Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně
29.7.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
Přehled kapitol
Design ve zkratce
Představovat podrobněji omlazený model Octavia zde není na místě. Ti z vás, kteří pravidelně sledují náš magazín, dobře znají hlavní rysy faceliftu tohoto populárního modelu. Snad jen tedy pár poznámek.
Nové přední světlomety, které působí na standardní verzi možná trochu nudně, zde udávají předku zcela odlišný ráz. V kombinaci s inovovaným robustnějším nárazníkem s integrovanými spoilery získává eReSo skutečně dramatický výraz dravosti. Široké okolí zaujme vaše sportovní škodovka i dnešním módním hitem. Ano, správně tušíte, i oblíbená Octavia dostala, po vzoru jiných automobilek, LE diody pro denní svícení umístěné nad mlhovými světly zapuštěnými v mřížce. Záď dostala nové kryty světel a rovněž robustnější nárazník, obsahující podlouhlé odrazky, který je bohužel téměř identický s obyčejnou verzí.
Zezadu vás budou dychtiví řidiči identifikovat prakticky pouze podle nápisu RS. Lze však říci, že z pohledu designu, vypadá alespoň pro mě omlazení na modelu RS jednoznačně nejlépe.
Prvotřídní interiér
Po usednutí do předních anatomicky tvarovaných sedadel na vás dýchne příjemná atmosféra. Sportovní tříramenný volant, inspirovaný větším Superbem, s výraznými výkroji vám v rukách drží jako přibytý. Přehledné budíky, bíle podsvícené, vás dokonale informují o stavu a rychlosti vozidla. Interiér jako celek je příkladně zpracován do nejmenšího detailu, připadáte se jako byste obývali vůz o třídu vyšší a možná i dražší. Přístrojová deska působí pevně a robustně, vše dobře lícuje, ani během jízdy nezaznamenáte žádné vrzání.
Posazení v sedadlech s výrazným bočním vedením je velmi pohodlné, opora těla je rovněž velmi dobrá. Škoda jen, že nejsou standardem u všech verzí. Příjemná je kombinace umělé kůže a Alcantary ve dvoubarevném provedení. Sedadla i volant nesou hrdý emblém RS.
Úsporný kultivovaný agregát
O pohon se zde stará známý koncernový přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 147 kW (200 k), který není nutné představovat. Svým výkonem a rozsahem otáček je určitě do modelu RS vhodnější než jeho vznětová alternativa - nabídne více výkonu a více radosti na klikatých okreskách a jistě lépe vyhoví požadavkům tohoto vozu. Vůz s ním netrpí přetíženou přídí, obtěžuje jen minimálním turboefektem a je velmi pružný.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva