Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec
12.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový Golf nám již dokázal, že je povedeným vozem, schopným uspokojit široké spektrum choutek každého řidiče. Jaký ale je v kombinaci s vznětovým agregátem 2,0 TDI a automatickou převodovkou DSG? To se pokusíme zjistit v našem dnešním testu.
Přehled kapitol
Tip na úvod: Volkswagenu Golf VI jsme se již podrobně věnovali v našem nedávném testu verze 1,4 TSI, v tom dnešním se tak zaměříme především na specifika verze 2,0 TDI DSG. Pokud chcete mít informace o novém Golfu kompletní, určitě si přečtěte i náš první test.
Co dokáže barva
V našem prvním testu jsme Golf VI měli k dispozici ve stříbrném provedení, které spolu s usedlejšími liniemi vozu nedělalo z „šestky” zrovna designový uragán. Tentokrát jsme ale dostali do péče vůz ve špičkové výbavě Highline v červené barvě, která vdechla jinak celkem fádnímu Golfu doušek života. Dříve ztrácejícím se liniím tak bylo dopřáno vystoupit do popředí a nám pro změnu vnímat odkaz designérů na starší generace Golfu, i jejich nové nápady.
Mnohem živěji působí především příď. Vodorovné prvky mřížky chladiče, ve verzi Highline lemované chromem, zvýrazňují projev přídě a odkazují na první generaci modelové řady Golf. Jejich linky pak kopírují linie nárazníku, pod kterým se nachází otvor pro přístup vzduchu do motorového prostoru, který byl v testované výbavě též podtrhnut dávkou chromu. Stejná dekorace zdobí i po stranách, pod úrovní hlavních světel umístěná mlhová světla.
Pohled z boku odhalí dynamičtější vzezření testované verze. Jen na barvu už jej ale svést nelze, vůz tak působí zejména díky nižší, či spíše nižším dojmem působící stavbě. Za tu vdečí jak příplatkovému sportovnímu podvozku, tak o palec větším kolům z lehkých slitin.
Zadní části vozu dominují spíše horizontální linie. Široká zadní světla jsou díky svému designu jasně identifikovatelná a díky čisté lince pro odbočovací světla vzbuzují dojem podobnosti s modelem Touareg.
Celkově, díky spojení zmíněných odlišností a především červené barvy karosérie, působil testovaný model dojmem nižšího, širšího a dynamičtějšího vozu než v případě zprvu testované verze. Není divu, že právě toto provedení Golfu VI si Volkswagen vybral pro svou reklamní kampaň, která momentálně běží i v České republice...
Luxusní interiér
Interiér vozu nabízí čistý ergonomický design bez větší dávky kreativity. Spoleh ovšem je na kvalitní dílenské zpracování i velmi dobrou kvalitu použitých materiálů. Aby také ne, když byl vůz v nejvyšší možné výbavě...
Uvnitř vozu tak vládne kožené čalounění, všechny ovládací prvky jsou „v elektrice” a chromové doplňky najdete všude, kam jen oko dohlédne. Rozhodně vás hned tak nenapadne, že by tu snad neco chybělo, nebo že by mohlo být něco v lepší úpravě. Navíc všechny ovládací prvky jsou jednoduše řečeno, přesně tam, kde by je člověk hledal.
S paketem Highline lze zvolit z několika velikostí interního disku. Námi testovaný model disponoval kapacitou 19 GB pro hudbu či libovolná data. Možnost velkého disku není na škodu, protože samotný cd přehrávač si občas nerozumí s neoriginálními médii. Velkým plusem hodnotíme multimediální systém, který je jako jeden z mála kompletně v českém jazyce. Ačkoliv je to maličkost, velice usnadňuje průběh nastavení i čitelnost zobrazovaných údajů.
Ve dvou osách nastavitelný, ergonomický volant skvěle padne do ruky a skrz něj je dobře vidět na kapličku s červeně podsvícenými budíky. Stejnou barvou svítí i malá dioda, která je implementována v panelu elektricky ovládaného střešního okna, aby tak lehce osvětlovala středovou konzolu a hlavně prostor voliče převodovky DSG.
Přední sedadla nabídnou skvělé boční vedení a dokonce i ruční dotvarování v okolí bederní páteře, samozřejmě za patřičný příplatek.
Ovládací prvky
Z místa řidiče jsou všechny ovládací prvky dobře dostupné. Speciálně s multifunkčním volantem je velice snadné ovládat jak interní systém vozu, umístěný v kapličce mezi budíky, tak audiosoustavu.
I když přece jen mám k ovládání na volantu jednu výtku, protože při otočení klíčku na první polohu sice stereo zůstane hrát, ovšem ovladače na volantu zhasnou, tudíž jste opět odkázáni na možnosti dotykového LCD displeje, který se nachází již ve standardní výbavě vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva