Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent
7.2.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
V současné době je automobilový trh doslova zaplaven mnoha crossovery, které se snaží kombinovat zdánlivě neslučitelné charaktery. Podobným způsobem na mě z počátku působil i model Golf Plus, ovšem skepse netrvala dlouho. Jaký je tedy Golf Plus doopravdy? Vyzkoušeli jsme faceliftované provedení s motorem 1,4 TSI.
Přehled kapitol
Z čistě laického pohledu je model Plus jen „nafouklou“ variací tradičního lidového vozu Golf. Při bližším zkoumání ale zjistíte, že ačkoliv technikou zůstává věrný svému dárci, charakterem i rozměry představuje zcela jinou třídu vozu. V podstatě by se dalo říci, že Golf Plus představuje jakési pojítko mezi Golfem a Touranem.
Design
Po stránce vzhledu nenastaly oproti verzi před faceliftem žádné dramatické změny. Designem se omlazená verze podobá modelu Golf, ale opravdu jen decentně. Největší rozdíly najdeme pochopitelně na přídi, kde najdeme nové přední svítilny a nový přední nárazník s užší mřížkou chladiče. Záď i brzdová světla jsou až na pár kosmetických změn takřka identická s předchozí generací a nadále zůstávají poznávacím znakem modelové řady Plus. Oproti přikrčené siluetě hatchbacku, vyhlíží zvýšená rodinná varianta konzervativně uvolněným dojmem.
Interiér
Nejznatelnější změny proto najdeme v interiéru. Ačkoliv nepřivodí řidiči příliš emocí, kvalitou použitých materiálu a vysokou úrovní dílenského zpracování působí velmi solidním dojmem. Popravdě ale musím přiznat, že jako celek na mě vnitřní prostor působil mnohem uhlazenějším a celistvějším dojmem, než je tomu v běžném šestkovém Golfu. Zvýšený podvozek usnadňuje nasednutí do tvrdších sedadel, které disponují velmi dobrým bočním vedením a zároveň širokou nabídkou nastavení, zejména pak výškového kdy lze řidičovu pozici navýšit o dvacet centimetrů. S nalezením vyhovující jízdní pozice není nejmenší problém, proto s přehledem pokryje nároky každého, kdo usedne za sportovně vypadající volant.
Vnitřní prostor
Velkorysá nabídka pokračuje i po stránce vnitřního prostoru. Ať už tedy usednete na jakékoliv místo, stísněně si rozhodně připadat nebudete. Vůz netrpí ani na nedostatek úložných prostor, důkazem jsou například šikovné šuplíky pod předními sedadly s nosností dvaceti kilogramů, nebo několik přihrádek ve středovém tunelu, které doplňují praktické stolečky umístěné na opěradle předních sedadel.
Zatímco místo pro posádku vám v modelu Plus určitě chybět nebude, v zavazadlovém prostoru se to stát může. Vůz totiž disponuje průměrným objemem 395 litrů. Například konkurence v podobě Mercedesu třídy B nabídne v zavazadelníku o 63 litrů více. Na druhou stranu je vybaven dvojitým dnem zavazadlového prostoru, jenž má konečně jednoduchou pojistku, takže již není třeba přidržovat si dělící desku jednou rukou. Pokud by vám přesto chyběl prostor, variabilita zadních sedadel umožňuje nejen jednoduché sklopení, ale také podélný posun, chybějící místo tak lze velmi rychle vytvořit.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva