Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi
15.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Kdo si myslí, že model STi je pro něj příliš ultimativní, má možnost pořídit si skromnější sportovní verzi Imprezy s označením WRX 265, která disponuje výkonem předposlení generace opěvovaného STi. Jak funguje v českých podmínkách?
Výkon 195 kW neboli 265 koní, krátce odstupňovaná pětistupňová převodovka a pohon všech kol - to je kombinace, která dělá z produkční Imprezy WRX doslova výbušnou směs. Když jsme si přebírali klíčky od nového Subaru Impreza WRX, měli jsme jako většina novinářů v hlavě stejnou otázku. Má při existenci špičkové Imprezy WRX STi, kterou jsme pro vás otestovali již dříve, dvouapůllitrový model WRX na trhu šanci? Po týdnu stráveném za volantem tohoto vozu, musíme uznat, že ano.
Impreza WRX 265 vypadá lakavě, i když se nehýbe. Svalnaté tělo pětidveřové karoserie se zadním difuzorem, patřičně silnou chromovanou koncovkou výfuku a výrazným střešním spojlerem a la STi stojí na efektních antracitových sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin obutých do nízkoprofilových pneumatik Dunlop. Přední maska kromě nápisu WRX dostala i novou sportovnější černou plastovou mřížku s antracitovým rámečkem zatímco výrazný otvor na kapotě pro přístup vzduchu k chladiči plnícího vzduchu do turbodmychadla se nezměnil.
Uvnitř najdete dvojici sportovních sedadel vpředu s červeným prošíváním a logem WRX, které vám za jízdy poskytnou skvělé boční vedení, stejnou červenou bavlnkou je prošitý kožený sportovní tříramenný volant nastavitelný ve dvou osách a sportovní hliníkové pedály, z nichž vám nohy nesklouznou ani v horké chvilce. Do standardní výbavy patří i xenonové přední světlomety, samočinná klimatizace, audiosystém s měničem na šest CD, tempovat, bezklíčové otevírání a startování tlačítkem. Stačí si tedy připlatit pouze necelých 12 tisíc korun za metalický lak a již nemáte nad čím přemýšlet, protože například navigační systém a bluetooth handsfree nebo systém SI-drive je určen výhradně pro model WRX STi.
To hlavní se ale u nového WRX 265 ukrývá pod přední kapotou. Výkon přeplňovaného čtyřválce o zdvihovém objemu 2,5 litru totiž narostl o celých 26 kW, největší točivý moment pak dosahuje hodnoty 343 N.m, což je o 23 N.m více než měl slabší již neprodávaný model. 1,5 tuny vážící automobil tak zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných šest sekund. V tomto tempu pak umí pokračovat pouze ke dvoustovce, kde končí zpřevodování krátce odstupňované pětistupňové převodovky, takže na dálnici bude mnohým zřejmě chybět šestý rychlostní stupeň. Jenže kouzlo nového WRX je v jízdě v zatáčkách, kdy vás síla motoru ve spolupráci s vyladěným a patřičně tuhým podvozkem a pohonem všech kol doslova „vystřeluje“ ven.
Během týdenního testu spotřebovala „naše“ Impreza v průměru okolo 12 l/100 km, což byla v porovnání s pověstmi o „děsivé” spotřebě tohoto vozu přijatelná hodnota. Jenže toto číslo koresponduje s převážně velmi klidným jízdním stylem, který řidič s vozem praktikovat sice může, ale spíše nebude. Pokud se totiž budete snažit dostat z automobilu maximum, není problém vyprázdnit šedesátiitrovou nádrž i během méně než 200 km. Stačí k tomu horká hlava, která má ráda svištění turbodmychadla a ručičku otáčkoměru ve vztyčené poloze .
Nutno dodat, že krom spotřeby paliva bude Impreza takovému velmi dobrým společníkem, neboť model WRX 265 disponuje zesílenými stabilizátory, tužším odpružením a posílenými brzdami oproti běžné WRX. Díky tomu lze v tomto automobilu lépe využít jeho standardní schopnosti jakými jsou nízko položené těžiště či relativně přímé a přesné řízení, kterým posíláte Imprezu ze zatáčky do zatáčky. Lehkou nedotáčivost částečně eliminuje optimální rozložení hmotnosti, samosvorný zadní diferenciál pak zlepšuje trakci zadních kol při jízdě na limitu. Pro méně zkušené se řízení této Imprezy stejně jako modelu STi bude jevit jako poměrně těžké, ale zde platí možná více než jinde, že čím více jste schopni z Imprezy dostat, tím lépe vás bude poslouchat a přesně vykonávat vaší vůli.
Impreza WRX se ve verzi WRX 265 značně posunula od mimořádně rychlého hatchbacku k bezmála ostrému sportovnímu speciálu, který však má stále ještě přijatelný civilní projev vedle ultimativního STi a to by měla být jeho největší devíza. Jedinými vadami na kráse jsou neadekvátně vysoká spotřeba pŕi náročném jízdními stylu a použití pětistupňové převodovky, které částečně brzdí Imprezu v ještě větším rozletu.
Technické údaje
Motor
Zážehový přeplňovaný, čtyřválec (boxer) 2,5 T
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 343 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Benzín o.č. 98
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 209 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,4 l
Mimo město: 8,1 l
Kombinovaná: 10,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 415 mm
Šířka: 1 740 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 485 kg
Celková hmotnost: 1995 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 301-1216 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Subaru Impreza WRX 265) 880 000 Kč
Cena testovaného modelu: 890 800 Kč
Výbava testovaného modelu: Airbagy čelní, boční, hlavové, VDC, imobilizér, samočinná klimatizace, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty, sportovní sedadla, kůží čalouněný multifunkční volant, volant výškově/podélně nastavitelný, tempomat, audiosystém (CD/MP3), 6 reproduktorů, kola z lehkých slitin 17’’, xenonové světlomety s ostřikovači, bezklíčový přístup, hliníkové sportovní pedály, zatmavená zadní skla, přední mlhová světla, metalický lak (10 800 Kč).'''
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva