Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
4 miliony vám koupí jeden z nejsilnějších dieselů světa. Pyšní se 520 koňmi
3.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Není to zrovna laciná legrace, 520 naftových koní ale znamená opravdu extrémní dynamiku. Je to jedna ze tří novinek firmy ABT pro Essen.
Essen Motor Show je jeden z největších tuningových veletrhů v Evropě, který se koná standardně začátkem prosince. Ani letošní rok není výjimkou, a tak se tam 1. prosince sešla velmi zajímavá společnost více či méně upravených vozů.
Není žádným překvapením, že se na tomto místě prezentuje i německá tuningová společnost ABT Sportsline. A nemyslete si, nevezou jen karbonem ověšená auta, zaměřili se u každého z nich i na úpravu výkonu. Začneme u již zmíněného superdieselu, nezůstaneme ale jen u něj - tady jsou hned tři zajímavé novinky tohoto úpravce, které mají dohromady skoro tolik výkonu, co Bugatti Chiron.
ABT Vossen SQ7 1 of 10
Už sám název projektu, který je založen na modelu SQ7 TDI, napovídá, že půjde o něco výjimečného. Jedná se o limitovanou edici 10 upravených SUV z dílny Audi, která dostala nový bodykit. Ten nabídne nové a širší blatníky, zadní křídlo, upravený přední i zadní nárazník, nové prahy, ale také nový zadní nárazník s masivním difusorem. Většina dílů je alespoň z části tvořena uhlíkovými vlákny, která se promítla i do interiéru auta. Tam si ABT také podepsal palubní desku, a to malou tabulkou s označením pořadového čísla. Posádku bude hýčkat kombinace klasické a broušené kůže, úpravce připomene několik log rozmístěných po vnitřku. A když se ještě vrátíme k plnému jménu vozu, musíme zmínit velmi slušivá kola z dílny Vossen Wheels. Modrou karoserii tak dobře doplňují 22“ ráfky v barvě Stealth Grey o šířce 10“.
ABT většinou nejde jen cestou nových dílů na karoserii. Proto SQ7 TDI prošla i technickým vylepšením, které se zaměřily na zvýšení výkonu V8 o objemu 4 litry, která je ukrytá pod kapotou. Ta standardně nabízí výkon 435 koní a točivý moment 900 Nm. Ale pro ABT je to málo. Proto konečný výkon dieselového agregátu zvýšili na 520 koní a točivý moment na 970 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších naftových osobáků vůbec. A znamená to zrychlení z klidu 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, čímž se tenhle dvoutunový, ale schopný mastodont posouvá do teritoria mnohem sportovnějších vozů.
Co za to všechno zaplatíte? ABT není zrovna z levného kraje, takže balíček výše zmíněných úprav i s koly Vossen vyjde na 54 900 Eur, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Pokud si k tomu připočtete základní cenu SQ7 TDI, která v ČR začíná na 2 602 900 Kč, pak jsme u kompletního auta nejméně na 4 milionech Kč, v základní výbavě. A pokud byste stáli také o polepení vozu do kovově modré fólie, přidejte navrch ještě 4 690 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč.
Upravená SQ7 TDI není zrovna levná, 520 naftových koní ale nenabídne jen tak něco
Audi RS3 s 500 koňmi
Říkáte si, co zlepšovat na už z výroby na tak ostrém autě, jako je Audi RS3? Tuningoví nadšenci jistě tuší, že prostoru pro nějaké to zvyšování výkonu je tu ještě dost. A ví to také ABT. I když nutno dodat, že v tomto případě design auta nijak výrazně neměnil. Ono také není proč, už Audi své rychlé hračce nadělila velmi ostré hrany. Úpravce jen přidal několik karbonových detailů jak v exteriéru, tak v interiéru. Nezapomněl ale ani na nové a sportovněji nastavené pružiny. Zajímavou novinkou je na zakázku vyrobené výfukové potrubí, které v zadním difuzoru končí dvojicí dvojitých koncovek o průměru 102 mm. Podle dostupných informací celý výfukový systém zní prostě skvěle, čemuž rádi věříme.
I díky výfuku, ale také díky práci na nových mapách řídící jednotky se konečný výkon vyšplhal z 400 sériových koní na rovných 500 koní. Máte-li zálusk právě na tuto úpravu, připravte si 16 900 Er, tedy asi 430 tisíc Kč.
Audi RS3 s výkonem 500 koní je skutečně extrémní hot hatch
Volkswagen Golf R s 400 koňmi
Na první pohled nejobyčejnější vůz z trojice. Ale pozor na předsudky. Golf R sedmé generace je po zásahu ABT vším, jen ne obyčejným autem. V prvé řadě se pracovalo s přeprogramováním map v řídící jednotce, kdy se úpravce dostal na výkon rovných 400 koní a spolu s tím byl zvýšen i točivý moment na 500 Nm. To nejsou vůbec špatné hodnoty. Obzvlášť, když připomeneme, že sériový výkon přeplňovaného dvoulitrového TSI je 310 koní a točivý moment 380 Nm. Ale výkon v tomto případě rozhodně není vše. Golf dostal také výškově stavitelný podvozek, sportovní stabilizátory, ale také 6pístkové přední brzy. To už by to rozjeté stádo německých plnokrevníků mohlo zastavit, co myslíte?
K tomu přidal i nová kola z lehkých slitin, upravené blatníky, černé koncovky výfukového systému a upravený přední i zadní nárazník. Jen v tomto případě se ABT nepochlubil s cenou. Snad aby těch částek na jednoho běžného smrtelníka nebylo až moc...
Upravený Golf R je s 400 koňmi z této trojice nejslabší, za slabý nebo pomalý by jej ale označil jen blázen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus