Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet
6.10.2008 | Jaroslav Vavera, Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Kombi řady V70 nabízí nyní švédská automobilka také ve speciální edici Volvo Ocean Race, která odkazuje na závod jachet kolem světa sponzorovaný právě Volvem.
Automobily švédského výrobce jsou známy svou bezpečností, výdží a komfortem. Navíc jejich design jen pomalu stárne. Toto tvrzení potrzuje i poslední generace rodinného kombi V70, která navazuje na předchozí trocu "krabicovité" modely. V záplavě spotřebních vozů se tak stále jedná o solidní automobil, který umí sloužit léta.
Švédi na vodě jako doma
Volvo patří již několik let mezi významné partnery tohoto oceánského maratónu, ale teprve letos marketingové oddělení severského výrobce rozhodlo propojit tyto aktivity s výrobním programem. S ohledem na outdoorový charakter tohoto sponzorství se nabídka verzí Volvo Ocean Race zúžila na velká kombi a SUV, konkrétně na modelové řady V70, XC70 a XC90.
Rodinná Jachta
My jsme si vyzkoušeli dnes nejvýkonnější kombi řady V70 se zážehovým přeplňovaným šestiválcem T6, samočinnou převodovkou Geartronic a pohonem všech kol AWD. Severské kombi navazuje na dobré tradice svých předchůdců zejména svým účelným designem a variabilním interiérem, který snese ty nejpřísnější uživatelské nároky. Ke špičkovým hodnotám zde patří velikost zavazadlového prostoru 555-1580 litrů, možnost tažení až dvoutunového brzděného přívěsu či bezpečnostní standardy vozu. Celkové zracování interiéru i přístrojové desky na vás působí doslova uklidňujícím dojmem a díky vyspělým technologiím můžete používat Volvo V70 i jako pojízdnou kacelář.
Verze Volvo Ocean Race (VOR) se z vnějšku vyznačuje typickým designem sedmipaprskových kol z lehkých slitin (v tomto případě výhradně sedmnáctipalcových) a dvěma odstíny laku - perleťovým Ocean Blue a metalickým Electric Silver. Aby každý věděl, s čím má tu čest, najdete za předními koly emblém VOR na modrém podkladu. V interiéru je pak výrazný nápis Volvo Ocean Race na roletě zavazadlového prostoru a na prazích. Tato varianta je k dispozici výhradně v koženém čalounění s křížovými švy v černém nebo béžovém odstínu, speciálními koberečky a výplněmi dveří a palubní desky z broušeného hliníku. Výbava verze VOR je do jisté míry shodná s modelem Summum, chybí pouze aktivní bi-xenonové světlomety a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, ovšem VOR je levnější o 6000 korun a neplatíte příplatek za metalický nebo perleťový lak.
Dobrý pohon
Testovaný model s přeplňovaným třílitrovým zážehovým šestiválcem patří na úplný vrchol modelové řady V70 a dodává se výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, který u Volva zajišťuje lamelová spojka Haldex. Motor dosahuje největšího výkonu 210 kW, což 1814 kg těžkému kombi zajišťuje nadpůměrnou dynamiku se zrychlením z klidu na 100 km/h za 7,2 s a nejvyšší rychlostí 245 km/h, a zároveň trochu vyšší provozní náklady. Pod 11 litrů na 100 km se dostanete, jen když pojedete obzvlášť citlivě, spíše však počítejte s průměrem okolo 13,5 litru a ve městě přes 15 litrů.
Samé novoty
Švédský vůz měl navíc příplatkový aktivní podvozek Four-C s elektronicky řízenými tlumiči, které posunují jízdní vlastnosti o stupínek výše a mění jejich charakter z rodinného kombi na tvrdý sporťák. A navíc měl testovaný automobil ve výbavě i příplatkové „fajnovosti“ v podobě radarem ovládaného tempomatu se samočinnou aktivací brzd a vizuálním upozorněním na nedostatečný odstup vozidla jedoucího před vámi, systému hlídání mrtvého úhlu BLIS a varování při vybočení z jízdního pruhu DAS. Nutno dodat, že na tyto „autopiloty“ je třeba si chvíli zvykat, ale když si zvyknete, budou vám v jiném automobilu. Zvláště aktivní tempomat se samočinným brzděním a jednoduchým ovládáním tlačítky na volantu je při jízdě v hustém provozu neocenitelným pomocníkem a také BLIS řízení usnadní zejména, když musíte přejíždět z pruhu do pruhu. Volvo si za tyto hi-tech pomůcky zatím nechává tučně zaplatit, ale taková je praxe u všech podobných novinek.
Volvo V70 T6 AWD s výše popsanými doplňky představuje nadprůměrně komfortní a zároveň dynamické rodinné i reprezentativní kombi, z něhož se budete těšit v každém ročním období. Ve verzi VOR se jedná o zvlášť navržený model, vyladěný stylisty automobilky s přihlédnutím k harmonickému skloubení barev a materiálů a důrazem na detail. Není to však rozhodně automobil pro každého. Vždyť cenovka testovaného exempláře byla nemalých 1 750 000 Kč.
Technické údaje
MOTOR: Vpředu napříč uložený šestnáctiventilový přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2953 cm3. Největší výkon 210 kW (285 k) při 5600 1/min. největší točivý moment 400 N.m při 1900-2750 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol.
KAROSERIE: Pětidveřové kombi. Objem palivové nádrže 70 l.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Délka 4823 mm, šířka 1861 mm, výška 1547 mm. Rozvor 2816 mm. Pohotovostní/užitečná hmotnost 1814/596 kg. Základní objem zavazadlového prostoru 0,555 m3.
JÍZDNÍ VÝKONY: Nejvyšší rychlost 245 km/h. Zrychlení 0-100 km/h 7,2 s. Spotřeba paliva (kombinovaná) 11,3 l/100 km.
ZÁKLADNÍ CENA: 1 377 000 Kč vč. DPH
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 1 750 000 Kč vč. DPH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch