Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
9ff GT9 Vmax: upravené Porsche 911 slibuje nejvyšší rychlost 437 km/h
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německý úpravce 9ff vyladil kupé 911 na výkon 1 400 koní. Jeho zrychlení z 0 na 300 km/h proběhne za pouhých 13 sekund.
V roce 2008 se světu představilo vůbec první Porsche, které se dokázalo dostat až na rychlost 400 km/h. Továrna však na modelu GT9 neměla nejmenší zásluhu, tedy pomineme-li vyrobení základní 911 GT3. Dvoudveřové sportovní kupé se ovšem pro ladičskou firmu 9ff sídlící v německém Papenburgu stalo jen základním kamenem, z nějž bylo potřeba odstranit více než polovinu komponentů. Ty byly následně nahrazeny závodními kousky či prvky, které byly vyrobeny v souvislosti s tempem, jehož bylo schopné dosáhnout pouze Bugatti Veyron.
Za čtyři roky se ovšem udála celá řada věcí, z nichž ta nejzávažnější se týká právě francouzsko-německého kupé. Jak totiž všichni dobře víme, ve verzi Super Sport se Veyron dostal až na metu 431 km/h. A to pro Jana Fatthauera a jeho společnost znamenalo hozenou rukavici. Se svou odpovědí přitom 9ff hodlá vyrukovat na letošním Essenu, který brány pro veřejnost otevře již zítřejším dnem.
Stánek firmy tak bude okupovat speciál nazvaný 9ff GT9 Vmax, které se podle počítačových výpočtů dokáže rozjet až na 437 km/h. Otázkou samozřejmě bude ověření tohoto tempa, neboť jinde než na testovací dráze Ehra-Lessien patřící koncernu VW Group to možná nepůjde - nedá se počítat s tím, že by Volkswagen na své smetiště pustil dalšího kohouta. Posloužit by mohl i okruh Nardo, který koupilo Porsche. Jenže i to bude trochu na vážkách - ukázat možnosti vyladěné 911, nebo nechat prohrát koncernový Veyron? Ale tuto filozofickou debatu nechme stranou, beztak ji nemyslíme příliš vážně.
Potenciální majitelé se tak budou muset spokojit se sliby 9ff, které doprovází navýšení plnícího tlaku turbodmychadel 4,2litrového plochého šestiválce na 2 bary. Díky tomu výkon poskočil na 1 400 koní, zatímco točivý moment činí 1 160 Nm. Veškerá síla je přitom na zadní kola přenášena přes sekvenční šestistupňovou převodovku s pádly pod volantem.
S ohledem na karbonovou karoserii a okna z makrolonu se přitom nelze divit výsledné hmotnosti 1 340 kg, která je pomalu nižší než u dárcovského vozu. Po stránce podvozkové se pak 9ff GT9 vpředu pyšní devatenáctipalcovými koly, která obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR19, zatímco vzadu se otáčejí dvacítky s černými sudy o rozměru 335/30 ZR20.
S ohledem na přenos síly motoru jen na zadní kola není překvapivé „pomalejší“ zrychlení z klidu na stovku za 3,1 sekundy. Poté však Porsche akceleruje bez zbytečných prokluzů. Dvoustovku dá za 6,8 sekundy a sprint 0-300 km/h zvládá za pouhých 13 sekund. Tedy o 1,5 s rychleji než Veyron. Cena 895 000 Eur (cca 22,5 milionu korun) bez daně tak není šokem, za německo-francouzského konkurenta dáte ještě víc.
Upravené Porsche 9ff GT9 Vmax se pyšní výkonem 1 400 koní, který mu zaručuje zrychlení 0-300 km/h za pouhých 13 sekund. Teoretická nejvyšší rychlost pak činí 437 km/h
Zdroje: Autoblog.nl, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus