Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent
7.2.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
V současné době je automobilový trh doslova zaplaven mnoha crossovery, které se snaží kombinovat zdánlivě neslučitelné charaktery. Podobným způsobem na mě z počátku působil i model Golf Plus, ovšem skepse netrvala dlouho. Jaký je tedy Golf Plus doopravdy? Vyzkoušeli jsme faceliftované provedení s motorem 1,4 TSI.
Přehled kapitol
Z čistě laického pohledu je model Plus jen „nafouklou“ variací tradičního lidového vozu Golf. Při bližším zkoumání ale zjistíte, že ačkoliv technikou zůstává věrný svému dárci, charakterem i rozměry představuje zcela jinou třídu vozu. V podstatě by se dalo říci, že Golf Plus představuje jakési pojítko mezi Golfem a Touranem.
Design
Po stránce vzhledu nenastaly oproti verzi před faceliftem žádné dramatické změny. Designem se omlazená verze podobá modelu Golf, ale opravdu jen decentně. Největší rozdíly najdeme pochopitelně na přídi, kde najdeme nové přední svítilny a nový přední nárazník s užší mřížkou chladiče. Záď i brzdová světla jsou až na pár kosmetických změn takřka identická s předchozí generací a nadále zůstávají poznávacím znakem modelové řady Plus. Oproti přikrčené siluetě hatchbacku, vyhlíží zvýšená rodinná varianta konzervativně uvolněným dojmem.





Interiér
Nejznatelnější změny proto najdeme v interiéru. Ačkoliv nepřivodí řidiči příliš emocí, kvalitou použitých materiálu a vysokou úrovní dílenského zpracování působí velmi solidním dojmem. Popravdě ale musím přiznat, že jako celek na mě vnitřní prostor působil mnohem uhlazenějším a celistvějším dojmem, než je tomu v běžném šestkovém Golfu. Zvýšený podvozek usnadňuje nasednutí do tvrdších sedadel, které disponují velmi dobrým bočním vedením a zároveň širokou nabídkou nastavení, zejména pak výškového kdy lze řidičovu pozici navýšit o dvacet centimetrů. S nalezením vyhovující jízdní pozice není nejmenší problém, proto s přehledem pokryje nároky každého, kdo usedne za sportovně vypadající volant.
Vnitřní prostor
Velkorysá nabídka pokračuje i po stránce vnitřního prostoru. Ať už tedy usednete na jakékoliv místo, stísněně si rozhodně připadat nebudete. Vůz netrpí ani na nedostatek úložných prostor, důkazem jsou například šikovné šuplíky pod předními sedadly s nosností dvaceti kilogramů, nebo několik přihrádek ve středovém tunelu, které doplňují praktické stolečky umístěné na opěradle předních sedadel.
Zatímco místo pro posádku vám v modelu Plus určitě chybět nebude, v zavazadlovém prostoru se to stát může. Vůz totiž disponuje průměrným objemem 395 litrů. Například konkurence v podobě Mercedesu třídy B nabídne v zavazadelníku o 63 litrů více. Na druhou stranu je vybaven dvojitým dnem zavazadlového prostoru, jenž má konečně jednoduchou pojistku, takže již není třeba přidržovat si dělící desku jednou rukou. Pokud by vám přesto chyběl prostor, variabilita zadních sedadel umožňuje nejen jednoduché sklopení, ale také podélný posun, chybějící místo tak lze velmi rychle vytvořit.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 10 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva