Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník
7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
Přehled kapitol
Před pár měsíci jsem se potkal s jedním známým. Je to rodinně založený pán a přestože se o auta zajímá, většinou se omezuje na zkoumání jejich praktické využitelnosti. Nebylo tedy až tak překvapující, že mi při diskuzi o nových autech vyčetl přílišnou orientaci na tzv. řidičská auta. To jsou ty vaše koně, brzdy a taková a maková náprava, samý sedan, hatchback, kupé, ale abyste vyzkoušeli auto, kam se dozadu vedle sebe vejdou tři dětské sedačky, to ne, prohlásil. Bránil jsem se odkazem na test Dacie Lodgy a také tím, že v dnešní době už není zrovna obvyklé potkat větší než čtyřčlennou rodinu, ale nakonec jsem musel uznat, že ještě existují páry, které si vzaly za své zapracovat na početnosti českého národa.
Snad ho tedy uspokojí následující test omlazeného Versa, o kterém mohu předem prozradit, že pro tři dětské sedačky na druhé řadě sedadel má místa dostatek. Toto kompaktní MPV je stálicí českého trhu a je až překvapující, jak jsou mu jeho majitelé věrní. Osobně znám dva z nich, kteří sedlají už druhý exemplář (Corolly) Verso a po prozkoumání aktuálního modelu se chystají na nákup třetího. Podobně se vyjadřují i prodejci. Nová Versa si opakovaně kupují titíž majitelé.
Je tedy otázkou, co stojí za těmito opakovanými návraty? Málokdo asi bude podezřívat design, Verso i jeho předchůdce Corolla Verso nebyly zrovna vozy chytající kolemjdoucí za oči. To snad až současná, inovovaná verze, ale k tomu se dostaneme později. Ani technicky to nebyly a stále nejsou nějak vytříbené vozy, přesně v souladu s firemní strategií spoléhají na osvědčenou klasiku. Tak kde je ten důvod?
Nový vzhled přinesl atraktivitu
Vzhledová uniformita napříč modelovými řadami je v automobilovém průmyslu zcela obvyklou věcí. U některých značek je vystoupení z řady téměř nepředstavitelné a u jiných to došlo až tak daleko, že je k odlišení konkrétních modelů potřeba speciální návod. Ani Toyota se jí nevyhnula, omezila se ale jen na zachování vzájemné podobnosti. Bohužel, v jejím případě to bylo spíše na škodu. Až v poslední době u ní dochází ke změnám k lepšímu. První vlaštovkou byl model GT-86, který následovala celkem pohledná druhá generace Aurisu. Ta svým vzhledem získala kladné reakce a tak není překvapením, že na ni facelift Versa navázal.
V původní podobě mělo Verso boubelatou tvář, která odkazovala na svého předchůdce, třetí generaci Corolly Verso. Aplikací hranatější přídě ve stylu Aurisu kompaktní MPV získalo daleko ostřejší rysy, které z šedé myši udělaly docela zajímavé auto. Nové jsou protažené světlomety, maska chladiče i nárazník, který ozvláštňují chromované lišty. Jednu takovou najdeme i v masce a navazujících okrasných prvcích zakomponovaných do světlometů. Jen boule nad znakem je jistou připomínkou toho, že současné Verso úplně nezapomnělo na třetí generaci zvětšené Corolly, která byla jedním z nejúspěšnějších kompaktních MPV na evropském trhu.
Již od dob druhé generace Corolly Verso patří mezi její poznávací znamení trojúhelníkovité okno za druhým párem dveří. I to současné mu zůstalo věrné a doplňuje ho prolisem, který nejdříve od spodního okraje předních dveří pozvolně stoupá aby si to před zadními koly prudce namířil vzhůru ke střeše, kde na něj navazuje minispoiler na jejím konci. Páté dveře spolu se zadními svítilnami zůstaly nezměněny, nový je ale nárazník, kde přibyly dva prolisy v rozích a něco jako náznak spoileru. Jde o menší změnu než na opačném konci auta, přesto výrazně vylepšuje celkový dojem. Verso se faceliftem dokázalo lehce odpoutat od své minulosti a k funkčnosti přidalo i jistou eleganci.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva