Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet
6.10.2008 | Jaroslav Vavera, Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Kombi řady V70 nabízí nyní švédská automobilka také ve speciální edici Volvo Ocean Race, která odkazuje na závod jachet kolem světa sponzorovaný právě Volvem.
Automobily švédského výrobce jsou známy svou bezpečností, výdží a komfortem. Navíc jejich design jen pomalu stárne. Toto tvrzení potrzuje i poslední generace rodinného kombi V70, která navazuje na předchozí trocu "krabicovité" modely. V záplavě spotřebních vozů se tak stále jedná o solidní automobil, který umí sloužit léta.
Švédi na vodě jako doma
Volvo patří již několik let mezi významné partnery tohoto oceánského maratónu, ale teprve letos marketingové oddělení severského výrobce rozhodlo propojit tyto aktivity s výrobním programem. S ohledem na outdoorový charakter tohoto sponzorství se nabídka verzí Volvo Ocean Race zúžila na velká kombi a SUV, konkrétně na modelové řady V70, XC70 a XC90.
Rodinná Jachta
My jsme si vyzkoušeli dnes nejvýkonnější kombi řady V70 se zážehovým přeplňovaným šestiválcem T6, samočinnou převodovkou Geartronic a pohonem všech kol AWD. Severské kombi navazuje na dobré tradice svých předchůdců zejména svým účelným designem a variabilním interiérem, který snese ty nejpřísnější uživatelské nároky. Ke špičkovým hodnotám zde patří velikost zavazadlového prostoru 555-1580 litrů, možnost tažení až dvoutunového brzděného přívěsu či bezpečnostní standardy vozu. Celkové zracování interiéru i přístrojové desky na vás působí doslova uklidňujícím dojmem a díky vyspělým technologiím můžete používat Volvo V70 i jako pojízdnou kacelář.
Verze Volvo Ocean Race (VOR) se z vnějšku vyznačuje typickým designem sedmipaprskových kol z lehkých slitin (v tomto případě výhradně sedmnáctipalcových) a dvěma odstíny laku - perleťovým Ocean Blue a metalickým Electric Silver. Aby každý věděl, s čím má tu čest, najdete za předními koly emblém VOR na modrém podkladu. V interiéru je pak výrazný nápis Volvo Ocean Race na roletě zavazadlového prostoru a na prazích. Tato varianta je k dispozici výhradně v koženém čalounění s křížovými švy v černém nebo béžovém odstínu, speciálními koberečky a výplněmi dveří a palubní desky z broušeného hliníku. Výbava verze VOR je do jisté míry shodná s modelem Summum, chybí pouze aktivní bi-xenonové světlomety a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, ovšem VOR je levnější o 6000 korun a neplatíte příplatek za metalický nebo perleťový lak.
Dobrý pohon
Testovaný model s přeplňovaným třílitrovým zážehovým šestiválcem patří na úplný vrchol modelové řady V70 a dodává se výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, který u Volva zajišťuje lamelová spojka Haldex. Motor dosahuje největšího výkonu 210 kW, což 1814 kg těžkému kombi zajišťuje nadpůměrnou dynamiku se zrychlením z klidu na 100 km/h za 7,2 s a nejvyšší rychlostí 245 km/h, a zároveň trochu vyšší provozní náklady. Pod 11 litrů na 100 km se dostanete, jen když pojedete obzvlášť citlivě, spíše však počítejte s průměrem okolo 13,5 litru a ve městě přes 15 litrů.
Samé novoty
Švédský vůz měl navíc příplatkový aktivní podvozek Four-C s elektronicky řízenými tlumiči, které posunují jízdní vlastnosti o stupínek výše a mění jejich charakter z rodinného kombi na tvrdý sporťák. A navíc měl testovaný automobil ve výbavě i příplatkové „fajnovosti“ v podobě radarem ovládaného tempomatu se samočinnou aktivací brzd a vizuálním upozorněním na nedostatečný odstup vozidla jedoucího před vámi, systému hlídání mrtvého úhlu BLIS a varování při vybočení z jízdního pruhu DAS. Nutno dodat, že na tyto „autopiloty“ je třeba si chvíli zvykat, ale když si zvyknete, budou vám v jiném automobilu. Zvláště aktivní tempomat se samočinným brzděním a jednoduchým ovládáním tlačítky na volantu je při jízdě v hustém provozu neocenitelným pomocníkem a také BLIS řízení usnadní zejména, když musíte přejíždět z pruhu do pruhu. Volvo si za tyto hi-tech pomůcky zatím nechává tučně zaplatit, ale taková je praxe u všech podobných novinek.
Volvo V70 T6 AWD s výše popsanými doplňky představuje nadprůměrně komfortní a zároveň dynamické rodinné i reprezentativní kombi, z něhož se budete těšit v každém ročním období. Ve verzi VOR se jedná o zvlášť navržený model, vyladěný stylisty automobilky s přihlédnutím k harmonickému skloubení barev a materiálů a důrazem na detail. Není to však rozhodně automobil pro každého. Vždyť cenovka testovaného exempláře byla nemalých 1 750 000 Kč.
Technické údaje
MOTOR: Vpředu napříč uložený šestnáctiventilový přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2953 cm3. Největší výkon 210 kW (285 k) při 5600 1/min. největší točivý moment 400 N.m při 1900-2750 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol.
KAROSERIE: Pětidveřové kombi. Objem palivové nádrže 70 l.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Délka 4823 mm, šířka 1861 mm, výška 1547 mm. Rozvor 2816 mm. Pohotovostní/užitečná hmotnost 1814/596 kg. Základní objem zavazadlového prostoru 0,555 m3.
JÍZDNÍ VÝKONY: Nejvyšší rychlost 245 km/h. Zrychlení 0-100 km/h 7,2 s. Spotřeba paliva (kombinovaná) 11,3 l/100 km.
ZÁKLADNÍ CENA: 1 377 000 Kč vč. DPH
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 1 750 000 Kč vč. DPH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 34 minutami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 2 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva