se ale úpravce nezmiňuje. Dá se ovšem počítat s tím, že Toyota GT 86 se promění i v tomto ohledu. Detaily budeme znám po tokijské premiéře a ačkoli firma nepočítá s tím, že by své modifikace nabídla mimo Zemi vycházejícího slunce, dovézt si potřebné komponenty by snad nemusel být problém ani u nás. Zrovna trochu živější projev motoru v nízkých otáčkách, ke kterému instalace kompresoru nepochybně přispěje, by GT 86 nesporně pomohl.





Japonský úpravce dodal Toyotě GT 86 agresivnější karoserii i větší výkon pod kapotou. Premiéra byla naplánována na lednový autosalon v Tokiu
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva