Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi: stylová dodávka
29.10.2008 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Na trhu se letos objevila osobní verze nového Peugeotu Patner, který jsme měli možnost testovat v nápadném provedení Tepee ukrývající pod krátkou přední kapotou turbodiesel 1,6 HDi.
Populární dvojčata kompaktních dodávek Peugeot Partner/Citroen Berlingo se dočkaly druhé generace. Nabídku doplňuje i osobní verze, která má u „lví“ značky označení Tepee. Nejlepší verze Outdoor se pak díky efektním optickým doplňkům tváří jako stvořená pro život v přírodě.
Koncernu PSA se užitková revoluce v druhé polovině 90. let v podobě kompaktních dodávek Partner/Berlingo bohatě vyplatila, ale čas běží neúprosně, a tak i zde muselo dojít ke generační výměně. Shodou okolností se tak stalo přibližně ve stejné době, kdy se také konkurenční Renault Kangoo objevil ve své druhé generaci. I když tíha prodejů těchto modelů leží hlavně na užitkové variantě, své fanoušky si jistě najde i osobní verze Tepee, která zaujme atraktivním designem a mimořádně užitečným a velkým vnitřním prostorem.
Variabilní interiér
Nový Partner postavený na platformě 2 (Peugeot 308) oproti svému předchůdci, který je pod označením Partner Origin nadále v nabídce, vyrostl ve všech směrech, což samozřejmě zvyšuje jeho využitelnost především, co se přepravy osob týče. Obrovského vnitřního prostoru využívá pětice cestujících především v oblasti loktů a nohou, v nabídce je jak pětimístná varianta s vyjímatelnou a asymetricky dělenou třímístnou lavicí ve druhé řadě, tak pěti samostatnými sedadly rovněž ve dvou řadách, které se dodávají za příplatek 11 tisíc korun. Za dostatečným prostorem trochu pokulhává tvar sedadel. Vpředu by řidič i spolujezdec jistě uvítali lepší boční vedení, vzadu zase budete negativně vnímat příliš krátký sedák a cestující vyšší postavy si asi budou stěžovat na krátké opěradlo nebo nízkou hlavovou pěrku. Díky rovné podlaze je ale nad hlavami cestujících tolik místa, že se po strop vešla ještě tzv. vnitřní zahrádka, což jsou dva příčníky, na kterých lze uchytit dlouhá zavazadla (například surfové prkno) do hmotnosti pět kilogramů. Vedle tohoto příplatkového doplňku Partner Tepee potěší velkým množstvím odkládacích prostor a solidní ergonomií ovládání. Nadchne hlavně poloha řadící páky umístěné na výběžku středového panelu, i když příliš nebudete potěšeni jejími nepřesnými a dlouhými dráhami a poměrně velkou vůlí v kulise.
Zavazadlový prostor s extrémně nízkou nakládací hranou nabídne v základním pětimístném uspořádání pod pevným platem v úrovni hlavových opěrek zadního sedadla solidní objem 675 litrů, po vyjmutí druhé řady sedadel se prostor zvětší na nadprůměrných 3000 litrů - dodávka se zkrátka nezapře. Ve srovnání s konkurenčním renaultem je to sice více, ovšem v novém Kangoo sedadlo jednoduše sklopíte do podlahy, což mi přijde praktičtější a flexibilnější, protože lavice je na manipulaci poměrně těžká a najít někdy místo, kam ji odložíte také není nic jednoduchého.
Výbava odpovídá potřebám uživatele takového automobilu. V nejlepší verzi Outdoor najdete ve standardu manuální klimatizaci, audiosystém se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektricky otevíratelná okna u předních dveří stejně jako dvojici posuvných dveří pro druhou řadu sedadel. Za příplatek si pak můžete rozšířit luxusní výbavu o samočinnou klimatizaci, parkovací asistent, vyhřívaná přední sedadla, bluetooth připojení pro mobilní telefon, dešťový senzor, boční airbagy, kola z lehkých slitin či prosklenou střechu Zenith s integrovaným střešním nosičem.
Pro klidnější povahy
Jízdní vlastnosti odpovídají povaze automobilu a skladbě pohonných jednotek a převodovek. My jsme měli pod kapotou druhý nejsilnější turbodiesel z nabídky o objemu 1,6 litru a výkonu 66 kW. Ten bohužel poskytuje jízdní výkony na hranici únosnosti osobního automobilu (zrychlení 0-100 km/h za 14,3 s), lepší by zřejmě byla verze o výkonu 80 kW, která je standardně dodávána také s filtrem pevných částic. Jedinou alternativu ke všem pohonným jednotkám představuje ručně řazená pětistupňová převodovka, což je dnes u vznětových motorů rovněž jisté omezení. Zvláště na dálnici jsem měl v rychlosti okolo 130 km/h, která je v kopci mimochodem konečná, neustále nutkání přeřadit o stupeň výš, ale nebylo kam. Vysokých jízdních průměrů zkrátka s tímto modelem nedosáhnete a znát je také každé kilo, které uvnitř převážíte. I když vás tenhle Partner příliš nenadchne dynamikou, určitě potěší svou hospodárností. Při klidné jízdě bez zbytečného akcelerování se spotřeba dostane až pod hranici 6 litrů, při plném využívání výkonu pak nepřesáhne 8 litrů na 100 km.
Efektní vzhled
Zvenčí se verze Outdoor na první pohled odlišuje od ostatních modelů efektním pseudorámem okolo nasávacího otvoru a registrační značky, čímž připomíná SUV Peugeot 4007. Off-roadovou visáž ještě umocňují přední mlhovky s chromovanými rámečky, nelakované černé nárazníky (vzadu se spodním krytem) a standardně dodávané střešní ližiny. Verze Outdoor má také o centimetr vyšší světlou výšku a ochranný kryt motoru. To ovšem neznamená, že se s tímto automobilem v klidu můžete vydat do terénu. Partner má totiž poháněna pouze přední kola, což je samo o sobě v terénu hodně limitujícícm faktorem, a marně byste pátrali také po předním diferenciálu se zvýšenou svorností, který nabízel u své nejterénnější verze jeho předchůdce.
Peugeot Partner Tepee Outdoor přes všechny moje výtky představuje mimořádně atraktivní rodinný automobil, který bezezbytku vyhoví mnoha přáním z hlediska nejrůznějšího stěhování předmětů i osob z místa na místo. Z jeho exteriéru bude mít jeho majitel určitě radost, uvnitř rovněž najdete pohodu i na dlouhých cestách a ve srovnání s pravými osobními MPV se při srovnatelné výbavě dostanete na mnohem nižší cenu, která se zastavila v případě našeho vozu na konečných 514 900 Kč. O konkurenci nemá na trhu tento automobil zrovna nouzi. Především domácí Škoda boduje s modelem Roomster Scout, Renault má nové Kangoo rovněž v osobní verzi stejně jako Volkswagen poměrně oblíbený model Caddy Life včetně prodloužené sedmimístné verze Caddy Maxi a Ford svůj Transit Connect. Peugeot Partner Tepee však má díky své atraktivní visáži v rukávu nějaký ten trumf navíc.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva