Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Subaru Legacy 2,0D: rozumná kombinace
28.12.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každý, kdo se alespoň jednou stěhoval ví, že s ním jdou ruku v ruce i nezbytné přesuny s hromadou krabic plných věcí. Právě proto jsme vyzkoušeli praktickou kombi variantu modelu Legacy, v kombinaci s úsporným dvoulitrovým turbodieselem.
Evoluční vytříbenost
Pátá generace modelové řady Legacy, si po roce na našem trhu získala slušnou řádku majitelů, především díky off-roadově laděné variantě Outback. Ta ovšem vzešla z modelu kombi, který představuje velmi lukrativní volbu praktického vozu. Konkurence v podobě Fordu Mondeo, Hondy Accord, Toyoty Avensis nebo Mazdy totiž nenabízí možnost stálého pohonu všech kol, natož pak v základní výbavě. Ta je navíc docela bohatá.
Dvojí tvář královsky prostorné karoserie
Jedna z vlastností, které mi jsou na současném designu modelu Legacy nejvíce sympatické, je souhra agresivních prvků, s robustními rozměry karoserie. A když k tomu přidáme pocit bezpečí, který je zajištěn tradičním symetrickým pohonem všech kol. Stojí před námi kombi, které ani v nižším stupni výbavy (bez obrazovky navigace), nevypadá vůbec zle. Moderní design palubní desky navíc skvěle koresponduje s exteriérem vozu, takže neurazí ani nejkonzervativnější příznivce značky Subaru.
Kombík, nebo stěhovák?
Pocity prostorného kombi pokračují i ve stylovém interiéru, jenž je zdobený hliníkovým obložením. Celková délka kombíku mezigeneračně poskočila o 55 na 4 775 milimetrů, rozvor se ovšem zvětšil o úctyhodných 80 mm. Když k tomu přidáte o 65 mm větší výšku vozu a o 50 mm větší šířku je výsledek rovnice jasný zcela jasný. Více místa pro všechny. Tuto skutečnost navíc umocňuje velký „kufr”, který po sklopení zadních sedadel dokáže nabídnou kapacitu až 1 726 l. Ovšem z velké většiny času si člověk vystačí se základní objemem 526 l (+61 l oproti předchůdci).
Pro cestování na dlouhé vzdálenosti, nebo několikadenní pobyt na zadních sedadlech, je praktická varianta Legacy naprosto ideální volbou. Z pohledu řidiče se oproti sedanu prakticky nic nemění. I zde proto platí, že všechny ovládací prvky jsou dobře na dosah a velmi snadno se pamatuje jejich umístění. Zásluhu na tom má především dobrá viditelnost a srozumitelnost ukazatelů, jenž zajišťuje kombinace modrého podkladu a bílého osvětlení hlavních údajů. Zejména pak hlavních provozních hodnot, jako stav paliva v nádrži, rychlost, otáčky motoru či ukazatel aktuální žíznivosti paliva. Interiér, stejně jako zbytek tlačítek, je již tradičně vybaven agresivně rudým zbarvením. Na středovém tunelu nyní najdeme více odkládacích míst díky využití možnosti elektronické parkovací brzdy. Ta je schopna se při rozjezdu (i na zpátečku) sama odbrzdit, což méně nadaným řidičům přijde vhod.
Legacy je celkově pohodlnější, kultivovanější a rozměrnější, naproti tomu ztratilo jisté procento komunikativnosti. Ale přesto jsou pohyby a náklony vozu velmi dobře čitelné a v případě lehkého vybočení zádě ze zvolené stopy, stačí pouze intuitivní korekce kůží obšitým volantem a jede se dál.
Ukázkově ekonomický provoz
Velmi příjemným překvapením je schopnost velmi ekonomické jízdy i přes stálý pohon všech kol, jenž vždy spolyká trochu použitelného výkonu pro sebe sama. Proto jsem až skoro nevěřícně sledoval ukazatel celkové spotřeby paliva, jenž ve výsledku ukazoval kombinovanou spotřebu 5,8 litrů na 100 ujetých kilometrů.
Dvoulitrový turbodiesel boxer, který Subaru tradičně stvořilo s protiběžnými písty, nabízí v kombinaci s přímým vstřikováním Common-rail výkon 150 koní a 350 N.m točivého momentu. Ten je k dispozici od 1 800 1/min, použitelný výkon motoru ale přesto nastupuje zhruba od 1 200 1/min. Nejlépe se motor samozřejmě cítí ve středních otáčkách a subjektivně působí rychleji, než motor s papírovým výkonem 150 koní. V momentě, kdy budete vyžadovat vysloveně dynamickou jízdu, vám ale zmíněné stádečko příliš neposlouží, 150 koní na velké Legacy přece jen spíše minimální přijatelná porce.
Předností motoru je, krom jeho spotřeby, solidní kultivovanost a relativně tichý projev, tedy na dieselové kombi. Zvenku tak sice nepůsobí, ale v momentě, kdy za sebou zavřete dveře, rachot dvoulitru zmizí kamsi za zvukotěsnou bariéru.
Rozum na prvním místě
Vozy značky Subaru jsou díky mnohým úspěchům hlavně na kolbištích světových rallye spjaty s nemalými emocemi, nic podobného ale od Legacy s dieselovým dvoulitrem určitě nečekejte. Úsměv na tváři vám vyčaruje leda u čerpací stanice, jinde vás bude těšit spíše svým klidem a rozvážností. Boxer diesel ostatně pohodovému charakteru auta nestojí v cestě ani v jiných ohledech, klasické naftové neduhy dává znát jen vibracemi v řadicí páce a v pedálech a vzdáleným „cvrkotem” samotného motoru. Vyloženě nepříjemným je snad jen ostrý dunivý zvuk při akceleraci, ke které ale jeho 150 koní až tak nesvádí.
Krom toho představuje vznětový dvoulitr boxer špičku ve své třídě. Když k tomu připočteme nízkou spotřebu paliva, velký zavazadelník a stálý pohon všech kol, představuje model Subaru Legacy kombi 2,0D velmi rozumnou kombinaci. Což mimochodem umocňuje i skutečnost, že cena testovaného vozu činí přijatelných 855 000 Kč.
Technická Data
Motor
Horizontálně uložený, vznětový čtyřválec typu boxer
Objem: 1998 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3600 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1800 - 2400 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 203 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4775 mm
Šířka: 1780 mm
Výška: 1535 mm
Rozvor náprav: 2750 mm
Pohotovostní hmotnost: 1557 kg
Objem zavazdadlového prostoru/při sklopení sedadel: 526 l/1726 l
Cena
Cena testovaného vozu: 855 000 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024 - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024 - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch