Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?
20.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?
Přehled kapitol
Je zcela normální, že u každého modelu najdeme celou řadu verzí vznikajících rozličnými kombinacemi výbavových stupňů a motorů. Stejně tak je logické, že jedna z nich bude nejdražší. Obvykle mívá nejsilnější motor a současně nejlepší výbavu. Výjimečně se ale setkáte s nabídkou, kde cena vrcholného modelu převyšuje ty ostatní o více než 200 000 Kč. Přesně to je případ Peugeotu 508 ve verzi GT. Kromě celé řady výbavových prvků, které lze dokoupit i ke slabším verzím, je GT unikátní nabízeným motorem a jinou přední nápravou.
Protože jsme na našich stránkách docela nedávno uveřejnili test Peugeotu 508 SW, v mnoha kapitolách se odvolám na něj a soustředím se na specifické vlastnosti verze GT. Je totiž otázkou, zda-li se v případě zájmu o velmi vybavenou verzi vyplatí obětovat zmíněný příplatek a koupit rovnou nejdražší „pětsetosmičku”.
Kombi elegantnější sedanu
Peugeot verzi GT popisuje jako královnu mezi cestovními limuzínami. K těm se obvykle více hodí klasická tříprostorová karoserie, v případě 508 jsem ale na pochybách. Jestliže se záď dříve testované verze kombi vyznačuje uhlazeným a velmi elegantním ztvárněním, sedan působí poněkud nevyváženě. Na decentní a sportovně inspirovanými prvky vybavenou příď, která kombinuje křivky s hranami, navazuje zprvu rovná, následně se svažující střecha. Je evidentní, že se konstruktéři snažili, v rámci moderního stylu zakulacených profilů střech, o maximalizaci prostoru nad hlavami posádky. Nad zadními sedadly se jim to ne zcela podařilo, ale k tomu se ještě dostaneme. Na střechu pak velmi přirozeně navazuje víko kufru zakončené zvýrazněnou odtrhovou hranou.
Až potud vše v pořádku. Problematická je spodní partie zádě, která svou kulatostí kontrastuje s hranami přídě. Celkovému dojmu nepomohou ani do boků protažená celočervená světla. Také při ryzím pohledu zezadu nepřestane záď působit boubelatým dojmem a celkovému dojmu nepomůže ani výrazná chromovaná lišta a koncovky výfuků. Stačí ale nechat vůz nalakovat bílou či jinou světlou barvou a pocit, že se koukáte na pozadí dobře rostlé černošky, zmizí.
Limuzína, říkáte?
Jak už kolega v předchozím testu nastínil, celkové vyznění interiéru vyvolává pozitivní dojmy. Přesto se v něm najde několik detailů, které se ne zcela povedly. Začnu volantem. Na jednu stranu jej lze pochválit za dobrý průměr i tloušťku věnce, na druhou stranu se ale člověk diví, proč má zploštělou spodní část. Není to žádný sporťák s omezeným prostorem pro nohy. Řízení navíc má poměrně „tupý” převod řízení, nestačí tak jen lehké pohyby volantem. Při přehmatávání ve vracečkách se leckdy stane, že sáhnete do prázdna. Volant se navíc vyznačuje velkým množstvím tlačítek, která jsem se ani po týdnu ježdění nenaučil ovládat po paměti. Zvláště zapnutí či přenastavení tempomatu, které je ve spodní polovině volantu, vyžaduje nejen pohled, ale také přehmátnutí ruky.
Dalším mírně problematickým místem je středový tunel. Vadila mi absence libovolného odkládacího prostoru, kam bych po nastoupení pohodil třeba klíče či mobil. Navíc, stejně jako konzole, je obložen lesklým černým plastem, který sice vypadá pěkně, ale jde na něm vidět každý otisk prstu.
Do kategorie GT byly vždy počítány vozy, se kterými šlo rychle a pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti. Jedním z nutných atributů pro takové cestování jsou sedadla. Těm, která byla v testovaném exempláři, musím vystavit jedničku. Kdyby měla i odvětrání, přidal bych i hvězdičku. Jednalo se o příplatková sportovní, plně elektricky nastavitelná sedadla čalouněná měkkou kůží. To řidičovo bylo navíc vybaveno masážní funkcí zad a musím uznat, že přestože lze tvar bederní části opěradla vytvarovat opravdu do téměř libovolné křivky, nakonec jsem vždy zůstal u masáže.
Také na zadních sedadlech si pasažéři pohoví. Přístup na ně je přes do široka otevíratelné zadní dveře, mají vhodně zvolený sklon sedáku i opěradla. Problém je s místem. Na nohy je ho tak akorát, pokud ale měříte přes 190 cm, už budete hlavou narážet na strop.
Bez ohledu na zmíněná negativa musím interiéru vystavit velmi kladné hodnocení. Zaujal mě kvalitou montáže, luxusním pocitem, výbornými sedadly a také odhlučněním. Jak aerodynamický hluk, tak hluk od pneumatik je velmi dobře odstíněn a ni o motoru příliš vědět nebudete. Ten se v interiéru výrazněji projeví až po překročení cca 3 500 otáček.
Velikost a přístupnost kufru nehraje u sedanů až tak velkou roli, kdo chce „stěhovák”, pořídí si dříve testované kombi. 508 sedan se ale nemá za co stydět. Objem 503 l by měl být dostatečně velký pro zavazadla čtyř dospělých a při troše snahy ho přes relativně velký nakládací otvor nebude problém zcela naplnit.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva